Πριν λίγο καιρό οι υπεύθυνοι του Twitter αποφάσισαν να κάτσουν λίγο να σκεφτούν τι δεν πάει καλά με τη δημοφιλή πλατφόρμα τους και δεν φέρνει έσοδα, με αποτέλεσμα να μπαίνουν κάθε χρόνο “μέσα”, μιας και τα λεφτά από διαφημίσεις είναι άφαντα.
Τελικά, μετά από πολύ σκέψη και μπόλικες δοκιμές, αλλαγές και φυσικά ερωτήσεις στους χρήστες, στους αναλυτές και στους “experts”, αποφάσισαν να κάνουν μία αλλαγή η οποία αναμένεται να αλλάξει όλη τη φιλοσοφία πάνω στην οποία έχει δημιουργηθεί η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και μαζί με αυτή, φυσικά θα αλλάξει και ο τρόπος που χρησιμοποιούν το Twitter οι χρήστες, τόσο οι νέοι όσο και οι παλιοί.
Ας το πάρουμε όμως από την αρχή. Το Twitter δημιουργήθηκε το 2006 από τον Jack Dorsey, ο οποίος το 2008 την έκανε από το τιμόνι της εταιρίας, έμεινε όμως στο διοικητικό συμβούλιο παρακολουθώντας την πορεία του Τwitter, κάνοντας παράλληλα δικά του πραγματάκια (που για την ώρα δεν μας αφορούν). Επτά χρόνια πέρασαν μέχρι το 2015 που ο Dick Costolo αποφάσισε να παραιτηθεί από CEO του Twitter και τελικά ο Jack να κάνει το μεγάλο καμ μπακ στον “θρόνο” του με σκοπό να φέρει αλλαγές και λύσεις στα οικονομικά προβλήματα που είχε η δημοφιλής υπηρεσία.
Όλοι γνωρίζουν, και αν δεν γνωρίζουν ΘΑ ΤΟ ΜΑΘΟΥΝ ΤΩΡΑ!
“Η λογική του Twitter ήταν και συνέχιζε να είναι μέχρι σήμερα, να μπορούν οι χρήστες να πουν αυτό που θέλουν ή συμβαίνει όπως μας προτρέπει να κάνουμε το αντίστοιχο πεδίο εισαγωγής κειμένου μέσα σε 140 χαρακτήρες”
Γιατί όμως μόνο 140 χαρακτήρες; Θα σε πάω τώρα πίσω στο 2006… Θυμάσαι το κινητό που είχες τότε; Ε, μάλλον κάποιο Nokia ή Ericsson ή μάλλον κάποιο Flip Phone όπως είχε η Samsung, η Philips, η LG, η Motorola κλπ. Θυμάσαι τι εφαρμογές χρησιμοποιούσες για να μπεις στο WiFi; ΚΑΜΙΑ γιατί πολύ απλά δεν είχες WIFi, άρα ο μόνος τρόπος επικοινωνίας ήταν με τον υπολογιστή με προγράμματα και όχι εφαρμογές όπως π.χ. ήταν το MSN Messenger, το IRC, το ICQ κλπ, οπότε με το κινητό σου μπορούσες να στείλεις και να λάβεις SMS άντε στην καλύτερη MMS, αν ήσουν μερακλής και ήθελες να στείλεις καμία φωτογραφία.
Αν θυμάσαι τα SMS τότε, είναι καταπληκτικό ότι και τώρα συνεχίζουν να έχουν 140 χαρακτήρες. Έτσι, ο έξυπνος Jack είπε να κάνει μία πλατφόρμα που θα μπορεί κάποιος να ανεβάζει μηνύματα στο προφίλ του και να τα βλέπουν οι άλλοι, με τη λογική του SMS ώστε να μπορεί να το κάνει όπου και αν είναι.
Και κάπως έτσι κολλήσαμε τόσα χρόνια στους 140 χαρακτήρες, μάθαμε τα hashtags και τα menrtions που πλέον έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας… ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΚΤΟΣ από το Twitter! Είναι αλήθεια! Αν το καλοσκεφτείς θα δεις ότι τα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιούμε βλέπε Facebook και Instagram (δηλαδή Facebook), έχουν πατήσει πάνω στη λογική χρήσης του Twitter, όμως προσφέρουν το κάτι παραπάνω που το Twitter δεν έχει καταφέρει ακόμα να βρει…
Όλα τριγύρω αλλάζανε όμως το μπλέ (μάλλον) σπουργίτι είχε μείνει σε κάτι από τα παλιά, μιας και λειτουργούσε με τη λογική που έχουν οι Startups “μάζεψε τον κόσμο και τα λεφτά θα έρθουν”. Ο κόσμος μπορεί να μαζεύτηκε αρχικά και μάλιστα να ήταν και πολύς, όμως τα λεφτά δεν ήρθαν και τα προβλήματα άρχισαν να εμφανίζονται μαζί με τον ανταγωνισμό. Αν και αργά, όταν το πήρε πρέφα το Twitter άρχισε να κάνει αλλαγές με σκοπό να μείνει ανταγωνιστικό, διευκολύνοντας τη χρήση μπας και καταφέρει να κρατήσει τους χρήστες του.
Έτσι, η μία αλλαγή έφερνε την άλλη, τα links και οι φωτογραφίες έπαψαν πια να μετράνε σαν χαρακτήρες, δίνοντας σε εμάς τους χρήστες ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία να εκφραστούμε. Φτάνουμε στο σήμερα λοιπόν και μία ωραία Τετάρτη στο Timeline μου βλέπω αυτό:
We’re expanding the character limit! We want it to be easier and faster for everyone to express themselves.
— Twitter (@Twitter) November 7, 2017
More characters. More expression. More of what’s happening.https://t.co/wBpYdy1K40
Ό,τι ήταν να κοπεί κόπηκε και όπως φαίνεται το Twitter άρχισε να προσθέτει πράγματα και ταυτόχρονα να μας αλλάζει τον λόγο που το αγαπήσαμε.
Τι πρόσθεσε λοιπόν; Ναι σωστά κατάλαβες, περισσότερους χαρακτήρες! Έτσι, αφού άνοιξε την επιλογή αυτή για μερικούς τυχερούς για μερικούς μήνες, προκειμένου να δοκιμάσει και να πάρει feedback, αποφάσισε ότι είναι ΟΚ και πλέον όλοι οι χρήστες θα έχουν στη διάθεσή τους 280 χαρακτήρες για να εκφραστούν και να πουν το μακρύ και το κοντό τους, με ακόμα περισσότερα λόγια.
ΝΑΙ, όπως ήταν αναμενόμενο αυτή η αλλαγή ενόχλησε εκτός από εμένα και πολλούς ακόμα χρήστες της υπηρεσίας όπως συνηθίζεται και κάπου εδώ είναι που ξεκινάει ο πονοκέφαλος του Jack Dorsey από τις γκρίνιες και τα παράπονα των χρηστών του.
Πάντως πολλοί θα πουν ότι για να το αποφασίσει αυτό ο Jack Dorsey σίγουρα κάποιο σχέδιο έχει, κάτι έχει δει, και προφανώς κάτι παραπάνω θα ξέρει ή απλά μπορεί να κάνει κινήσεις για να δει τελικά τι θα κάτσει.
Όπως και να’ χει το Twitter το έχουμε αγαπήσει και μισήσει τα ταυτόχρονα, γιατί χωρίς αυτό δεν θα είχαμε μάθει τα σωστά trolls, τα επικά Tweets των πολιτικών, άμεσα νέα για πράγματα που συμβαίνουν σε όλο τον πλανήτη και φυσικά όλα αυτά σε μόλις 140 χαρακτήρες ή λιγότερους….
Το να τους κάνεις περισσότερους, μπορεί από τη μία να διευκολύνεις τους νέους χρήστες και να γίνεσαι πιο προσβάσιμος στο ευρύ κοινό, όμως αλλάζεις μαζί και τον τρόπο που θα το χρησιμοποιούμε πλέον. Τελικά, το μόνο που μένει να απορούμε, είναι για το τι άλλο μπορεί να αλλάξει και αν τελικά αυτό είναι που έφταιγε και δεν έμπαιναν λεφτά (και νέοι χρήστες) στο ταμείο. Ο χρόνος θα δείξει…