Κάποιες τις είχαμε δει σε θερινό (και θέλουμε να τις ξαναδούμε), κάποιες δεν τις είχαμε ξανακούσει και -ευτυχώς- τώρα τις είδαμε και ανυπομονούμε να γυρίσουμε σπίτι για να δούμε και τις υπόλοιπες. Τα συγχαρητήρια μας στον άνθρωπο που επιλέγει τις ταινίες τα έχουμε δώσει εδώ, εδώ, εδώ και εδώ.
Ραντεβού στο Belle Epoque: Η τέλεια ρομαντική γαλλική κομεντί
Θέλετε να περάσετε ένα βράδυ ως η Μαρία Αντουανέτα; Να προσποιηθείτε ίσως ότι βγήκατε για ποτό με τον Έρνεστ Χέμινγουεϊ; Ή μήπως να επιστρέψετε στην αγαπημένη ανάμνηση από το δικό σας παρελθόν; Ο πολυαγαπημένος Ντανιέλ Οτέιγ, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Νικολά Μπεντό (“Κύριος και Κυρία Αντελμάν”), ταξιδεύει πίσω στο παρελθόν για να ζήσει την στιγμή που του άλλαξε τη ζωή και να θυμηθεί πώς είναι να ζεις πραγματικά. O Βικτόρ, ένας εξηντάχρονος γελοιογράφος, βυθίζεται στη μελαγχολία μέχρι τη στιγμή που επιλέγει να ξαναζήσει την πιο σημαντική εβδομάδα της ζωής του: εκείνη όπου, 40 χρόνια νωρίτερα, γνώρισε τη μεγάλη αγάπη. Είναι ένα μεταμοντέρνο ειδύλλιο. Ο Αντουάν τοποθετεί τον Βίκτορ στο μπαρ της Λυών του 1974 όπου συνάντησε για πρώτη φορά τη γυναίκα του. Η εν διαστάσει σύζυγος του ίδιου του Αντουάν, η Μαργκό (Ντόρια Τιλιέρ), πρόκειται να υποδυθεί τη νεαρή Μαριάν. Αυτή η ιλιγγιώδης απάτη θα αναζωογονήσει τον γάμο οποιουδήποτε άνδρα; Ή μήπως ο Βίκτορ απλά θα ερωτευτεί τη Μαργκό; Μπορεί, όμως, να νιώσει όπως τότε;
Η Ώρα της Σκιάς: γερμανικό δράμα για το Ναζισμό
Η ταινία επικεντρώνεται στον χριστιανό συγγραφέα, δημοσιογράφο και ποιητή Γιόχεν Κλέπερ, ο οποίος όχι μόνο απειλήθηκε από το Τρίτο Ράιχ, αλλά αποφάσισε, με την Εβραία σύζυγό του και θετή κόρη, να αυτοκτονήσει όταν οι δύο γυναίκες δεν έλαβαν άδεια να φύγουν από τη Γερμανία.Στα τέλη του 1942, η σύζυγός του και η θετή του κόρη δεν λαμβάνουν άδεια να φύγουν από τη χώρα και η απέλασή τους σε στρατόπεδο συγκέντρωσης φαίνεται επικείμενη. Όταν ο Αδόλφος Άιχμαν τον αναγκάζει να επιλέξει μεταξύ της καριέρας του και του γάμου του, ο Κλέπερ παίρνει μια πρωτόγνωρη απόφαση: μια απόφαση που πήραν μαζί του χιλιάδες Γερμανοί σε μεικτούς γάμους. Σε αυτό το εξαιρετικό ντεμπούτο σκηνοθέτης Μπέντζαμιν Μάρτινς επιλέγει μια αντισυμβατική κινηματογραφική προσέγγιση για να μεταφέρει την αίσθηση ότι είσαι παγιδευμένος σε ένα σκληρό πολιτικό περιβάλλον.
Ληστεία στο Μουσείο: μεξικάνικη περιπέτεια με πρωταγωνιστή τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ
Το 1985 μια συμμορία εγκληματιών κλέβει 140 προϊσπανικά κομμάτια από το Εθνικό Μουσείο Ανθρωπολογίας στην Πόλη του Μεξικού. Σχεδόν 30χρονών ο Χουάν και ο Μπένχαμιν δεν λένε να φύγουν από τα σπίτια των γονιών τους και να τελειώσουν την κτηνιατρική σχολή. Αντιθέτως είναι βολεμένοι στην άνετη γειτονιά τους στο Mexico City, μια μεξικανική εκδοχή Αμερικάνικου προάστειου. Κατά την διάρκεια ενός σημαδιακού χριστουγεννιάτικου ρεβεγιόν αποφασίζουν ότι ήρθε η ώρα να ξεχωρίσουν διαπράττοντας την πιο διάσημη ληστεία αρχαιοτήτων στην Μεξικανική ιστορία. Ομολογουμένως, ούτε ο Χουάν ούτε ο Μπέντζαμιν φαίνονται πειθαρχημένοι ή, ειλικρινά, αρκετά έξυπνοι ώστε να προκαλέσουν ακόμη και ένα πολύ λιγότερο περίπλοκο έγκλημα από αυτό. Αλλά μια από τις αναιδείς απολαύσεις της κινηματογραφικής δημιουργίας του Ruizpalacios είναι ο τρόπος που εισάγει παράλογες απιθανότητες σε κατά τα άλλα ρεαλιστικές ιστορίες, κάτι που μας κάνει να μαντεύουμε την πρόθεση της αφήγησης. Εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα η ταινία περιγράφει μια διδακτική ιστορία με σαρκασμό, υπογραμμίζοντας το παλιό ρητό που λέει ότι δεν εκτιμάς αυτό που έχεις παρά μόνο όταν το χάσεις.
Για Όλα Φταίει το Γκαζόν: Η ταινία που ανανέωσε τη γαλλική κωμωδία
Υποψήφια για 5 βραβεία Σεζάρ και Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Ένα ξεκαρδιστικό menage a trois. Η Βικτόρια Αμπρίλ είναι η Λολί, η γλυκιά και όμορφη μητέρα δύο παιδιών, παντρεμένη με τον Λοράν… ένα σωβινιστικό γουρούνι που την απατά με την παραμικρή ευκαιρία! Όταν στη ζωή (άλλα και το σπίτι) του ζευγαριού εισβάλει η αποφασιστική Μαριχό, η ερωτική έλξη ανάμεσα στις δύο γυναίκες είναι άμεση, εκρηκτική και τελείως αναπάντεχη για τον μπερδεμένο Λοράν. Η Λολί όμως έχει βρει την απόλυτη ευτυχία: τρεις νύχτες στο ίδιο κρεβάτι με τον άντρα της, τρεις με την αγαπημένη της -και την Κυριακή ρεπό! Διεθνής εμπορική επιτυχία με Σεζάρ σεναρίου το 1995 και υποψηφιότητα Χρυσής Σφαίρας για ξενόγλωσση ταινία το 1995.