O Τζορτζ Λόις υπήρξε ο μεγαλύτερος επικριτής του αμερικανικού ονείρου παρόλο που έπρεπε να το "πουλήσει"

Πέθανε ο πιο θαρραλέος και αληθινός "Mad Man", ο Ελληνοαμερικανός Art Director που κρέμασε στα εξώφυλλά του την υποκρισία της αμερικανικής κοινωνίας.

O Τζορτζ Λόις υπήρξε ο μεγαλύτερος επικριτής του αμερικανικού ονείρου παρόλο που έπρεπε να το "πουλήσει"

Πέθανε ο πιο θαρραλέος και αληθινός "Mad Man", ο Ελληνοαμερικανός Art Director που κρέμασε στα εξώφυλλά του την υποκρισία της αμερικανικής κοινωνίας.


Ασυμβίβαστος. Ασεβής. Πανέξυπνος. Εκσυγχρονιστής. Του άρεσε να λέει ότι ήταν ένας επιτυχημένος διαφημιστής επειδή είχε γνώσεις για τα πάντα, από τον αθλητισμό μέχρι το μπαλέτο.  Άσκησε κριτική και έκανε σκληρή σάτιρα μέσα από τα εξώφυλλα του Esquire σε μια εποχή που πέθαιναν αθώα παιδιά στον πόλεμο του Βιετνάμ. Γιος Ελλήνων μεταναστών, έτρεφε συμπάθεια για τα εργατικά και φτωχά κοινωνικά στρώματα. Γεννημένος σε μια σκληρά εργαζόμενη ελληνική οικογένεια, ο Λόις μεγάλωσε στο Μπρονξ, εκεί ξεκίνησε να εργάζεται στο ανθοπωλείο των πατέρων του σε ηλικία 5 ετών. Πριν λίγες ώρες έγινε γνωστή η είδηση του θανάτου.Πέθανε στις 18 Νοεμβρίου, δύο μόλις μήνες μετά τον θάνατο της συζύγου, Ρόζμαρι. "Οραματιστή Art Director" τον αποκάλεσαν οι New York Times στη νεκρολογία τους. Διαμόρφωσε καθοριστικά την κουλτούρα της μεταπολεμικής διαφήμισης, ενώ με τα εξώφυλλα ήταν πολιτικές δηλώσεις. 

Ο Λόις παρουσίασε τον πρώτο μαύρο Άγιο Βασίλη – τον ​​Σόνι Λιστόν – που εμφανίστηκε ποτέ σε εξώφυλλο περιοδικού. Τα εξώφυλλα που σχεδίασε από το 1962 έως το 1972 σήμερα θεωρούνται Τέχνη και τα βλέπεις στο MoMA. Ήταν γνωστός με το παρατσούκλι "Golden Greek" και αργότερα (προς δυσαρέσκειά του) "Original Mad Man", ο George Lois ήταν ο κορυφαίος των ταλαντούχων διαφημιστών που ξεκίνησαν τη "Δημιουργική Επανάσταση" που συγκλόνισε τη Madison Avenue και τον κόσμο ​​στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και του '60 . Κυρίως, υπήρξε ένας λαμπρός πωλητής.

 Στη διάρκεια της καριέρας του ίδρυσε και ηγήθηκε πολλών διαφημιστικών γραφείων, έγραψε βιβλία για τη διαφήμιση και την καλλιτεχνική διεύθυνση, επινόησε βραβευμένες καμπάνιες που πουλούσαν τα πάντα, από σαπούνι μέχρι αεροπορικές εταιρείες και χαιρετίστηκε από συναδέλφους και συναδέλφους ως ο πιο επιδραστικός διαφημιστής της εποχής του. Πίστευε ότι ο ρόλος της διαφήμισης δεν ήταν να πείθουν τους ανθρώπους να αγοράζουν περιττά πράγματα. Βέβαια, ο Λόις δημιούργησε μερικές από τις πιο εξαιρετικές και αξέχαστες διαφημίσεις στην ιστορία του marketing. Το χαρτοφυλάκιό του υπήρξε γεμάτο με καμπάνιες, συνθήματα και έργα που επηρέασαν πραγματικά τη λαϊκή κουλτούρα.

Είχε άποψη και δεν δίστασε ποτέ να την εκφράσει. Ήταν ηγετική προσωπικότητα στο πρώτο δημιουργικό πρακτορείο διαφήμισης στον κόσμο και συνίδρυσε το δεύτερο. Ξεκίνησε τη διαφημιστική του καριέρα το 1956 ως καλλιτεχνικός διευθυντής με τη Sudler & Hennessey στη Νέα Υόρκη. Το 1962, ο Harold Hayes, ο εκδότης του Esquire, τον ρώτησε πώς να βελτιώσει τα εξώφυλλα του περιοδικού. "Πρέπει να βγεις έξω και να βρεις έναν σχεδιαστή, έναν τύπο που είναι ταλαντούχος στη γραφιστική, αλλά καταλαβαίνει την πολιτική, τον πολιτισμό και τον κινηματογράφο", του είπα και είπε, "Κάνε μου τη χάρη, μπορείς να μου κάνεις μόνο ένα εξώφυλλο;" απάντησε, "Εντάξει, θα σου κάνω ένα". Δεν ήταν ένα. Τα εξώφυλλα του περιοδικού Esquire, από τον Muhammad Ali ως μάρτυρας Saint Sebastian μέχρι τον Andy Warhol που βυθίζεται σε μια θάλασσα από ντοματόσουπα του Campbell, καθόρισαν το πνεύμα της δεκαετίας του '60. Για ένα εξώφυλλο στο "The New American Woman", παρουσίασε ένα γυμνό μοντέλο διπλωμένο σε έναν κάδο σκουπιδιών.

Τα εξώφυλλά του —φωτογραφίες ή μοντάζ, μερικές φορές με στοιχεία ζωγραφισμένα στο χέρι— ήταν συχνά χωρίς κείμενο. Έλεγαν όλη την ιστορία χωρίς λέξεις. 32 από τα εξώφυλλά του τοποθετήθηκαν στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη το 2008. Κάποτε, ισχυρίστηκε ψευδώς ότι δημιούργησε τη διαφημιστική καμπάνια της Volkswagen, την οποία οι New York Times πίστωσαν στα επόμενα τεύχη τους ως δημιουργία του Julian Koenig και του Helmut Krone.

Ο Τζορτζ Χάρι Λόις γεννήθηκε στο Μανχάταν στις 26 Ιουνίου 1931, ένα από τα τρία παιδιά του Χάρι και της Βασιλικής (Θανασούλη) Λόης, Ελλήνων μεταναστών. Ο πατέρας του ήταν ανθοπώλης. Ο Γιώργος και οι αδερφές του, Παρασκευή και Χαρίκλεια, μεγάλωσαν στο Μπρονξ. Ίσως είναι παρακινδυνευμένο να πούμε ότι ο Don Draper βασίστηκε στον Τζορτ Λόις, αλλά ο showrunner Matthew Weiner κάλεσε τον τελευταίο για να τον συμβουλευτεί σχετικά με την αίσθηση και το πνεύμα της διαφήμισης στη δεκαετία του '60.

Λίγοι άνθρωποι άλλαξαν τα πάντα στην μαζική κουλτούρα του 20ου αιώνα. Ο Τζορτζ Λόις ήταν ανάμεσά τους. 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα