Roaring 20s | Η μισή Ελλάδα ρωτάει πότε θα "πεθάνει" ο Κώστας Νικούλι

Ο ταλαντούχος ηθοποιός του Σασμού κατηγορεί τον εαυτό του γιατί δεν κατάλαβε νωρίτερα τι άνθρωπος ήταν ο Δημήτρης Λιγνάδης.

Roaring 20s | Η μισή Ελλάδα ρωτάει πότε θα "πεθάνει" ο Κώστας Νικούλι

Ο ταλαντούχος ηθοποιός του Σασμού κατηγορεί τον εαυτό του γιατί δεν κατάλαβε νωρίτερα τι άνθρωπος ήταν ο Δημήτρης Λιγνάδης.


Τα βαμμένα μαλλιά του στην ταινία  Ξενία (Xenia) του Πάνου Κούτρα, τον μεταμόρφωσαν. Ξαφνιάζεσαι μόλις κάνεις τον συσχετισμό κι αντιληφθείς ότι ο Πετρής του Σασμού με τον Ντάνι της τρυφερής ταινιάρας του Κούρα είναι το ίδιο άτομο. Ξαφνιάζεσαι, ευχάριστα, κι όταν συνειδητοποιείς ότι ο ηθοποιός αυτός έχει πλούσιο βιογραφικό και απέχει πολύ από τα τριάντα. Πέρα από τις συμμετοχές (Άγριες Μέλισσες) και τους μεγάλους ρόλους (Σασμός και 42ο C) σε πρόσφατα τηλεοπτικά σίριαλ έχει ήδη μια διαδρομή στις αθηναϊκές σκηνές.

Φέτος, o Κώστας Νικούλι ανήκει στο καστ του Killer Joe που σκηνοθετεί ο Γιάννης Στάνκογλου, αν είστε τυχεροί τον είδατε στα Μαθήματα Πολέμου, στον Καλιγούλα, στον Ήχο του όπλου και στο Πόλεμος και Ειρήνη. Ή το καλοκαίρι στην Επίδαυρο στον Προμηθέα Δεσμώτη. Τρελαίνεται να κάνει ταινίες (σπάω το κεφάλι μου να τον θυμηθώ στο 1968 και στην ταινία Τζαμάικα). Είναι εξαιρετικά προσγειωμένος και μας ευχαρίστησε επειδή δεν κάναμε καμία ερώτηση για την προσωπική του ζωή. Ένιωσε ότι τον σεβαστήκαμε κάνοντας το αυτονόητο. Η ευχαρίστηση βέβαια ανήκει σε εμάς γιατί είναι υπέροχος συνομιλητής.

Απολαμβάνεις τη δημοφιλία σου ή τρέχεις  ασταμάτητα σε γυρίσματα και στο θέατρο;

Το απολαμβάνω χωρίς να το επιδιώκω. Με σταματάνε στο δρόμο, στο καφέ, στο βενζινάδικο και μου λένε ότι με βλέπουν στη σειρά. Να πω την αλήθεια, έχω περισσότερο ανάγκη την ηρεμία του σπιτιού παρά τη δημοσιότητα. Είμαι συνεχώς στο τρέξιμο.

Πώς βρέθηκες στην πιο πετυχημένη τηλεοπτική σειρά της φετινής σαιζόν;

Μετά από πολλά δοκιμαστικά. Στην αρχή έκαναν δοκιμαστικά για άλλο ρόλο. Καταλήξαμε τελικά στον Πετρή. Και εννοείται δεν είχαμε ιδέα, βασικά, δεν το περιμέναμε όλο αυτό που έγινε με τον Σασμό. Για κανένα λόγο.

Πόσο συχνά σου ζητάνε να δώσεις spoilers;

Στις περισσότερες συνεντεύξεις που έχω κάνει, η πιο συχνή ερώτηση των δημοσιογράφων είναι να δώσω spoiler. Με ρωτούν ποιος είναι ο επόμενος που θα πεθάνει, είναι αστείο το εξής, κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο ότι σκοτώνεται ο χαρακτήρας και με παίρνουν τηλέφωνο να επιβεβαιώσω το θάνατο του Πετρή και να αποκαλύψω το πότε.

Στο Killer Joe πώς βρέθηκες;

Με είχε δει ο Γιάννης (Στάνκογλου) στο Ξενία. Έχουμε μια πολύ καλή σχέση. Συνεργαστήκαμε και στην παράσταση Καλιγούλας. Υποδύομαι πάλι ένα γιο. Βέβαια, αρκετά διαφορετικό από τον τηλεοπτικό. Είμαι αποτυχημένος dealer ναρκωτικών και θέλω να σκοτώσω τη μητέρα μου για να εισπράξω την ασφάλεια ζωής. Ωστόσο δεν μπορώ να το κάνω και πληρώνω τον Killer Joe. Μια δυσλειτουργική οικογένεια στο μεγαλείο της.

Στην παράσταση «Μαθήματα Πολέμου» συνεργάστηκες με τον Δημήτρη Λιγνάδη. Σοκαρίστηκες με τις αποκαλύψεις για την κακοποιητική συμπεριφορά του;

Ακόμα θυμάμαι πόσο ανατριχιαστικό ήταν να διαβάζουμε τις μαρτυρίες των επιζώντων. Πραγματικά ανατριχιαστικό. Κατηγορούσα για καιρό τον εαυτό μου που δεν κατάλαβα τι άνθρωπος ήταν. Με ρωτούσα «γιατί δεν το κατάλαβες;». Αυτός ο άνθρωπος που βλέπαμε εμείς μπροστά μας, ήταν ο ίδιος ο άνθρωπος που διαβάζαμε στις μαρτυρίες των επιζώντων. Τα έβαλα με τον εαυτό μου.

Κουβαλάς ακόμη έντονα το βίωμα της μετανάστευσης;

Παλιότερα μάλλον περισσότερο. Έχω ζήσει τον ρατσισμό στο δημοτικό. Τα παιδιά χωρίς να το καταλάβουν λένε σκληρά πράγματα. Δεν καταλάβαινα τι εννοούσαν και γιατί το έλεγαν. Ναι, ήμουν στην ουρά του Αλλοδαπών για να ανανεώσω την άδεια παραμονής. Ήμουν όμως κι ένας άλλος άνθρωπος τότε που το είπα σε εκείνη τη συνέντευξη. Έχω πάρει την απόσταση μου από εκείνη την εκδοχή του εαυτού μου, με έχω παρατηρήσει και μελετήσει. Εισπράττω ότι ο ρατσισμός είναι θέμα παιδείας. Όλες οι αντιλήψεις που κουβαλάμε έχουν διαμορφωθεί από τις οικογένειες μας. Και για να αλλάξουν ριζικά αυτά τα στερεότυπα είναι να μην κυριαρχούν πλέον στην κοινωνία τα πατριαρχικά στερεότυπα που βασίζονται στην έλλειψη σεβασμού στην διαφορετικότητα. Την όποια διαφορετικότητα.

Το #metoo θα αλλάξει το χώρο του θεάτρου;

  Βλέπω ήδη μια καλύτερη εποχή να έρχεται για το θέατρο και το σινεμά, θα σου πω το πιο απλό παράδειγμα. Στις ερωτικές σκηνές, ακόμη κι αυτές που είναι ερωτική σκηνή με φιλιά, επικοινωνούμε πλέον. Ρωτάμε ποια είναι τα όρια του καθενός, εκφράζουμε τις απορίες μας. Ρωτάμε «είσαι εντάξει να κάνω αυτό, νιώθεις άνετα». Και έτσι αλλάζει η νόρμα κι έρχεται μια καλύτερη εποχή. Βλέπουμε ότι αν αντιδράς σε κακοποιητικές συμπεριφορές έχεις την υποστήριξη του κόσμου. Αυτό λέει πολλά.

Πώς ένιωσες όταν πήγες στις Κάνες με την Ξενία;

Αποσβολωμένος. Δεν ήξερα καν τι σημαίνει για μια ταινία να πάει στις Κάνες στα 18 μου. Έμεινα αποσβολωμένος να κοιτάζω τον κόσμο. Τι ήταν αυτό που έσκασε μπροστά μου. Ήταν μια από τις καλύτερες εμπειρίες στη ζωή μου.

Τι θα κάνεις μετά την παράσταση και τη σειρά;

Θα ξεκουραστώ. Νιώθω ότι δεν θέλω να σπαταλάω την ενέργεια μου συνεχώς. Πιστεύω ότι αν κάνεις focus σε ένα πράγμα, θα δεις άλλο αποτέλεσμα. Θέλω να είμαι διαθέσιμος για να κάνω σινεμά. Είδα το Digger το καλοκαίρι και με έπιασε απροετοίμαστο αυτή η ταινία. Είχε μια ποίηση. Θέλω να κάνω ταινίες.

Δεν νομίζω ότι πρέπει να σε ρωτήσω κάτι για την προσωπική σου ζωή. Ξέρω ότι είσαι ευτυχισμένος.

Χαίρομαι τόσο πολύ που το σέβεσαι αυτό. Αλήθεια.

Info: KillerJoe του Tracy Letts στο Θέατρον Εμπορικόν, Σαρρή 11, Ψυρρή.

Παραστάσεις : Πέμ., Παρ. 9 μ.μ., Σάβ. 6 μ.μ./ 9 μ.μ., Κυρ., Τετ. 8 μ.μ. Εισιτήρια εδώ.

Παίζουν: Γιάννης Στάνκογλου, Κώστας Νικούλι, Κωνσταντίνος Σειραδάκης, Δήμητρα Λημνιού, Ναταλία Σουίφτ.  

Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα