Ποιος θα το φανταζόταν πριν από δέκα χρόνια ότι θα περνούσαμε όλη μέρα χαϊδεύοντας μια οθόνη κινητού. Στις 6 Οκτωβρίου 2010 μια φωτογραφική εφαρμογή θα άλλαζε για πάντα τον τρόπο που καταναλώνουμε. Δέκα χρόνια μετά μετρά ένα δισεκατομμύριο χρήστες που ανεβάζουν καθημερινά 500 εκατομμύρια stories. Ούτε ο ίδιος ο Σίστρομ το φανταζόταν, ούτε 259 άνθρωποι που έχασαν την ζωή τους προσπαθώντας να τραβήξουν την τέλεια σέλφι.
Νεολογισμοί μπήκαν στη γλώσσα μας (ινστραγκραμικό) και βρεθήκαμε όλοι στο ρόλο του ηδονοβλεψία και του επιδειξιμανή. Κάθε έννοια αυθεντικότητας πέθανε και γεννήθηκε μια νέα κατηγορία γυναικών κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν της Κιμ Καρντάσιαν.
Τι λένε τα δημογραφικά χαρακτηριστικά; Το 56, 7 των χρηστών είναι γυναίκες. Στις Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκονται οι περισσότεροι χρήστες (120,7 εκατομμύρια). Έξι στους δέκα ενήλικες έχουν λογαριασμό. 25 εκατομμύρια επιχειρήσεις είναι αποκλειστικά στο Instagram, εκεί έξω κυκλοφορούν 500,000 εκατομμύρια Influencers, μια φωτογραφία ενός αυγού είναι το πιο διάσημο ποστάρισμα του Instagram.
Οι περισσότεροι σχολιάζουν πλέον με emojis και προτιμούν τα βίντεο παρά τις φωτογραφίες.
Αν ποστάρετε το πρόσωπο σας θα πάρετε σίγουρα like και οι μέρες με το περισσότερο engagement είναι οι Τρίτες και οι Πέμπτες (μοιράζω σοφία). Οι περισσότεροι σχολιάζουν πλέον με emojis και προτιμούν τα βίντεο παρά τις φωτογραφίες. Υπάρχουν δημοφιλή #, #Love, #Instagood, #Photooftheday, #Fashion, #Beautiful. Ποιο είναι το πιο ινσταγκραμικό φαγητό; Το σουσί. Οι δυνατοί δημιουργοί περιεχομένου κατά μέσο όρο βγάζουν 500€ για ένα ποστάρισμα και 200€ για ένα στόρι. Το Instagram συμβουλεύεσαι για να φας, να ψωνίσεις, να διακοσμήσεις το σπίτι σου και να ταξιδέψεις (μην λες όχι, κάπως έτσι βρέθηκα στην Καππαδοκία σε ένα αερόστατο, δεν έχω καν Instagram, τόσο επιδραστικό είναι αυτό το app),
Η βιομηχανία των Influencers
Αυτό πάει να πει Instagram vs Reality ????????????
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Christina Bompa Tanimanides (@chrismpo) στις
Πώς ήταν τα δημοφιλή παρεάκια τα καλύτερα από τα δικά στο σχολείο. Αυτό είναι ο ινφλουένσερ. Παρακολουθείς και θέλεις τη ζωή των πλούσιων, διάσημων, ταλαντούχων κι όμορφων. Αν ζεις με το βασικό μισθό ίσως τους ακολουθείς για να τους βρίζεις ή να τους τρολάρεις. Το app αυτό γεννήθηκε για να γίνει σελέμπριτι η Χριστίνα Μπόμπα και η Ιωάννα Τούνη χωρίς να ξέρουμε ακριβώς τι δουλειά κάνουν (μάθαμε: δημιουργοί περιεχομένου). Υπάρχουν εκεί έξω λογαριασμοί κοριτσιών που απλώνουν σωστά μακιγιάζ και έχουν περισσότερους followers από τους εγγεγραμμένους αναγνώστες των New York Times. Αλλά αυτό είναι δημοκρατικό. ΑΥΤΟ ΘΕΛΕΙ Ο ΛΑΟΣ. Και εκεί πλέον γεννιέται η ποπ κουλτούρα, όχι στους δρόμους. Τι να κάνουμε.
Το Instagram αφάνισε τους παπαράτσι
Από τη Σελένα Γκόμεζ και τον Τζάστιν Μπίμπερ που μοιράζονται σε ποστ προσωπικές τους στιγμές από νοσοκομεία, ψυχολόγους και εσωτερικά σπιτιών μέχρι την Ελένη Μενεγάκη στο άδυτο της Άνδρου, η ουσία είναι μια. Οι διάσημοι επιλέγουν να ανοίξουν την πόρτα στους φίλους followers εκούσια. Δεν χρειάζεται πλέον να σηκωθούν από το κρεβάτι για να βγάλουν χιλιάδες ευρώ ή απλά να επικοινωνήσουν με τους θαυμαστές τους. Καμία πηγή από το φιλικό περιβάλλον.
Swipe and shop
Καταραμένε αλγόριθμε ξέρεις καλύτερα από την κολλητή μου, την μαμά μου και την συνάδελφο στο διπλανό γραφείο τι θέλω να αγοράσω. Μου προωθείς τις διαφημίσεις που περίμενα χωρίς καν να στο ζητήσω (είδα και εγώ Social Dilemma). Μοδάτα φορεματάκια, μικρά hipster σκουλαρίκια για να γεμίσω τρύπες στο αυτί μου, ρούχα για το σκύλο μου, καλλυντικά (έχω αγοράσει τη μισή Κορέα σε μάσκες προσώπου).
Μας άλλαξε το πρόσωπο
Η Κάιλι Τζένερ των 197 εκατομμυρίων followers μας έπεισε ότι πρέπει να γεμίσουμε τα χείλη μας για να είναι πιο ζουμερά στις selfies. Τρέχαμε να κάνουμε microblading στα φρύδια μας, μάθαμε τι είναι το cat eye και αυτό το κοντούρινγκ για να αποκτήσουμε γωνίες (που θέλουν δεκάδες φίλτρα ή νυστέρι) . Μέχρι και στο New Yorker ασχολήθηκαν σοβαρά με το Instagram Face γιατί όντως παρουσιάστηκε αύξηση των αισθητικών επειμβάσεων επειδή Καρντάσιανς. Αν στο Insta κυκλοφορούν όλες βγαλμένες από το σόι της Κιμ και της Κένταλ πώς να περπατήσω εγώ χωρίς χείλη στο Παγκράτι; Βέβαια για κάθε Insta πρόσωπο έσκασε και το κίνημα του body positive και επιτέλους γυναίκες όλων των μεγεθών μπήκαν στο προσκήνιο.
Μάθαμε να φωτογραφίζουμε το φαγητό μας
Ας το παραδεχτούμε, εξαιτίας του #foodporn άνοιξαν τόσα μπρανσάδικα, εστιατόρια, μοντέρνα καφενεία, vegan ταχυφαγεία και pop up σουβλατζίδικα. Καταραμένο αβοκάντο. Το Instagram μας έμαθε τα ramen bowls. Σε πόσες παρέες σας έχουν μαλώσει επειδή χαλάσατε το πιάτο πριν το φωτογραφήσουν;
Κεφάλαιο Ταξίδια
Αν κρίνω από εμένα πήγα εξαιτίας του Instagram στο Cinque Terre, στους Λειψούς και στην Καππαδοκία. Φίλες μου πήγαν στην Ισλανδία και στα λουτρά της Βουδαπέστης και το μισό newsfeed στην Κίμωλο και την Αμοργό.
After shopping, you go home!???? Photo: @seashelltalks . . .
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Visit | Cyclades | Islands (@cycladeseveryday) στις
Ξερώ τι κάνεις επειδή βλέπω στα stories σου
Από το 2016 κι έπειτα χάθηκε κάθε έννοια της ιδιωτικότητας. Είμαστε όλοι παίκτες ενός Big Brother. Και φυσικά σε βλέπουν που τους βλέπεις.
Δεν θέλω να ξέρω τι γίνεται στα DM
Πιο Tinder; Παίζεται μεγάλη μπάλα στο γκομενιλίκι ακόμη. Μελιτζάνες και λοιπά, ξέρετε εσείς.
Γίναμε όλοι celebrity και brands
Αν θέλεις να ξέρεις πόσο σημαντικός είσαι σε έναν μικρόκοσμο τσέκαρε τον αριθμό των followers σου. Επίσης, επειδή και η τελειότητα είναι πλέον κλισέ πρέπει να αρχίσεις να μοιράζεσαι ιστορίες που σε θυματοποιούν ή μπορούν να δείξουν μια ευάλωτη πλευρά σου. Τα σώματά μας, οι σκέψεις μας και οι εμπειρίες μας μπορούν να εμπορευματοποιηθούν για likes και follows.
Δώρο για δέκατα γενέθλια
Kάθε φορά που θα προσπαθήσει κάποιος χρήστης να ανεβάσει κάποιο κακόβουλο σχόλιο, τότε το σύστημα θα εμφανίζει ειδοποίηση, η οποία θα αναφέρει ότι εάν ο χρήστης επανειλημμένα παραβαίνει τους κανόνες, τότε μπορεί να απενεργοποιηθεί ο λογαριασμός του. Δεν θα απαγορεύσει δηλαδή στους χρήστες να συμπεριφερθούν κατά αυτόν τον τρόπο, αλλά θα τους προτρέπει να ξανασκεφτούν την ανάρτησή τους, προτού την κάνο