Η αγαπημένη συνήθεια των δημοσιογράφων μόλις το ημερολόγιο δείξει Δεκέμβριος είναι οι λίστες της χρονιάς. Οι καλύτερες είναι των New York Times. Τι να κάνουμε τώρα, υπάρχουν πολλοί αθλητές, υπάρχει και ο κορυφαίος. Δημοσιεύσαν λοιπόν ένα αριστούργημα, ένα έπος με τους 25 καλύτερους ηθοποιούς του 21ου αιώνα μέχρι στιγμής.  Οι δυο κινηματογραφικοί κριτικοί της εφημερίδας, ο καταξιωμένος Άντονι Όλιβερ Σκοτ και η Μανόλα Ντάρτζι, πέντε φορές προτεινόμενη για Πούλιτζερ συνέταξαν την λίστα που όλοι οι υπόλοιποι θα αναπαράγουμε ως φόρο τιμής και σεβασμού στην πένα τους.

https://twitter.com/ManohlaDargis?ref_src=twsrc%5Etfw

Φυσικά στην εισαγωγή τους τόνισαν την υποκειμενικότητα και τη σκανδαλώδη παράλειψη κάποιων ονομάτων. Αλίμονο. Κερδίζουν την αποδοχή πριν ξεκινήσουν τον λόγο τους, παλιό ρητορικό τέχνασμα. Παραλείψεις που σκεφτήκαμε σε λιγότερο από ένα λεπτό; Σαρλίζ Θερόν. 

https://t.co/mufHazgWqX

Η κορυφή ανήκει στον Ντένζελ Ουάσινγκτον. Για τους δυο δημοσιογράφους είναι αδιαμφισβήτητα ο καλύτερος ηθοποιός της τελευταίας 20ετίας.

https://t.co/RcwUKqAUYn

Ωραία έκπληξη ήταν η αναγνώριση του ταλέντου του Μάικλ Μπ. Τζόρνταν (θέση νούμερο 15) που πιθανότατα θυμάστε από τη σειρά “The Wire” και την ταινία “Black Panther” και πριν από μια εβδομάδα ανακηρύχτηκε ο πιο σέξι άνδρας της χρονιάς από το περιοδικό People. Το όνομά του φιγουράρει και στην λίστα με τους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπους της χρονιάς του περιοδικού TIME.

Στη λίστα μπήκαν ηθοποιοί που έλαμψαν σε gay ρόλους αλλά απουσίαζαν μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας. Ο Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ (τελευταίος της λίστας) ήταν συγκλονιστικός στο Bad Education. Η Νικόλ Κίντμαν δεν ξέρω πως τρύπωσε στην πεντάδα της λίστας,  αλλά μπορεί να είναι δική μου υποκειμενική κρίση. Η Μελίσα ΜακΚάρθι (22η θέση στην λίστα) είναι από τις επιτυχημένες και εμπορικούς ηθοποιούς με πηγαίο κωμικό ταλέντο. Δεν υπάρχουν αρκετά λόγια να ειπωθούν για την Τζούλιαν Μουρ (θέση νούμερο 11), ηθοποιό που μπορεί να υποδυθεί κάθε ρόλο χωρίς μανιέρες και να σφραγίσει με την ερμηνείας της μια ταινία. Η Σίρσα Ρόναν (νούμερό 10 της λίστας) είναι ένα ανερχόμενο αστέρι και θυμηθείτε την σε μερικά χρόνια, είναι εντυπωσιακή η εξέλιξη της και η ενηλικίωση της μπροστά στις κάμερες.Ο Μαχερσάλα Άλι μετά το “Moonlight” ανήκει δικαιωματικά σε κάθε λίστα με καλούς ηθοποιούς, κι ας είναι στην 23η θέση. 

Την Βραζιλία εκπροσώπησε η ηθοποιός Σόνια Μπράγκα (νούμερο 24) , που αν δεν την έχετε δει στην ταινία “Aquarius”, μπορείτε κάλλιστα μέσα στην καραντίνα να το κάνετε και με ευχαριστείτε αργότερα. Η Κατρίν Ντενέβ (νούμερο 21)  και η Ιζαμπέλ Ιπέρ θα έπρεπε να έχουν δική τους λίστα με τις 25 καλύτερες Γαλλίδες ηθοποιούς του αιώνα. Ειδικά για την Ιπέρ που της δόθηκε η δεύτερη θέση, ο Πολ Βερχόφεν ίσως της χρωστά πολλά  για την ερμηνεία της στην ταινία “Her”. Προσωπική εξομολόγηση: με έκανε να αγαπήσω τον Χάνεκε και θα της χρωστώ αιώνια ευγνωμοσύνη. Οι νοτιοκορεάτες Κιμ Μιν Χι (16η θέση) και Σονγκ Κανγκ Χο (6η θέση)  χρωστάνε πολλά στην ταινία “Παράσιτα” και την πολιτική ορθότητα των Αμερικανών. Η κινέζα σουπερστάρ Ζάο Τάο (8η θέση) και ο κορυφαίος  Ιταλός ηθοποιός της εποχή μας, Τόνι Σερβίλο (7η θέση) δικαιωματικά στη λίστα.Για τον Χοακίν Φοίνιξ (12ος) θα γράψω μόνο πόσο τραγικό θεωρώ ότι τον ξεπέρασε ο Κιάνου  Ριβς (4ος). Ειλικρινά.

Ντάνιελ Ντέι Λούις (στην τρίτη θέση) και Βαϊόλα Ντέιβις (ένατη στην κατάταξη) θεωρώ χαμαιλέοντες ηθοποιούς που θα έπρεπε να παραδίδουν μαθήματα υποκριτικής για να μην κλαίμε τα λεφτά μας στις κινηματογραφικές αίθουσες. 

Δεν μας πόνεσε τόσο η παράλειψη του ονόματος της Μέριλ Στριπ, γιατί δεν έχει ανάγκη η Μέριλ Στριπ να αποδείξει και τίποτα πλέον. Αλλά γιατί δεν μπήκε η Τζένιφερ Λόρενς, η τριαντάχρονη που χόρεψε στον δρόμο με πιτζάμες για την νίκη Μπάιντεν, που επί δύο χρονιές (2015-16) ήταν η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιός του πλανήτη, την πριγκίπισσα του Sundance (Winter’s Bone), την Μυστίκ των X-Men, την ήδη οσκαρική ηθοποιό στα 21 της χρόνια.

Την πρώην μπαλαρίνα και νυν μυστική πράκτορα στο θρίλερ “Κόκκινο σπουργίτι”, το μόνο πράγμα που έκανε υποφερτή αυτή την ταινία, τη γυναικάρα του Κρίστιαν Μπέιλ στον “Οδηγό Διαπλοκής”.Την κοπέλα που έπεσε στον έρωτα του Ντάρεν Αρονόφσκι κι ευτυχώς χωρίσανε μετά το “Mother” που μάτωσε τα μάτια μας. Την ηθοποιός που δηλώνει απροσποίητα: “Δεν σπούδασα υποκριτική, δεν έχουν τίποτα να μου διδάξουν αυτές οι σχολές. Παρατηρώ τους ανθρώπους. Τους διαβάζω, τους μελετάω. Μελετάω την αληθινή ζωή – έτσι μαθαίνω να παίζω τους ρόλους μου” και σε πείθει κάθε φορά.