Τρόπους μείωσης των πάγιων εξόδων τους προκειμένου να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους -ύστερα μάλιστα από τα νέα φορολογικά μέτρα που ανακοινώθηκαν- αναζητούν μικρές και μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις και βιομηχανίες με το ενεργειακό κόστος να αποτελεί την βασική τους προτεραιότητα.

Επαγγελματίες όλων των κλάδων όπως αρτοποιεία, εστιατόρια, κομμωτήρια, στεγνοκαθαριστήρια, συνεργεία αυτοκινήτων, ξενοδοχεία, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, μεγάλα κτίρια γραφείων, εμπορικά κέντρα και καταστήματα, αθλητικές εγκαταστάσεις κλπ χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο για να καλύπτουν τις ενεργειακές τους ανάγκες (θέρμανση, ψύξη, ζεστό νερό) μειώνοντας σημαντικά τα ετήσια κόστη τους (έως και 40%). Αλλά και στο βιομηχανικό τομέα, το «πράσινο» καύσιμο συντελεί στην αναβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας και την βελτίωση της ποιότητας των τελικών προϊόντων. Το φυσικό αέριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για θερμική είτε για χημική χρήση (ως πρώτη ύλη για τη βιομηχανία), είτε σε συστήματα Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας, τα οποία παράγουν ταυτόχρονα αξιοποιήσιμη ηλεκτρική και θερμική ενέργεια. Η παραγόμενη ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για θερμική χρήση όσο και για ψύξη ή κλιματισμό.

Οι επιχειρήσεις κερδίζουν με οχήματα φυσικού αερίου

Νέες τεχνολογίες υπόσχονται στις μεταφορές μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας και χαμηλότερο κόστος και δίνουν την ευκαιρία στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε κλάδους οι οποίοι απαιτούν αυξημένες μετακινήσεις (μεταφορικές εταιρείες και courier, logistics, εμπορικές εταιρείες, τουριστικές επιχειρήσεις κλπ) να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη και το οικολογικό τους αποτύπωμα.

Από τα πλεονεκτήματα των οικολογικών οχημάτων ευνοούνται όμως και οι μικρότερες εταιρείες και αυτές οι οποίες δεν σχετίζονται άμεσα με μεταφορικές δραστηριότητες αλλά απαιτείται να υπάρχει όχημα στον εξοπλισμό τους (για μετακινήσεις στελεχών εντός και εκτός πόλης κλπ) ενώ σε «πράσινες» λύσεις στρέφονται και οι start ups επιχειρήσεις, η πλειοψηφία των οποίων ακολουθεί στρατηγική καινοτομίας σε όλα τα επίπεδα της δραστηριότητάς τους.

Οι χαμηλές εκπομπές ρύπων αποτελούν το βασικό κριτήριο χαρακτηρισμού ενός «πράσινου» οχήματος με το φυσικό αέριο να αποτελεί το πρωταρχικό καύσιμο που πληροί τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις: το φυσικό αέριο κίνησης μπορεί να μειώσει έως και 30% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με το πετρέλαιο ενώ η χρήση του παρουσιάζει μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 25% σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και κατά 20% σε σύγκριση με τα οχήματα που κινούνται με diesel. Τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο παρουσιάζουν κατά 95% μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε σύγκριση με το πετρέλαιο.

Η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση πάνω από το 50% σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και εξοικονόμηση που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο.

Στο φυσικό αέριο στρέφονται και οι start ups επιχειρήσεις, η πλειοψηφία των οποίων ακολουθεί στρατηγική καινοτομίας σε όλα τα επίπεδα της δραστηριότητάς τους.

Η ελληνική αγορά έχει τα δικά της οχήματα φυσικού αερίου

Απαλλαγές από τέλη, επιδοτήσεις και μειωμένες τιμές καυσίμου αποτελούν τα βασικά κίνητρα χρήσης οχημάτων φυσικού αερίου από τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες οδηγούς. Το βασικότερο πλεονέκτημα της αεριοκίνησης είναι το κόστος και η εξοικονόμηση καυσίμου όπως προέκυψε και ύστερα από δοκιμές, όπου το CNG αναδείχθηκε ως το πλέον οικονομικό καύσιμο. Στο 7ο Rally αυτοκινήτων ο φυσικό αέριο κίνησης FISIKON, διαγωνιζόμενο με το EcoUp! αυτοκίνητο καύσης φυσικού αερίου (CNG) της Volkswagen  αναδείχθηκε ως το πιο οικονομικό καύσιμο μεταξύ όλων των διαγωνιζόμενων καυσίμων στο ράλλυ. Η ελληνική συμμετοχή κάλυψε τα 582 χλμ. της συνολικής διαδρομής του ράλλυ καταναλώνοντας καύσιμο αξίας μόλις 13,7 ευρώ. Αμέσως πιο οικονομικό αναδείχθηκε το υβριδικό όχημα Toyota Prius με συνολικό κόστος καυσίμου 36,3 ευρώ. Ακόμη, ένα Volkswagen Passat χρειάζεται φυσικό αέριο αξίας μόλις 17,5 ευρώ για τη διαδρομή Αθήνα-Κατερίνη, όταν η αντίστοιχη τιμή για τη βενζίνη υπολογίζεται γύρω στα 47 ευρώ.

Επαγγελματίες οδηγοί (ταξί κλπ) και υπεύθυνοι εμπορικών στόλων  βασίζονται στη χρήση φυσικού αερίου και επιτυγχάνουν εξοικονόμηση μέχρι και 66% σε σύγκριση με την βενζίνη.

Στην Ελλάδα οι αυτοκινητοβιομηχανίες απαντούν στην αυξημένη ζήτηση με νέα μοντέλα: η Fiat, η Volkswagen, η IVECO, η Mercedes, η Opel, η Piaggio έχουν εισάγει στην ελληνική αγορά ελαφρά επαγγελματικά CNG μοντέλα: Fiat Punto Van CNG, Fiat Fiorino CNG, Fiat Doblo Cargo CNG, IVECO Daily Natural Power, Mercedes Sprinter NGT, Opel Combo Van CNG, Piaggio Porter Green Power, VW Caddy Ecofuel.

Διευκολύνσεις και επιδοτήσεις για τις επιχειρήσεις

Η ΔΕΠΑ  με συνεχείς επενδύσεις έχει καταστήσει το φυσικό αέριο προσβάσιμο σε βιομηχανίες και επιχειρήσεις σε πολλές περιοχές της ελληνικής Επικράτειας ενώ εξακολουθεί να αναβαθμίζει το σύστημα δικτύου ανεφοδιασμού και να ενεργεί υπέρ των καταναλωτών. Προς αυτή την κατεύθυνση έχει επιτύχει συμφωνίες με ελληνικούς και διεθνείς φορείς ώστε το φυσικό αέριο να φθάνει στην χώρα με ασφάλεια και να διατίθεται στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Παράλληλα, η ΔΕΠΑ στο πλαίσιο του προγράμματος για την περαιτέρω ανάπτυξη της αεριοκίνησης  προχώρησε σε συμφωνία με τις εταιρείες ΒΙΑΜΑΡ ΑΕ και MERCEDES-BENZ ΕΛΛΑΣ για την επιδότηση συγκεκριμένου αριθμού επαγγελματικών οχημάτων φυσικού αερίου (ενώ στο άμεσο μέλλον αναμένεται να προχωρήσει σε αντίστοιχες συμφωνίες και με άλλες εταιρείες).

Η επιδότηση, αφορά είτε σε μείωση της τιμής αγοράς του οχήματος είτε σε διάθεση δωρεάν καυσίμου και σκοπό έχει την γνωριμία των επαγγελματιών-οδηγών με το οικολογικό και οικονομικό φυσικό αέριο (οικονομία στην κατανάλωση έως 60%).

Μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις αλλά και οδηγοί ταξί έχουν στην διάθεσή τους επιδότηση για τα παρακάτω μοντέλα επαγγελματικών οχημάτων:

  • SKODA OCTAVIA 1.4 TSI G-TECH
  • MERCEDES  B-CLASS 200 NGD
  • MERCEDES E-CLASS 200 NGD
  • MERCEDES SPRINTER NGD