Δόξα και τιμή στην αγαπημένη εταιρεία “Pantone” που σηκώνει μανίκια και πολεμά πατριαρχία και σεξισμό. Κανονικοποιήση της περιόδου μέσω της ποπ κουλτούρας. Συμβαίνει τώρα.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Presenting “Period”, a new red shade created to break the stigma around menstruation and promote period positivity. Swedish healthcare brand @intimina came to Pantone Color Institute to develop this custom color in support of their global campaign to make menstruation more visible and normalize this most normal of bodily functions. “An active and adventurous red hue, courageous Period emboldens people who menstruate to feel proud of who they are. To own their period with self-assurance; to stand up and passionately celebrate the exciting and powerful life force they are born with; to urge everyone regardless of gender to feel comfortable to talk spontaneously and openly about this pure and natural bodily function.” Pantone Color Institute collaborated with @Intimina on the Seen + Heard campaign to create a red shade that is inspired by a steady menstrual flow. Pantone and Intimina worked alongside a gynecologist and consulted research published in Medical News Today to develop the shade, but by no means is this supposed to be an accurate depiction. Instead, we created a visual identifier of a red shade that would help @Intimina leverage the power of color to share their story.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη PANTONE (@pantone) στις

Κοινωνική υπευθυνότητα το 2020 σημαίνει να τολμάς να παίρνεις θέση και να επιλέγεις στρατόπεδο, τέρμα οι ισαποστακηδές. Αποστιγματισμός ουσιαστικός οδηγεί σε υιοθέτηση νέων συμπεριφορών, δεν θα  ντρέπεται μια 15χρόνη να ζητήσει ταμπόν από τη διπλανή της στο σχολείο λες και η περίοδος της είναι μιαρή. Μια μαθήτρια στην Κένυα αυτοκτόνησε αφού φέρεται να έχει εξευτελιστεί μέσα στην τάξη που η στολή της λερώθηκε από την περίοδο. Συνέβη το 2019. Δεν θα είναι η λέξη “περίοδος” κάτι ισοδύναμο με γυναίκα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης (σας βλέπω αγόρια που κουνάτε συγκαταβατικά το κεφάλι). 

Για τη δημιουργία της απόχρωσης, η Pantone συνεργάστηκε με τη σουηδική μάρκα γυναικείων προϊόντων υγιεινής “Intima”, ενόψει της καμπάνιας της τελευταίας, η οποία θα έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους ανθρώπους, ανεξάρτητα με το φύλο τους, να μιλάνε ανοιχτά για την περίοδο. Το νέο χρώμα λανσαρίστηκε στο πλαίσιο της καμπάνιας Seen+Heard, μιας πρωτοβουλίας του σουηδικού brand Intimina.

να παροτρύνει τους πάντες, ανεξαρτήτως φύλου, να νιώθουν άνετα να μιλήσουν αυθόρμητα και ανοιχτά για αυτήν την αγνή και φυσική σωματική λειτουργία

Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Pantone έκανε την εξής δήλωση για το νέο Κόκκινο και όλες οι γυναίκες σηκωθήκαν όρθιες να την χειροκροτήσουν: “κόκκινο με αυτοπεποίθηση, που μπορεί να ενθαρρύνει τον θετικό διάλογο σχετικά με την έμμηνο ρύση. Μια δυναμική και περιπετειώδης κόκκινη απόχρωση, το θαρραλέο Period ενθαρρύνει όσους έχουν έμμηνο ρύση να νιώθουν περήφανοι για τη φύση τους , να βιώνουν την περίοδό τους με αυτοπεποίθηση, να αντισταθούν και να τιμήσουν αυτή τη συναρπαστική και ισχυρή δύναμη ζωής με την οποία γεννήθηκαν, να παροτρύνει τους πάντες, ανεξαρτήτως φύλου, να νιώθουν άνετα να μιλήσουν αυθόρμητα και ανοιχτά για αυτήν την αγνή και φυσική σωματική λειτουργία. Το χρώμα είναι ένας από τους πιο ισχυρούς τρόπους έκφρασης που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να τραβήξουμε την προσοχή και να κάνουμε τη φωνή μας να ακουστεί“, λέει η Λόρι Πρέσμαν. 

Το 2019, ένα ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, με τίτλο “Περίοδος. Τέλος πρότασης”, σε σκηνοθεσία Rayka Zehtabchi, κέρδισε Όσκαρ, ενώ την ίδια χρονιά, η κοινοπραξία Unicode, υπεύθυνη για τα νέα emojis που βγαίνουν κάθε χρόνο, λάνσαρε ένα σύμβολο με “μια σταγόνα αίμα”, έπειτα από μια καμπάνια του φιλανθρωπικού οργανισμού για τα δικαιώματα των κοριτσιών και των παιδιών, Plan International.

Ο όρος “έμμηνος φτώχεια” έχει υιοθετηθεί διεθνώς για να εκφράσει τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν πολλές γυναίκες να διαθέσουν χρήματα για αυτά τα προϊόντα, με συνέπεια είτε να μην τα χρησιμοποιούν είτε να καταφεύγουν σε ακατάλληλα και ανθυγιεινά μέσα. Ερευνα της διεθνούς οργάνωσης Plan International που διεξήχθη στη Βρετανία το 2017 έδειξε πως το 10% των κοριτσιών 14-21 ετών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει τα κατάλληλα προϊόντα για την περίοδό του, μία στις εφτά αναγκάζεται να δανείζεται από φίλες της, ένα 12% αυτοσχεδιάζει κάποια εναλλακτική λύση και το 19% άλλαξε προϊόντα για άλλα μικρότερου κόστους και χαμηλότερης ποιότητα.