Ο κολοσσός παραδέχτηκε ότι εσκεμμένα το 2017 έκανε πιο αργά τα κινητά τηλέφωνα Apple αλλά -αστερίσκος δικηγορίστικος- όχι για να αναγκάσει τους αγοραστές να τα αντικαταστήσουν με εξελιγμένα μοντέλα (ακριβότερα) αλλά για να εμποδίσει το παλιό λογισμικό να κλείνει εντελώς τα τηλέφωνα. Σε ποιόν τα πουλάς αυτά Τιμ Κουκ; Χαζοί είναι στην Washington Post που το ερευνούν; Και γιατί πλήρωσε η εταιρεία μισό εκατομμύριο δολάρια σε διακανονισμό το Μάη για το ίδιο θέμα;
Φυσικά και είχα iPhone SE το 2017 και όταν κατέβασα το νέο μου λογισμικό η μπαταρία μου έπαθε κοκομπλόκο και πήγαινε πιο αργά από ηλικιωμένη κυρία σε ανηφόρα του Λυκαβηττού κουβαλώντας σακούλες σουπερμάρκετ. Το ίδιο έπαθαν και 30 πολιτείες αμερικάνικες (μεταξύ τους και η Αριζόνα, το Άρκανσας (Άρκανσο ίσως) και η Ιντιάνα και έκαναν δικαστική έρευνα. Με αποτέλεσμα το πρόστιμο στην Apple και τη συμμόρφωση στην απαίτηση του κοινού για μεγαλύτερη διαφάνεια.
Η χειραγώγηση της Apple. Μας δαγκώσαν στην τελική
Αρχές 2017: μετά την τελευταία τότε αναβάθμιση του iOS, χρήστες iPhone κατήγγειλαν ότι οι συσκευές τους απενεργοποιούνταν ξαφνικά όταν η μπαταρία έφτανε γύρω στο 30%. Έναν χρόνο αργότερα, μαθαίνουμε ότι η Apple είχε περιορίσει την απόδοση συσκευών με φθαρμένες μπαταρίες μέσω λογισμικού για τη διασφάλιση της καλής λειτουργίας του τηλεφώνου τους, χωρίς όμως να τους ενημερώσει.
Η Apple διατείνεται ότι υιοθέτησε αυτή την τακτική για να δώσει παράταση ζωής στα iPhone έστω και με μειωμένες δυνατότητες. Οι επεξεργαστές σε αυτές τις συσκευές ήθελαν να πιάσουν μεγαλύτερες ταχύτητες, όμως οι μπαταρίες τους δεν μπορούσαν να το αντέξουν και έτσι… έκλειναν. Αυτό το πρόγραμμα επιβράδυνσης έχει εφαρμοστεί στα μοντέλα 6, 6S και SE, στο 7 και 7S. «Στόχος μας είναι να προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία για τους πελάτες μας, η οποία περιλαμβάνει τη συνολική απόδοση και την παράταση της ζωής των συσκευών τους», ισχυρίστηκε εκπρόσωπος της Apple.
Πόσο είναι ο λογαριασμός;
113 εκατομμύρια δολάρια. Τιμ Κουκ πονάς;