Το 2020 απομυθοποιήθηκαν πολλά πράγματα εξαιτίας της πραγματικότητας. Ας πούμε η έννοια της επωνυμίας στην Ελλάδα έχασε τη σημασία που της είχαν δώσει ιλουστρασιόν περιοδικά, οι ινφλουένσερ του Instagram είναι πλέον παρωχημένοι επειδή τους έκαναν έξωση από το επάγγελμα έφηβες με TikTok λογαριασμούς, και στα ριάλιτι δεν κερδίζει πάντα ο πιο κακός κριτής αλλά εκείνος που είναι αυθεντικός και ειλικρινής με τον εαυτό του πρωτίστως. 

Το 2020 ήταν η χρονιά που ο ταλαντούχος και βραβευμένος σχεδιαστής μόδας Άγγελος Μπράτης αποφάσισε να επανασυστηθεί στο τηλεοπτικό κοινό, να αποτινάξει τα βάρη προηγούμενων χρονιών και να μπει απενοχοποιημένα και αναπολογητικά στα σαλόνια μας. Και να χορέψει μέχρι και τραπ.

Είναι εξομολογητικός. Χρησιμοποιεί πάντα προσωπικές εμπειρίες για να πλησιάσει τους διαγωνιζόμενους: “Γνωρίζω πόση θαλπωρή μπορεί να κρύβει ο πόνος αλλά δεν γίνεται να μένουμε πάντα εκεί”λέει μιλώντας σε μοντέλο που κλαίει για να τον ανακουφίσει. Και στις συνεντεύξεις του είναι πάντα τίμιος με τα θέλω του και τις επιδιώξεις στην ζωή του. Είναι αληθινός. “Μεγάλωσα στην επαρχία και ήταν ασφυκτικά. Ένιωθα διαφορετικός, αλλά δεν ήθελα να μοιάζω με κάποιον. Έχω φίλους από τα παιδικά μου χρόνια. Είχα περάσει bullying και στο GNTM μίλησα αυθόρμητα γι’ αυτό. Από τότε παίρνω πολλά μηνύματα από νεαρά παιδιά που ζουν στην επαρχία. Πρέπει να πάψουμε κάποια στιγμή να ασχολούμαστε με τους άλλους και με το τι κάνουν”. Τα παραπάνω προϋποθέτουν την θεραπεία των ανεπούλωτων τραυμάτων, την προσωπική νίκη σε ένα σιωπηλό αγώνα με τις αποτυχίες μας και την αποδοχή της ταυτότητάς μας. Μετά τα σαράντα σε πιάνει μια υπαρξιακή κρίση και θέλεις να βάλεις τους δικούς σου όρους σε κάθε αγώνα.

Μιλάει ανοιχτά για την σεξουαλική του ταυτότητα και αυτό είναι απελευθερωτικό. “Eυτυχώς επειδή είμαι άντρας και είμαι γκέι δεν ενδιαφέρονται τα media για μένα. Αν ήμουν στρέιτ θα είχαν βρει την κοπέλα μου και αν ήμουν γυναίκα, θα είχαν βρει τα πάντα. Φοβούνται μήπως χάσουν κάνα ‘‘πελατάκι’’, αντί να κάνουν ένα βήμα μπροστά”, είχε πει σε συνέντευξη του. Δεν περιορίστηκε στη συνήθη αμυντική/μετριοπαθή στάση, σε αυτό το “δεν ενδιαφέρει κανένα τι κάνω στην προσωπική μου ζωή” αλλά διεκδίκησε ορατότητα, όχι για τον ίδιο αλλά για την κοινότητά του.

Η αποδοχή που του έφερε αυτό το παιχνίδι τον έκανε πιο έτοιμο να δείξει στον κόσμο ότι τσαλακώνεται χωρίς να νοιάζεται ιδαίτερα. Το 2020 έφερε και το τέλος της μονοσήμαντων ταυτοτήτων. Ο Μπράτης μπορεί να φτιάχνει αέρινα φορέματα από πανάκριβα υλικά και την ίδια στιγμή να χορεύει στην Ανάφη γυμνός. Άφησε την Αγγλία επειδή έβαλε τελεία σε αυτά που τον κρατούσαν εκεί και αφέθηκε στην χαλαρότητα της Αθήνας.

Και ως κριτής του παιχνιδιού δίνει απλόχερα συμβουλές στα Brati’s Boys, τρολάρει τη Βίκυ Καγιά για τη συχνή χρήση αγγλικών λέξεων και μαζί με τη Ζεν είναι οι κωμικές ανάσες ενός -μην το ξεχνάμε- ριάλιτι σόου. Το βίντεο του σε pole dance στύλο έγινε viral, όπως και το τρέιλερ του GNTM που κορόιδευε τα νυχτοπερπατήματα του κριτή. Είναι ο άνθρωπος που μπορεί να πει μια ατάκα και να στείλει ακόμη και τη Ρασέλ σπίτι της:

Και κυρίως είναι ο αγαπημένος γιός της μητέρας του γιατί δεν διστάζει να μιλήσει για τα παραπάνω κιλά της μητέρας του και να την πει φραντζολάκι:

Γιατί λοιπόν ο Άγγελος Μπράτης είναι τόσο συμπαθής σε ένα ευρύ κοινό; Σταμάτησε να είναι αποστειρωμένος (άρα έγινε σαν κι εμάς). Μίλησε για την μοδίστρα μητέρα του χωρίς να νιώσει κομπλεξικά (άρα νιώσαμε μια οικειότητα γιατί ποιος γεννήθηκε με χρυσό κουτάλι στο στόμα). Είπε ότι είναι gay (και κανείς δεν έχασε όταν παραδέχτηκε ότι θέλει να έχει δικαίωμα στον έρωτα και την αγάπη). Συμπεριφέρεται όπως κάθε 40άρης που πίνει δυο τζιν τόνικ παραπάνω σε ένα μπαρ (κι εμείς έχουμε χορέψει έξαλλα με τους κολλητούς μας, ειδικά τραπ). Νιώθει δυνατός να εξωτερικεύσει το κλάμα του, το θαυμασμό του και την στοργή του (άρα δεν είναι ρομπότ με καταπιεσμένα συναισθήματα).

Μήπως μας αρέσει τόσο πολύ γιατί είναι ένας κανονικός άνθρωπος; Ελπίζουμε να τον δούμε σύντομα σε εκπομπή με τον θείο Λεωνίδα