Η έκταση που απλώνεται ανάμεσα στο γήπεδο “Γεώργιος Καραϊσκάκης” και το στάδιο “Ειρήνης και Φιλίας”, είναι για εμάς τους οπαδούς του Ολυμπιακού ένας τόπος ευλογημένος που έτσι κι αλλιώς ξυπνάει μέσα μας όμορφα συναισθήματα κι αναμνήσεις.
Από την προηγούμενη Παρασκευή, ωστόσο, βρήκα έναν ακόμη λόγο να ενθουσιάζομαι με τη συγκεκριμένη περιοχή, καθώς σε αυτήν βρίσκεται κρυμμένος ένας ζεστός χώρος που φιλοξενεί θεατρικές -και όχι μόνο- παραστάσεις. Ο λόγος για το “Θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα“, που δεσπόζει από το 1996 κάτω από τη Βεΐκου.
Από την προηγούμενη Παρασκευή, που λέτε, στον συγκεκριμένο χώρο εξελίσσεται ένα δράμα. Πρωταγωνιστές του, άνθρωποι ευγενείς (άλλοι στον τίτλο κι άλλοι στη ψυχή) και άνθρωποι σχιζοφρενείς. “Οι Αλλοπαρμένοι“, είναι μια ιστορία γραμμένη από τον -κατά πολλούς ισάξιο του Σαίξπηρ- Τόμας Μίντλετον και τον Ουίλιαμ Ρόουλι. Ένα ελισαβετιανό δράμα με… τζούρες κωμωδίας, που θεωρείται από τα πλέον σημαντικά της εποχής του και το οποίο θέτει εν αμφιβόλω κυρίαρχες αξίες της τελευταίας (γράφτηκε περί τα 1622) όπως η απολυταρχία, ο πουριτανισμός, η θρησκοληψία.
Πρωταγωνίστρια, η νεαρή Ιωάννα-Βεατρίκη (τον ρόλο της οποίας ενσαρκώνει με πάθος, πολύ πάθος η Ελένη Δαφνή). Ο επικείμενος γάμος της με τον Αλόνζο, ο οποίος είναι εκλεκτός -όχι της καρδιάς της αλλά- του αριστοκράτη πατέρα της Βερμανδέρο, η αληθινή(;) αγάπη της για τον νεαρό Αλσεμέρο και η αρρωστημένη της σχέση με τον Ντε Φλόρες (δυνατός πολύ ο Κώστας Κλάδης), τον αποκρουστικό της υπηρέτη δηλαδή, συνθέτουν μια αλλοπρόσαλλη κατάσταση η οποία επηρεάζει άπαντες τους πρωταγωνιστές.
Κακό για αυτούς, καλό για εμάς… Κι αυτό γιατί τα ερωτήματα αρχίζουν να ξεπηδούν από τα πρώτα κιόλας λεπτά της παράστασης και γίνονται καταιγιστικά προς το τέλος της, τότε που η διαμορφωθείσα κατάσταση αγγίζει τα όρια της παράνοιας.
Τα όσα παράλογα συμβαίνουν στο κάστρο του Βερμανδέρο και τα οποία δίνουν μια έντονα τραγική διάσταση στο έργο, συμπληρώνονται από μια γκροτέσκα αφήγηση που λαμβάνει χώρα στο φρενοκομείο της περιοχής. Κι αν τα κωμικοτραγικά γεγονότα του φρενοκομείου λίγα έχουν να προσθέσουν στη συνολική πλοκή του έργου, εν τούτοις βοηθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό να ελαφρύνει κάπως το κλίμα από τα όσα τραγικά συμβαίνουν στον κύκλο των ευγενών. Και η αλήθεια είναι πως ο άκρως παραστατικός Κώστας Τζαφέρης (στο ρόλο του… ημίτρελου Λόλιου), έκανε το χειλάκι μας να σκάσει ουκ ολίγες φορές.
Αν είσαι φίλαθλος των Πειραιωτών, φρόντισε να συνδυάσεις κάποια από τις επόμενες επισκέψεις σου στο “Καραϊσκάκη” με τα όσα διαδραματίζονται κάτω από τη γέφυρα. Αν όχι, το θέατρο αυτό είναι μια πολύ καλή ευκαρία για να αισθανθείς λίγο πιο οικεία με μια περιοχή που δεν την έχεις και σε μεγάλη εκτίμηση. Αν πάλι, τα οπαδικά δεν σε πολυαπασχολούν, ένα ποτάκι στο Μικρολίμανο και τη Μαρίνα Φλοίσβου που βρίσκονται μισό τσιγάρο δρόμο μακριά, ίσως να είναι το κερασάκι στην τούρτα μετά από ένα πολύ ευχάριστο θεατρικό δίωρο σε έναν εξίσου ευχάριστο χώρο. Για να προλάβουμε κι εσένα αρνητή των πάντων, που ούτε ποδόσφαιρο παρακολουθείς, ούτε τα μαγαζιά που σου προτείνουμε σε εμπνέουν, να ξέρεις πως υπάρχει και η εναλλακτική του φιλόξενου μπαρ εντός του θεάτρου.
Ρώτησα τον Κοραή Δαμάτη, τον σκηνοθέτη της παράστασης, να μου “απλώσει” 4 επιχειρήματα με τα οποία θα προσκαλούσε κάποιον να δει το έργο. Και να τι μου είπε:
Γιατί ο Middleton σήμερα είναι πιο σύγχρονος από ποτέ.
Γιατί πλάθει ρόλους που αμφισβητούν τους κανόνες συμπεριφοράς ενός συστήματος.
Γιατί αψηφά τα ταμπού της σεξουαλικότητας.
Γιατί οι ήρωές του μοιάζουν με μας, κάνουν τον ίδιο αγώνα με μας για να απελευθερωθούν από έναν ψεύτικο εαυτό φτιαγμένο να εξυπηρετεί άλλους.
Θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα
Κάτω από τη Γέφυρα Βεΐκου, πλησίον Ηλεκτρικού Σταθμού Ν. Φαλήρου
Τηλ: 210 4816200
Facebook
Τιμές Εισιτηρίων
Γενική είσοδος: 15€
Φοιτητικό, ανέργων, προπώληση: 10€
Ώρες Παραστάσεων
Παρασκευή και Σάββατο 21:00
Σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης | Βοηθός σκηνοθέτης: Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου | Σκηνικά – κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη | Κατασκευή μασκών: Ελένη Σουμή.
Παίζουν | Κώστας Κλάδης, Σπύρος Περδίου, Ελένη Δαφνή, Γιώργος Χαλεπλής, Κώστας Τζαφέρης, Κατερίνα Τσεβά, Οδυσσέας Κιόσογλου, Πασχάλης Μερμιγκάκης, Πέτρος Τσαπαλιάρης