Ένας Ολλανδός καλλιτέχνης αποφάσισε να μας λύσει αναπάντητα ερωτήματα. Πώς θα έμοιαζε ο Μέγας Αλέξανδρος; Τα αποτελέσματα σίγουρα μας εξέπληξαν. Ο Σον ο Πέν είναι φτυστός με τον Μακεδόνα Αυτοκράτορα. 

 Ο Bas Uterwijk είναι επαγγελματίας φωτογράφος και digital artist. Μένει στο Άμστερνταμ και αποφάσισε να ασχοληθεί με ένα φιλόδοξο project. Δημιουργεί φωτογραφίες ιστορικών προσωπικοτήτων χρησιμοποιώντας τα αναγεννητικά ανταγωνιστικά δίκτυα (για περαιτέρω πληροφορίες εδώ). Παίρνει πορτρέτα από πίνακες και αγάλματα και προσπαθεί με την βοήθεια προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης (εδώ μπορείς κι εσύ) να αποτυπώσει τα χαρακτηριστικά των προσώπων του Αγάλματος της Ελευθερίας, του Βοναπάρτη, του Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου, της θεάς Αφροδίτης  ακόμη και του Ιησού.  

Ο καλλιτέχνης ανήρτησε μια υπερρεαλιστική εικόνα του Ιησού που θέλησε να του αποδώσει χαρακτηριστικά ανδρών της Μέσης Ανατολής (καμία σχέση με την συνηθισμένη απεικόνιση του Ιησού από την κινηματογραφική παραγωγή ως ξανθού γαλανομάτη). 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

I don’t think I have posted this version on Instagram so for everyone interested here is a little info on the process of constructing it: I have been a professional photographer for the last 14 years but I have a background in Computer Generated images and Special Effects. A little over a year ago I stumbled upon the #artificialintelligence #Artbreeder software (formerly Ganbreeder) which utilizes a neural network trained on photographs and paintings of thousands human faces. This application makes it possible to combine multiple sources of faces and merge them in a synthesized version, guided by the artistic decisions of the user. I use it to create historical and fictional characters. When I was playing around with several cultural depictions of Jesus of Nazareth of Byzantine and Renaissance origin including Leonardo da Vinci’s “Salvator Mundi”, and the Turin Shroud. Tweaking the ethnicity to a more convincing Middle-Eastern face. I was happy with the result as a representation of a collective cultural depiction but at the same time I felt it lacked any historical accuracy. So I changed the hair and beard to a more credible length and style for the time and region and I brought in elements found in some #Fayum mummy portraits, pushing the renaissance art to the background. The result is a artistic impression of how this man could have looked, more than it is a scientific search for an exact likeness.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Bas Uterwijk (@ganbrood) στις

Πάντως, το ποτρέτο του Μεγάλου Αλεξάνδρου είναι ίδιος ο Σον Πέν την εποχή που έπαιζε στα “Ανήλικα Καθάρματα” (Bad Boys) το 1983. Δεν είχα καμία αμφιβολία ότι ο Σον Πεν θέλει να κατακτήσει τον κόσμο. Με όποιο τρόπο μπορεί.