Κλαίω γοερά κάθε φορά που βλέπω την Αλίκη Βουγιουκλάκη ως Νατάσσα Αρσένη να χάνει τον έρωτά της ζωής της, τον Ορέστη/Δημήτρη Παπαμιχαήλ που οι Έλληνες αντάρτες τον εκτελούν επειδή τον μπερδεύουν με Γερμανό. Μικρή μισούσα τον Κώστα Καρρά, τον Μάξ Ρόιτερ, τον υπολοχαγό των SS. Με την επίσκεψη της Ελένης Ζαφειρίου στην κόρη της, που έχει χάσει τα λογικά της, την ανθρωπιά της από τα βασανιστήρια τρέχανε ποτάμι τα δάκρυα μου. Έτσι γιορτάζαμε την 28η Οκτωβρίου στο σπίτι μου. Με την “Υπολογαχό Νατάσσα”.

Ο ματωμένος γάμος της Αλίκης είναι για μένα η καλύτερη σκηνή που γύρισε ποτέ ο Νίκος Φώσκολος.

Ήταν η τελευταία ταινία στην οποία πρωταγωνίστησαν μαζί ο Παπαμιχαήλ και η Βουγιουκλάκη και η πρώτη που η ηθοποιός συνεργάστηκε με τον Φώσκολο. Ο Φώσκολος είχε ενδοιασμούς όταν του προτάθηκε να γυρίσει μια ταινία με την Αλίκη. Δεν την ήθελε. Μετά από συζητήσεις με τους ανθρώπους της Φίνος Φιλμ πείστηκε να συνεργαστεί με τη Βουγιουκλάκη και κανόνισε μια συνάντηση μαζί της προκειμένου να καταλήξουν στο θέμα της ταινίας. Οι δυο τους κουβέντιαζαν για ώρα με τη Βουγιουκλάκη να απορρίπτει αρκετές ιδέες, μέχρι τη στιγμή που άκουσε την ιστορία της υπολοχαγού Ναυσικάς. Ενθουσιάστηκε και η συμφωνία με τον Φώσκολο έκλεισε. Ωστόσο, στη Βουγιουκλάκη δεν άρεσε το όνομα της πρωταγωνίστριας. Αποφάσισε η Αλίκη να παίξει την Νατάσσα.

Φυσικά και οι κριτικοί σχολίασαν το μακιγιάζ και τα χτενίσματα της Αλίκης Βουγιουκλάκη, ειδικά στις σκηνές βασανιστηρίων. Και μίλησαν για υπερβολή στο παίξιμο.

Η “Υπολοχαγός Νατάσσα” προβλήθηκε και στο εξωτερικό με τον τίτλο”Lieutenant Natassa”. Όταν έπαιξε στο αγγλικό BBC2 στις αρχές της δεκαετίας του ’80, την είδαν και οι παραγωγοί του διάσημου μιούζικαλ “Εβίτα”και τότε πείστηκαν να δώσουν στη Βουγιουκλάκη τα πνευματικά δικαιώματα ώστε να το ανεβάσει στην Αθήνα. 

Από αυτή τη σκηνή, που ο Ορέστης γλυτώνει από το εκτελεστικό απόσπασμα και τον σκοτώνουν οι αντάρτες, έμαθα ποινικό δίκαιο και τι σημαίνει “πλάνη περί το πρόσωπο”.

Ο Νίκος Φώσκολος όταν η Αλίκη πήγε στο γύρισμα χτενισμένη, βαμμένη,  και φορώντας για την σκηνή ένα καινούριο ολοκαίνουριο μεταξωτό φόρεμα αναγκάστηκε να της το σκίσει, να της το λερώσει και τα ουρλιάχτα της είναι πραγματικά επειδή της κατέστρεψε καινούργιο φόρεμα πανάκριβο αγορασμένο στο Λονδίνο.

Υπερπαραγωγή για τα δεδομένα της εποχής αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά blockbusters, με γυρίσματα και στο εξωτερικό.