Προφητική ε; Κοίτα να δεις που τελικά ήταν. Ο Γιώργος Χρυστοστόμου καθαρίζει το μπαλκόνι του όσο μιλάμε με αφορμή την παράσταση “Mute”, που μετά τα πολλά απανωτά sold out στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και στην ακόμα μεγαλύτερη σκηνή του Θεάτρου Τζένη Καρέζη, βγαίνει από την παύση κι επιστρέφει για λίγες μόνο παραστάσεις σε επιλεγμένα ανοιχτά θέατρα της Αττικής.
“Εγώ αυτή την παράσταση την δουλεύω από το 1998. Στη Θεσσαλονίκη, που πέρασα μεγάλο διάστημα κλεισμένος σε ένα φοιτητικό, μικροσκοπικό διαμέρισμα. Και κουβαλάω τη μουσική της έκτοτε σε κασέτα, σε cd, σε στικάκι, σε σκληρό δίσκο. Πάντα ακούω μουσική και φτιάχνω εικόνες. Είχα ένα πρότζεκτ στο μυαλό μου. Με αποτυχημένους ήρωες. Και κάποια σκετς παντομίμας. Κάποια στιγμή με τρομερή συστολή και ντροπή, το έδειξα στην Σοφία Πάσχου. Γιατί ντρεπόμουν; Γιατί ήταν το υλικό της μοναξιάς μου. Σκέψεις και συναισθήματα που γεννήθηκαν όταν κλείστηκα σε ένα σπίτι και δεν ήθελα να βλέπω κανέναν. Δεν ήθελα τις γιορτές των άλλων. Ήθελα να βγάλω την ψυχή μου. Γι αυτό φοβόμουν όταν τα έδειξα στη Σοφία. Δεν ήξερα τι θα πει. Αγωνιούσα”.
Τι είναι το Mute;
“Οκτώ άνθρωποι σε μια πολυκατοικία. Δεν μιλάει κανένας με κανέναν. Αλλά έχουν ανάγκη κάπως να επικοινωνήσουν. Πώς γίνεται αυτό; Με τη μουσική γίνεται. Σκέψου το. Όλη αυτή η παράσταση είναι τα δικά μου βιώματα σε ένα σπίτι 38 τμ, μια ωδή στη μοναξιά και τη μοναχικότητα, ακούγοντας μουσική. Μπορείς να πεις ότι είναι το δικό μου ημερολόγιο μιας συγκεκριμένης εποχής. Κι ευχαριστώ τον Μίλτο Σωτηριάδη που με εμπιστεύτηκε και τόλμησε να ανεβάσει αυτή την παράσταση. Δεν θα το έκαναν όλοι. Γιατί είναι ουσιαστικά μια βωβή παράσταση. Δεν θέλω να κάνω spoilers”.
Πώς είναι δυνατόν ένας άνθρωπος που δούλευε στη νύχτα χρόνια, είναι ηθοποιός και εκτίθεται σε τόσο κόσμο και προέρχεται από πολύτεκνη οικογένεια να αγαπά τόσο τη μοναχικότητά του; “Είναι οξύμωρο. Κι εγώ το ψάχνω αυτό, το δουλεύω με θεραπεία. Θέλω κάπως να συνδέομαι με κόσμο. Και το θέατρο μου καλύπτει αυτή την ανάγκη μου. Έχω επαφή με ανθρώπους στο θέατρο. Είμαι φωτεινός στη σκηνή, αλλά στο καμαρίνι δεν θέλω πολλά πολλά. Δεν ξέρω και γιατί το παθαίνω αυτό. Και στη νύχτα, DJ δούλευα και είχα τη μπάρα να με χωρίζει από τον κόσμο. Ξέρεις που έχω καταλήξει, είναι σαν να λέω “δώστε μου λίγη αγάπη αλλά όχι και πολλά πολλά”. Βάζω όρια”.
Πόσο προσαρμοστικός είναι ως ηθοποιός; “Είμαι adaptable. Από ένα σημείο και μετά έμαθα να προσαρμόζομαι. Εκτός από μιούζικαλ, δεν νομίζω ότι είμαι καλός στο χορό και το τραγούδι. Αυτό που ήθελα, ανέκαθεν. Ήταν να μην μοιάζει ο ένας ρόλος μου με τον επόμενο. Λατρεύω τους αυτοσχεδιασμούς. Αλλά, πρέπει να ξέρετε οι θεατές ότι απαιτείται τρομερή πειθαρχεία όταν κάνεις μια παράσταση βασισμένη στους αυτοσχεδιασμούς. Είναι ένα πειθαρχημένο, ελεύθερο πράγμα”.
Πόσο άλλαξε η ζωή του μετά τους Singles; “Ε, τότε ήμουν 25 χρονών. Ίσως υπήρξα ανώριμος κι αμήχανος στην αρχή. Αλλά πάντα ένιωθα ευγνωμοσύνη. Δεν μου άλλαξε ουσιαστικά κάτι στη ζωή μου. Πέρα από το γεγονός ότι δεν πίστευα ότι ο κόσμος χαίρεται που με βλέπει στο δρόμο. Τότε ήταν κι αλλιώς. Δεν υπήρχε τόσο εναλλαγή στην πληροφορία. Ενώ σήμερα κάθε νέα είδηση, πρόσωπο ή νέο γεγονός είναι το πυροτέχνημα των δύο εβδομάδων. Δεν σε ακουμπά πραγματικά κάτι”.
Δεν θεωρώ –αν με ρωτάς- ότι έχει σημασία αν κάποιος είναι όμορφος ή παχύς αλλά αν είναι υγιής και ψυχικά ήρεμος.
Πόσο μετράει η εμφάνιση για τον Γιώργο Χρυσοστόμου; “Δεν έχει καμία σημασία. Δεν νιώθω ιδιαίτερο άγχος να αποδείξω κάτι μέσα από την εικόνα μου. Μου λένε πολλές φορές να φορέσω ρούχα πιο ωραία αλλά δεν ασχολούμαι με αυτά. Δεν θεωρώ –αν με ρωτάς- ότι έχει σημασία αν κάποιος είναι όμορφος ή παχύς αλλά αν είναι υγιής και ψυχικά ήρεμος. Αν αδυνάτισα τα έκανα γιατί ήθελα να αλλάξω κάτι μέσα μου. Να σεταριστεί η ψυχή μου. Ο εσωτερικός μου κόσμος θέλω να είναι όμορφος. Κι έπρεπε να αλλάξω στάση ζωής”.
Ισχύει ότι καθαρίζει συνέχεια; “Δεν αφήνω ποτέ το σπίτι να βρωμίσει. Ασχολούμαι. Δεν έχω κάποιο pet και περιποιούμαι συνέχεια τα λουλούδια μου. Μου αρέσει να περνάω ώρες στη βεράντα σκαλίζοντας τις γλάστρες. Με ηρεμεί και τακτοποιεί και το μέσα μου. Στην καραντίνα τακτοποίησα και κήπους φίλων. Από ζούγκλα τα έκανα παιδική χαρά. Το χω με τη διακόσμηση. Ξέρω τι πρέπει να μπει που”.
Τη συγκατοίκηση την σκέφτεται μετά τις καραντίνες; “Μένω μόνος μου. Αν θέλω ή όχι, είναι ένα άλλο θέμα. Κάνω παρέα στον εαυτό μου“.
Ισχύει ότι κυνήγησε τον ρόλο στην τηλεοπτική σειρά “Αγγελική”; “Φυσικά και ισχύει. Δήλωσα τη διαθεσιμότητά μου. Ήξερα τη Μαίρη Μηνά και την Φιλαρέτη από το θέατρο και είχα συνεργαστεί με τα παιδιά από τους Singles και το LAPD. Ήμουν σίγουρος ότι πρόκειται για μια ιδανικά ασφαλής συνθήκη για μένα”.
Πώς ένιωσε με το #MeTooGr; “Αμήχανα και φοβισμένος, κι εγώ και πολλοί συνάδελφοι που το κουβεντιάζαμε. Εμείς οι ηθοποιοί λειτουργούμε ως μια οικογένεια και νιώσαμε ότι ένας μακρινός θείος έκανε κακό στα ξαδελφάκια μας. Θυμώνω και λυπάμαι. Στο γύρισμα μιλούσαμε μόνο γι αυτό. Ναι, ισχύουν όλες οι λεκτικές και σωματικές κακοποιήσεις και κάποιοι άνθρωποι θεοποιήθηκαν. Ευτυχώς, μπήκε ένα stop. Και πλέον οι ηθοποιοί εκτιμούν τον εαυτό τους. Θέλαμε χρόνια να γίνει κάτι συλλογικό για το καλό όλων μας, αλλά θέλαμε και να μην ξεβολευτούμε. Τιμώ αυτές τις γυναίκες που βγήκαν μπροστά. Την ώρα που ανθίζει ένα λουλούδι είναι η πιο επίπονη στιγμή του φυτού. Έτσι πάει. Τίποτα ωραίο δεν γεννιέται αν κάποιος δεν πονέσει. Θα ξαναγνωριστούμε. Άλλαξε κάτι, λάθη σίγουρα θα συμβούν αλλά πρέπει να ενωθούν οι ηθοποιοί με τους θεατές”.
Νιώθει τρακ που θα ανέβει στη σκηνή μετά από τόσος μήνες; “Τρακ κι ευτυχία. Η αναμονή πριν βγω είναι αγχωτική”. Είναι ναρκισσιστική η δουλειά του ηθοποιού; “Όχι. Ίσως έχει μια αυταρέσκεια. Το θέατρο και η υποκριτική βασίζεται στην βαθιά ανάγκη των ανθρώπων για επαφή και ένωση”.
Καλοκαιρινές διακοπές ο Γιώργος Χρυσοστόμου δεν έχει κλείσει. Ξέρει όμως ότι θα περάσει το χειμώνα στο Mute.
Info: Mute, Τρίτη 22 Ιουνίου, Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης Δ. Κιντής
Κυριακή 4 Ιουλίου, Κηποθέατρο Παπάγου
Εισιτήρια εδώ