Άλλοι μπαίνουν στο Pinterest και κολλάνε ώρες με σπίτι hygge αισθητικής. Γνωρίζω τουλάχιστον δέκα άτομα που τσαλακώνουν τη σελίδα του καταλόγου IKEA για να περάσουν μετά την αγορά της ένα Σάββατο συναρμολογώντας την καινούργια συρταριέρα. Και υπάρχουν οι πιστοί φίλοι του site Spitishοot.com που έχουν “μπει” στα σπίτια δεκάδων Αθηναίων και ζήλεψαν την διακόσμηση ή διαβάζουν για την ωδή στο μουσταρδί και φανταστικά κείμενα για το εσωτερικό των σπιτιών της Λιβ Τάιλερ και της Λένα Ντάναμ. Η δημιουργός του, η Μαριλένα είναι φωτογράφος, πανέμορφο πλάσμα και δημιουργός ενός site που φωτογραφίζει τους Αθηναίους στο σπίτι τους. Κι αν αυτό δεν σου λέει κάτι, τότε σίγουρα θα έχεις πέσει στα posts του “Think Pig” (ή μπορεί να έχεις ήδη αγοράσει κούπες και σημειωματάρια). Την ρωτήσαμε για το #to_spitaki_mou_mesa και τη σχέση της με τα social media.

Τι είναι το spitishoot;

Το spitishoot είναι ένα site με θέμα το σπίτι και τη φωτογραφία. Περιλαμβάνει φωτογραφήσεις ανθρώπων μέσα στα σπίτια τους, καθώς και προσωπικές μου φωτογραφίες  (σ.σ.: η καταπληκτική ενότητα με τον ευφάνταστο τίτλο “to spitaki mou mesa”) και άρθρα. Έψαχνα να βρω έναν τρόπο να επικοινωνήσω με τους ανθρώπους μέσα από τη φωτογραφία. Έτσι σκέφτηκα να κάνω ένα σαιτ με συγκεκριμένο θέμα, και να συνδυάσω μίαν άλλη μεγάλη μου αγάπη, το σπίτι. Είναι ένα θέμα που νομίζω ότι αφορά πολύ κόσμο και στην Ελλάδα δεν έχουμε ανάλογο υλικό από εσωτερικό σπιτιών όσο υπάρχει σε sites του εξωτερικού. 

 Όλα αυτά, είναι σχετικά με την “κανονική” δουλειά σου;

Ναι, είμαι φωτογράφος, φτιάχνω περιεχόμενο και εικόνες για brands, και είμαι συν-δημιουργός του brand Think Pig.

Πώς αποκτά δημοφιλία ένα site στις μέρες μας; 

Ένας εύκολος τρόπος είναι να περιλαμβάνει ανθρώπους που είναι δημοφιλείς, ώστε να προσελκύσει περισσότερο κόσμο μέσα από το δικό τους κοινό. Όποτε έχω φωτογραφίσει κάποιον δημοφιλή μέσα στο σπίτι του, η φωτογράφιση διαδίδεται περισσότερο, ακόμα κι αν δεν είναι η καλύτερη. Στα σόσιαλ η δημοφιλία παίζει το σημαντικότερο ρόλο, πράγμα που μπορεί να είναι καλό, όταν η δουλειά κάποιου είναι πραγματικά καλή και αξίζει που προβλήθηκε, ή και κακό γιατί προβάλλονται συνήθως πολύ μέτρια πράγματα, και γίνονται δημοφιλή μόνο επειδή τα διαφημίζει κάποιος με πολλά likes. Ωστόσο, μπορείς να επιμένεις να κάνεις αυτό που πιστεύεις όσο καλύτερα μπορείς, ελπίζοντας ότι θα καταφέρεις να επικοινωνήσεις με περισσότερους ανθρώπους. Το να είσαι δημοφιλής δε σημαίνει ότι επικοινωνείς πραγματικά, μπορεί απλώς να μιλάς μόνος σου χωρίς να σ’ ενδιαφέρει αν σε ακούν. Στα σόσιαλ αυτό είναι καθεστώς και δεν είναι αληθινή επικοινωνία. Παρ’ ολ’ αυτά, αγαπώ πολύ τα σόσιαλ κάθε φορά που συναντώ λογαριασμό που θέλει στ’ αλήθεια την επικοινωνία”.

Πότε κατάλαβες ότι αποκτάς κοινό;

“Όταν άρχισαν να μου στέλνουν μηνύματα ή φωτογραφίες από τα σπίτια τους και ξεκινήσαμε έναν διάλογο για θέματα που μας ενδιαφέρουν, που κρατάει μέχρι σήμερα”.

Η σελίδα αποφέρει έσοδα;

“Δυστυχώς, δεν υπάρχει κανένα μόνιμο οικονομικό κέρδος, παρά μόνο αν προκύψει κάποια συνεργασία με κάποιο brand με είδη σπιτιού”.

Πώς άλλαξε η καθημερινότητά σου μετά τη δημιουργία της σελίδας;

Ενώ το να γνωρίζω ανθρώπους δεν ήταν ποτέ το καλύτερό μου, και παρέμενα πάντα σταθερή στους ίδιους φίλους, με το ξεκίνημα του spitishoot έγινε κάτι πολύ ενδιαφέρον: οι περισσότεροι άνθρωποι που φωτογράφισα για το site ήταν συμπαθέστατοι και φιλόξενοι, κι έχω κρατήσει με αρκετούς κάποιου είδους επαφή. Και το καλύτερο απ’ όλα είναι ότι γνώρισα ανθρώπους που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη ζωή μου, όπως τη συνεργάτιδά μου στη δουλειά , αλλά και μία από τις καλύτερές μου φίλες που πάντρεψα με φίλο μου! Αν με ρωτούσες πριν το spitishoot, δε θα το φανταζόμουν ποτέ, θεωρούσα ότι είχα κλείσει από φίλους. Το μάθημα που πήρα είναι ότι πρέπει να είμαστε πιο ανοιχτοί στο καινούργιο, γιατί μόνο έτσι προχωράμε. 

Νομίζω ότι επειδή τα σόσιαλ είναι πια ένα χάος ανθρώπων με άποψη για όλα που φωνάζουν για ν’ ακουστούν, όμως σχεδόν ποτέ δεν ακούν οι ίδιοι, δε θεωρώ ότι θα μπορούσα να επηρεάσω κάποιον με την άποψή μου, οπότε συνήθως την κρατάω για λίγους ανθρώπους και για πιο κοντινή επικοινωνία. Ο μόνος τρόπος που μπορώ να επηρεάσω ενδεχομένως κάποιον είναι με την αισθητική μου, γιατί ανεβάζω κυρίως εικόνες ή με κάτι πιο προσωπικό που μπορεί ίσως κάποιος να ταυτιστεί. Άλλαξε σε πολύ μεγάλο βαθμό, γιατί αφενός βρήκα ένα πρότζεκτ, δηλαδή ένα στόχο που υπάρχει στην κάθε μου μέρα, και αφετέρου επειδή αυτό οδήγησε στη δημιουργία του think pig, που είναι η πιο ευχάριστη αλλαγή στη ζωή μου”.