Την 25η Νοεμβρίου, τη Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, η L’Oréal Paris σε συνεργασία με τη ΜΚΟ WIN HELLAS πραγματοποίησαν ακόμα μία press conference για το διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα STAND UP ενάντια στην παρενόχληση σε δημόσιους χώρους. Πρόκειται για μια Ημέρα-ορόσημο, που αναδεικνύει ένα σημαντικό πρόβλημα με παγκόσμια διάσταση, ειδικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 και των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας, όπου τα κρούσματα περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας σε όλο τον κόσμο είναι συνεχώς αυξανόμενα.

Η μάρκα, εδώ και μισό αιώνα, συνεχίζει αδιάκοπα την προσπάθειά της να καταρρίψει τα εμπόδια με μοναδικό στόχο της την ενδυνάμωση των γυναικών. Από την πρωτοποριακή επιστήμη και τις καινοτομίες που δίνουν αυτοπεποίθηση στις γυναίκες μέσω της ομορφιάς, έως την οικογένεια spokespersons με έμφαση στη διαφορετικότητα, η L’Oréal  Paris συνεχίζει τον αγώνα της ενάντια σε κάθε μορφή στερεότυπων προσφέροντας στις γυναίκες την αυτοπεποίθηση και τη δύναμη που χρειάζονται για να διεκδικήσουν τη θέση που  τους αξίζει στην κοινωνία.

Μάλιστα, η 50η επέτειος της εμβληματικής υπογραφής “Γιατί σου αξίζει” της L’Oréal Paris, στάθηκε η αφορμή για το λανσάρισμα του διεθνούς εκπαιδευτικού προγράμματος STAND UP ενάντια στην παρενόχληση σε δημόσιους χώρους στην Ελλάδα προ μερικών μηνών -το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ενεργοποιήθηκε παγκοσμίως στις 8 Μαρτίου 2020 σε συνεργασία με τη διεθνή ΜΚΟ Hollaback!.  

 

ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ: STAND UP ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

Από τις 8 Μαρτίου 2020 και μέχρι σήμερα, η L’Oréal Paris με το πρόγραμμα STAND UP, στοχεύει στην ευαισθητοποίηση ενάντια στη παρενόχληση σε δημόσιους χώρους μέσα από μια παγκόσμιας κλίμακας έκκληση για ανάληψη δράσης.

Από τα σχολεία και τις δημόσιες συγκοινωνίες έως τα φεστιβάλ και το διαδίκτυο, το STAND UP φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια παγκόσμια κοινότητα 1 εκατομμυρίου υπερασπιστών που θα εκπαιδευτούν στην μεθοδολογία των 5 D: Direct (Απευθυνθείτε απευθείας), Distract (Απόσπαση προσοχής), Delegate (Αντιπρόσωπος), Document (Καταγραφή), Delay (Καθυστέρηση).

 

Η LOREAL PARIS ΕΝΩΣΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗ ΜΚΟ WIN HELLAS

Για την εδραίωση του παγκόσμιου αυτού κινήματος, η L’Oreal Paris εστιάζει στην εκπαίδευση τοπικών κοινοτήτων σε συνεργασία με σημαντικές ΜΚΟ που εργάζονται για την ισότητα των φύλων σε κάθε χώρα. Όσον αφορά την Ελλάδα, η L’Oréal Paris ένωσε τις δυνάμεις της με τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση W.I.N. HELLAS, καταφέρνοντας να εκπαιδεύσουν μέχρι σήμερα πάνω από 500 άτομα σε διάστημα λίγων μηνών.

Στα πλαίσια της συνεργασίας τους, πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικά σεμινάρια σε φοιτητές και σπουδαστές, εργαζόμενες και μη γυναίκες όλων των ηλικιών και εργαζόμενους μεγάλων επιχειρήσεων. Στόχος των σεμιναρίων αυτών ήταν η ενημέρωση και η ενδυνάμωση μιας ευρύτερης ομάδας ανθρώπων με διαφορετικές συνθήκες ζωής και διαβίωσης, η οποία θα τους ωθήσει να ορθώσουν το ανάστημά τους και να νιώσουν ασφαλείς σε περίπτωση που δεχτούν παρενόχληση σε δημόσιο χώρο ή γίνουν μάρτυρες σε αντίστοιχο περιστατικό. Η εκπαίδευση είναι δικαίωμα όλων και οφείλει να συμβάλει στην ενίσχυση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών.

Η Μη Κυβερνητική Οργάνωση W.I.N. HELLAS*- Διεθνής Υποστήριξη Γυναικών ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 2006 από τη κα Μάντα Τσαγκιά – Παπαδάκου με σκοπό την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών. Από τη πρώτη μέρα μέχρι και σήμερα, η W.I.N. HELLAS δραστηριοποιείται στον τομέα της πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας κατά των γυναικών και της προώθησης της ισότητας των φύλων, προσφέροντας με τη πολύτιμη βοήθεια ψυχολόγων, συμβούλων ψυχικής υγείας, δικηγόρων κ.α., ψυχο–κοινωνική στήριξη στις γυναίκες που υφίστανται οποιασδήποτε μορφής κακοποίηση, στο οικογενειακό, κοινωνικό και επαγγελματικό τους περιβάλλον.

 

ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ: ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ COVID-19

Όπως αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα σε συνεργασία με την Ipsos**, η παρενόχληση σε δημόσιους χώρους παραμένει ζήτημα προτεραιότητας, ακόμη και στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19. Από την έναρξη της πανδημίας, μία στις τρεις γυναίκες έχει βιώσει τουλάχιστον μία εμπειρία σεξουαλικής παρενόχλησης, ένας στους δύο ερωτηθέντες πιστεύει ότι η πιθανότητα σεξουαλικής παρενόχλησης σε δημόσιο χώρο έχει αυξηθεί, ενώ το 42% των ερωτηθέντων έχουν βρεθεί μπροστά σε τουλάχιστον ένα περιστατικό σεξουαλικής παρενόχλησης.

Επιπλέον, υπάρχει σαφής ανάγκη για περισσότερη εκπαίδευση και υποστήριξη: το γεγονός ότι τα άτομα δεν παρεμβαίνουν σε περιστατικά παρενόχλησης σε δημόσιους χώρους αποδίδεται για τους περισσότερους ερωτηθέντες στο γεγονός ότι δεν ξέρουν τι να κάνουν (αξίζει να αναφέρουμε ότι το 34% ισχυρίζεται ότι εάν γνώριζε τι έπρεπε να κάνει θα είχε ενεργήσει).

Επιπλέον, οι γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρουν ότι πλέον προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους περισσότερο από πριν, ειδικά για να αποφύγουν τη σεξουαλική παρενόχληση:

  • Το 75% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αποφεύγει ορισμένα μέρη (+ 10% σε σύγκριση με το 2019)
  • Το 59% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προσαρμόζει τα ρούχα και την εμφάνισή του (+ 9% σε σύγκριση με το 2020)
  • Το 54% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αποφεύγει ορισμένα μέσα μεταφοράς (+ 10% σε σύγκριση με το 2020)

Ακόμα ένα σημαντικό στατιστικό αποτέλεσμα είναι το ότι 72% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η χρήση μάσκας επιτρέπει στους θύτες να κρύβονται και να αισθάνονται άθικτοι. Ένας αριθμός που αντικατοπτρίζει μια νέα διάσταση του κοινωνικού άγχους της «νέας» πραγματικότητας που επέφερε ο covid19, που έρχεται να προστεθεί συμπληρωματικά.

ΟΙ AMBASSADORS ΤΗΣ LOREAL PARIS ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΟ KINHMA STAND UP ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

Προκειμένου να συνεχίσει να χτίζει ασφαλείς και χωρίς αποκλεισμούς χώρους για όλους, η L’Oréal Paris και οι ambassadors της ενθαρρύνουν το κοινό να συμμετάσχει στο κίνημα λαμβάνοντας την αντίστοιχη εκπαίδευση στο www.standup-greece.com.

Στη συνέχεια, καλούνται να κάνουν share τη φωτογραφία τους σχηματίζοντας το γράμμα D στο χέρι τους καθώς και γράφοντας το hashtag #WeStandUp, με στόχο να δώσουν περισσότερες πληροφορίες για την εκπαίδευση στα κοινωνικά δίκτυα και να διαδώσουν το μήνυμα.

*(Εθνικό Μητρώο Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας Ιδιωτικού Τομέα μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα 09112ΑΕΕ11096Γ87Ν/1135 & Ειδικό Μητρώο Εθελοντικών μη Κυβερνητικών Οργανώσεων/09112ΑΕΕ11096Γ87Ν/1019, Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης).

**Μεθοδολογία μελέτης

Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε από την Ipsos για λογαριασμό της LOréal Paris, σε 8 χώρες σε όλον τον κόσμο: στον Καναδά, τη Γαλλία, την Ινδία***, την Ιταλία, το Μεξικό, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Σε καθεμία από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, ερωτήθηκαν 2.000 άτομα (1.250 γυναίκες και 750 άνδρες). Συνολικά, ερωτήθηκαν 15.500 άτομα, από τις 5 Φεβρουαρίου 2019 μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου 2019. Οι συνεντεύξεις διεξήχθησαν διαδικτυακά.

 

Γίνετε κι εσείς μέλος του κινήματος STAND UP ενάντια στην παρενόχληση σε δημόσιους χώρους και μάθετε περισσότερα εδώ: www.standup-greece.com