Η πετυχημένη (η) διαφήμιση είναι τέχνη. Υπό συνθήκες μπορεί να αποτελέσει και κομμάτι της ποπ κουλτούρας μιας χώρας. Να γίνει σλόγκαν, να γίνει αστείο, να γίνει κώδικας επικοινωνίας. Να μείνει στο χρόνο, να εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς.
«Ψιτ αγαπούλα». «Τυχαίο, δεν νομίζω», «Είμαι μακαρονάς, τι να κάνουμε;», «Ομορφάντρα μου», «Πουτ δε κοτ ντάουν σλόουλι», «Έβαλες τρίποντο μαμά», είναι τόσες πολλές οι ατάκες που μας έρχονται έτσι πρόχειρα – κάτι που μας θυμίζει πώς στο κοντινό μέλλον θα πρέπει να επανέλθουμε με σχετικό θέμα, για τα ελληνικά τηλεοπτικά σποτ που τόσο αγαπήσαμε. Επιφυλασσόμαστε.
Εν προκειμένω πάντως, είπαμε να ταξιδέψουμε εκτός συνόρων. Με μερικές ιδιοφυείς διαφημίσεις από το εξωτερικό. Λένε πολλά με λίγα (λόγια). Είναι όλες μία και μία. Για βραβείο; Ακριβώς.
Ξένες διαφημίσεις που άφησαν εποχή
“-Τι βλέπεις;
-Τίποτα
Porn Hub /Το μεγαλύτερο αρχείο «τίποτα» στον κόσμο“
Μην σφυρίζεις αδιάφορα φίλε αναγνώστη. Ξέρεις (ακριβώς τι εννοεί). Ξέρουμε (ακριβώς τι εννοεί).
Διαφήμιση για κόλλα με τους Royals της Αγγλίας
«Φτιάχνει τα πάντα», το σλόγκαν. Epic. Μέγκαν και Χάρι, δεν σας χάλασε.
App της Βίβλου με κριτική του Διαβόλου που το βαθμολογεί με 0 αστέρια. Ρε τους… Σατανάδες, τι πήγαν και σκεφτήκαν!
Ρολόγια χειρός όπως παλιά, όταν κοιτάγαμε την ώρα και τίποτα άλλο εκτός από την ώρα.
«Να ξέρεις τι ώρα είναι χωρίς να βλέπεις πως έχεις 1.249 αδιάβαστα mails», το σλόγκαν. Δεδομένα boomer αυτός που το σκέφτηκε. Αλλά καλό. Καλό.
«Το φοράνε σούπερ μόντελ στο Λονδίνο και μπαμπάδες στο Οχάιο». Η New Balance τολμάει ατακάρα!
«Χρησιμοποίησε με σύνεση τον ηλεκτρισμό» και φωτίζεται ακριβώς και μόνο αυτό. Οικολογικό και πανέξυπνο. Από εμάς είναι «ναι».
«Ψάχνουμε για γραφίστα». Ίσως η καλύτερη διαφήμιση που έγινε ποτέ. Γνώμη μας.
«Χθες είπες αύριο» / Just Do It, Nike
Απλό και σαφές: Σταμάτα να αναβάλεις, πράξε (και αγόρασε – αυτό δεν λέγεται, αλλά εννοείται).
Το τσιγάρο προκαλεί καρκίνο. Χωρίς «ναι μεν αλλά». Χωρίς «μπορεί». Νέτο σκέτο. Με την μπάρα να γεμίζει, όταν τιγκάρει έχασες.
Μια διαφήμιση που τη σήμερον ημέρα αποκλείεται να έβλεπε το φως της ημέρας για πολλούς λόγους. Αλλά κάποτε, στην Αυστρία, έτσι διαφημιζόταν ένα «φαγάδικο» της Εθνικής Οδού στη χώρα…
Η βαζελίνη κάνει θαύματα. Έργο τέχνης. Ίσως. Μπορεί.
Λίγο creepy εν προκειμένω το Dettol, αλλά ΟΚ, το μήνυμα το πιάσαμε. Όπως και το ένα (καθαρό) χέρι. Πολύ σχολαστικά.
Καημένε Spider Man, από πού την πάτησες. Μα από εντομοκτόνο;
Γλειφιτζούρια χωρίς ζάχαρη. Και ούτε τα μυρμήγκια δεν… συγκινούνται (δως το στο παιδί σου άφοβα λοιπόν, αυτό που δεν λέγεται, αλλά όλοι οι γόνεις έστω και υποσυνείδητα λαμβάνουν ως μήνυμα).