Εδώ κι ένα μήνα περίπου, όλα στρέφονται γύρω από τον Χοακίν Φοίνιξ. Λογικό, αφού η ερμηνεία του σαν “Joker”, θα μείνει στην ιστορία και θα γίνει σημείο αναφοράς για την σπουδαία καριέρα του, αλλά και τον σύγχρονο αμερικανικό κινηματογράφο. Βέβαια δεν ήταν παράλογο, για τον τύπο που έχει υποδυθεί αριστουργηματικά τον Τζόνι Κας στο “Walk the Line“, έχει δώσει ρέστα στο “The Master” και το “Her” και το γαμωκαταπληκτικό “You Were Never Really Here” της Lynne Ramsay. Ο Χοακίν ωστόσο δεν ήταν ο μοναδικός υπερταλαντούχος ηθοποιός της οικογενείας των Φοίνιξ. Ο Ρίβερ Τζουντ Φοίνιξ πήρε το περίεργο όνομα του, από τους χίπηδες γονείς του που λάτρευαν τον Έρμαν Έσσε και το βιβλίο του, “Σιντάρτα” αλλά και τους Beatles (Hey Jude).
Όταν ήταν πιτσιρίκι, έκανε τουρ με τους γονείς του στη Νότια Αμερική, ζώντας τη χίπικη ζωή τη σωστή, την αλήτικη, που έχει μπόλικα ωτοστόπ και χρήματα που βγαίνουν από την ελεημοσύνη των ξένων κι όσων συμπαθούν τους περιπλανητές, αυτής της γης. Δυστυχώς για εκείνον, οι δρόμοι του συναντήθηκαν με την θρησκευτική αίρεση “Τα Παιδιά του Θεού” και τον παράφρονα ηγέτη, Ντέιβιντ Μπεργκ o οποίος κήρυττε τις σεξουαλικές σχέσεις μανάδων με τους γιους τους, πατεράδων με τις κόρες του, ενώ ήταν υμνητής του Χίτλερ, βιαστής και παιδόφιλος.
Ο μικρός Ρίβερ εξαναγκάστηκε να κάνει σεξ στην τρυφερή ηλικία των 4 ετών μέχρι τουλάχιστον τα 10, ενώ τραγουδούσε στους δρόμους του Καράκας με την αδερφή του, ώστε να φέρνει χρήματα στους γονείς του που είχαν μετακομίσει με ολόκληρη την οικογένεια τους, εκεί. Η οικογένεια όταν κατάλαβε ότι τα πράγματα στην αίρεση είχαν πάρει μια απονενοημένη διάσταση, μετακόμισαν στην Αμερική και σύντομα το πανέμορφο μουτράκι του μικρού Ρίβερ, τους έβγαλε ασπροπρόσωπους. Βλέπεις, οι χολιγουντιανοί παραγωγοί που ψάχνανε το επόμενο παιδί θαύμα πιάσανε το Joker (το έπιασες το αστειάκι ε;) με τον μικρό που θα υποδυόταν τον Chris Chambers στο “Stand by Me” του Στίβεν Κινγκ, που έγινε μια από τις πιο διάσημες 80s ταινίες από τα χεράκια του Rob Reiner. Εσύ που είσαι κάτιτις μικρότερος, σκέψου πως μιλάμε για το “Stranger Things“, της 80s γενιάς της βιντεοκασέτας.
Όσο λοιπόν όλο το Χόλιγουντ τραγούδαγε: “μούρη Ρίβερ με έχεις κάνει καψούρη” κι ασχολείτο με το νέο αστέρι της πιάτσας, ο μικρός είχε να διαλέξει το επόμενο κινηματογραφικό του βήμα. Στο “Little Nikita“, ο Ρίβερ είχε μεγαλώσει κι ωριμάσει ήδη υποκριτικά. Έφτανε λοιπόν μια εμφάνιση στο “Indiana Jones and the Last Crusade“, για να κορνιζαριστεί η αφίσα του σε κάθε κοριτσίστικο δωμάτιο, που σεβόταν τον εαυτό του. Πριν κλείσει τα 19 του, κι ενώ οι συνομήλικοι του ψάχνανε να βρουν τι θα γίνουν όταν μεγαλώσουν, είχε ήδη και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Β’ Ανδρικού. Στο “Running on Empty” του υπέρ-μάστορα Σίντνευ Λιούμετ, ο Φοίνιξ ξεδίπλωσε το ταλέντο του, με μια πολύ μεστή ερμηνεία. Όλοι ξεκίνησαν να μιλούν για τον Επαναστάτη χωρίς αιτία Τζέιμς Ντιν της γενιάς του, έχοντας το βλέμμα στραμμένο στις επόμενες κινηματογραφικές επιλογές του.
Εκείνος παρότι οργισμένο νιάτο, καθώς είχε ξεκινήσει νωρίς το επικίνδυνο παιχνίδι των εξαρτήσεων ήδη, επέδειξε τρομερή ωριμότητα και καλλιτεχνική διαίσθηση, αποφεύγοντας να παίξει στις φόλες που συνηθίζουν οι stars, όταν τους στάξουν μπόλικο μαρούλι. Εκείνος επέλεξε να συνεργαστεί με τον Γκας Βαν Σαντ για το “My own Private Idaho” μια από τις σημαντικότερες ταινίες της δεκαετίας του ’90, πλάι στον Κιάνου Ριβς. Εκεί πείστηκε και ο πλέον άπιστος Θωμάς, πως ο Ρίβερ ήταν το μεγαλύτερο ταλέντο της γενιάς του, σε μια σπαραξικάρδια ερμηνεία που στοίχειωσε κοινό και κριτικούς. Στο αδικημένο “Dogfight” επιβεβαίωσε τα ανωτέρω με την Ριβερφοινιξίτιδα να απλώνεται παντού “Sneakers” συνάντησε στο πανί τον Robert Redford και τον Sidney Poitier.
Οι προσωπικοί του δαίμονες ωστόσο δεν τον εγκατέλειψαν ποτέ. Έμειναν εκεί να κραυγάζουν τα δύσκολα παιδικά χρόνια που τον στοίχειωναν. Ναρκωτικά, χάπια κι αλκοόλ εναλλάσσονταν, όπως εκείνο το βράδυ του Οκτώβρη στο Viper Room (κλαμπάκι που είχε ο κολλητός του, Τζόνι Ντεπ και σύχναζε το έτερο φιλαράκι τους Flea των Red Hot Chili Peppers). Η Ρέιν κι ο Χοακίν ήταν μαζί του τη νύχτα που η καρδιά του Ρίβερ δεν άντεξε, μετά από ένα κοκτέιλ ναρκωτικών και χαπιών. Μαζί του, ήταν κι η Σαμάνθα Μάτις, κοπέλα του και συμπρωταγωνίστρια της ταινίας “The Thing that called Love“, που έμελλε να είναι η τελευταία του Φοίνιξ.
Οι υπόλοιποι μείναμε να αναρωτιόμαστε, που θα έφτανε ο Ρίβερ κι αν θα κονταροχτυπιόταν στα Όσκαρ κάποτε με το μικρότερο αδέρφι του, που του χρωστά την ενασχόληση του με την υποκριτική. Οι αφίσες από τα περιοδικά κιτρίνισαν, μα το είδωλο έμεινε αναλλοίωτο, να καθρεφτίζει ομορφιά και να θυμίζει το ταλαντούχο πλάσμα στο οποίο αφιέρωσε το Transcending o Flea!