Στο Wicked, η ηρωίδα Νεσαρόουζ χρησιμοποιεί ένα αμαξίδιο του Οζ. Επειδή η ηθοποιός Μαρίσα Μπόουντ, που την υποδύεται, χρησιμοποιεί αμαξίδιο στην πραγματική ζωή, ο σκηνοθέτης Τζον Μ. Τσου, ο παραγωγός Μαρκ Πλατ και οι συντελεστές της ταινίας ήταν αποφασισμένοι όχι μόνο να κάνουν το σκηνικό προσβάσιμο σε αμαξίδια αλλά και να δημιουργήσουν ένα καινοτόμο νέο πρότυπο για την πρόσβαση ατόμων με αναπηρία στα γυρίσματα.

Η παραγωγή ζήτησε τη βοήθεια της Σαντέλ Νασάρι, μιας έμπειρης χρήστριας αμαξιδίου. Η Νασάρι είχε καθοριστικό ρόλο, προσφέροντας συμβουλές για κάθε πτυχή της παραγωγής, ξεκινώντας από τη δημιουργία ενός εξειδικευμένου, υπερσύγχρονου τρέιλερ για την ηθοποιό Μπόουνντ. «Μου άρεσε που προσέλαβαν κάποιον που είναι επίσης σε αμαξίδιο», λέει η Μπόουνντ. «Η Σαντέλ φρόντιζε ώστε οι χώροι να είναι πλήρως ελεγμένοι πριν φτάσω εγώ εκεί, διασφαλίζοντας ότι ήταν όσο το δυνατόν πιο προσβάσιμοι. Έλεγχε τους ανελκυστήρες και τις ράμπες και διασφάλιζε την ομαλή προσβασιμότητα».

Ένα σετ προσβάσιμο σε όλα τα γυρίσματα του Wicked

Πριν από αυτή την παραγωγή, το Ηνωμένο Βασίλειο διέθετε μόνο ένα προσβάσιμο για αμαξίδια τρέιλερ για καλλιτέχνες, το οποίο όμως ήταν απαρχαιωμένο και ανεπαρκές. Με την καθοδήγηση της Νασάρι, δημιουργήθηκε ένα πολυτελές τρέιλερ με ανελκυστήρα για αμαξίδιο, πόρτες και φώτα με φωνητική ενεργοποίηση, τηλεχειριζόμενες ράγες ντουλάπας, κουζίνα με ρυθμιζόμενο πάγκο και μπάνιο από ενισχυμένο ατσάλι με ανεξάρτητη χρήση της τουαλέτας ή του ντους.

Η παραγωγή σχεδίασε επίσης φορητή τουαλέτα προσβάσιμη για αμαξίδια, δημιούργησε αντίστοιχο στούντιο ηχογράφησης και κατασκεύασε φορητές ράμπες για να είναι οποιοδήποτε σημείο του σκηνικού προσβάσιμο. Επιπλέον, ο Τσου ζήτησε κάθε σκηνικό που περιλαμβάνει τη Νεσαρόουζ στην ταινία να αποτυπώνει οπτικά την προσβασιμότητα, δείχνοντας καθαρά πώς η Νεσαρόουζ θα μπορούσε να κινηθεί σε κάθε χώρο.

Η Μπόουντ συνεργάστηκε με τον χορογράφο Κρίστοφερ Σκοτ και τον βοηθό χορογράφου Εμίλιο Ντοσάλ (In the Heights) για τις κινήσεις με το αμαξίδιο. «Ο Εμίλιο ήταν εξαιρετικός και με ρώταγε τι λειτουργεί για να χορογραφεί αντίστοιχα» λέει η Μπόουντ. «Ήταν εξαιρετικοί δάσκαλοι. Επίσης, είχα τη βοήθεια της Χάνα Ρέινορ, μιας πραγματικής χορεύτριας με αμαξίδιο. Ήταν απίστευτα βοηθητικό να βλέπω κάποια τόσο εκπληκτική να κάνει αυτό που αγαπά. Παρόλο που έχω ασχοληθεί με το θέατρο, αυτός είναι ο περισσότερος χορός που έχω κάνει ποτέ. Είχα πολλές χορογραφίες να μάθω, αλλά τελικά το κατάφερα!».