Στις 30 Σεπτεμβρίου, η Lady Gaga μοίραζε πεταχτα φιλιά σε θαυμαστές έξω από το TCL Chinese Theatre πριν από την πρεμιέρα του «Τζόκερ: Τρέλα για Δύο», ενώ ο Χόακιν Φοίνιξ χαμογελούσε στο κόκκινο χαλί.
Εν τω μεταξύ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Warner Bros. Discovery, Ντέιβιντ Ζάσλαβ, εμφανίστηκε στο after party στο Sunset Tower και συναναστράφηκε με τους δύο ακριβοπληρωμένους πρωταγωνιστές της ταινίας καθώς οι σερβιτόροι, οι οποίοι δεν σέρβιραν κρέας (ιδέα του vegan Φοίνιξ) έκαναν τον έναν γύρο μετά τον άλλον. Βέβαια, υπήρχαν μερικές αξιοσημείωτες απουσίες -συγκεκριμένα, οι κορυφαίοι των DC Studios, Τζέιμς Γκαν και Πίτερ Σαφράν.
Οι μυημένοι λένε ότι η κραυγαλέα απουσία του ντουέτου, για μια ταινία που βασίζεται σε μία από τα μεγαλύτερες παραγωγές της DC, υπογραμμίζει μια δυσλειτουργική δυναμική που διαδραματίστηκε στα παρασκήνια των γυρισμάτων του μιούζικαλ της Warner Bros.
Ο Τοντ Φίλιπς «ήθελε να μην έχει καμία σχέση με την DC» κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας, λέει στο Variety πρόσωπο που γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις. Αν και ο Γκαν έχει υποστηρίξει δημόσια την ταινία στα social media, ο Φίλιπς έχει αποστασιοποιηθεί από την DC. Καθώς η σεκάνς της κάρτας τίτλου κινουμένων σχεδίων ξετυλίγονταν μέσα στον εμβληματικό κινηματογράφο του Χόλιγουντ στα πρώτα λεπτά, έγινε φανερό ότι ο Φίλιπς μόλις είχε δείξει το μεσαίο δάχτυλο στην DC. Δεν υπήρχε το logo της DC Studios.
«Αν η πρώτη ταινία αφορούσε κάποιον κακότυχο, ψυχικά άρρωστο άντρα σε μια καταπιεσμένη πόλη, θα βγάλει ίσως 150 [εκατομμύρια] δολάρια παγκοσμίως. Όχι ένα δισεκατομμύριο», λέει μια πηγή που γνωρίζει την εσωτερική αμηχανία στην εταιρεία. «Ο κόσμος πήγε να δει την ταινία γιατί αυτός ο τύπος ήταν Τζόκερ».
(Ένας εκπρόσωπος της DC υποβαθμίζει τυχόν εντάσεις και λέει ότι ο Γκαν ήταν απασχολημένος με τη σκηνοθεσία της σειράς του Max, Peacemaker, στην Ατλάντα, η οποία είχε χάσει μια μέρα παραγωγής λόγω του τυφώνα Ελέν, ενώ ο Σαφράν ήταν άρρωστος. Ένας εκπρόσωπος της Warner σημειώνει ότι ένα λογότυπο της DC εμφανίζεται στο τέλος της συνέχειας του Τζόκερ, ενώ ο Φίλιπς αρνήθηκε να σχολιάσει αυτή την ιστορία).
Τζόκερ 2: Οι κόντρες του σκηνοθέτη
Τώρα που η σκόνη έχει πέσει, μετά το καταστροφικό εναρκτήριο σαββατοκύριακο του Τζόκερ 2, ξεκινά η ενδοσκόπηση. Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι: Γιατί να ξοδέψεις 200 εκατομμύρια δολάρια για να φτιάξεις ένα σκηνικό που αγνοεί τη βάση των θαυμαστών της DC; Και το «αγνοεί» είναι ήπιο. Όπως το έθεσε συνοπτικά μια κριτική του Rolling Stone για την ταινία: «Το Τζόκερ: Τρέλα για Δύο έχει ένα μήνυμα για τους θαυμαστές: Go F-ck Yourselves».
Δυστυχώς, οι θαυμαστές έμειναν σπίτι, με αποτέλεσμα ένα άνοιγμα 37,7 εκατομμυρίων δολαρίων για το sequel του Τζόκερ του 2019, μια τεράστια επιτυχία που κόστισε μόλις 60 εκατομμύρια δολάρια και κέρδισε 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Μια τέτοια περιφρόνηση για τη βάση έχει αντίκτυπο στη φίρμα.
Τελικά, ο Τζόκερ δεν είναι κάποιος σκοτεινός χαρακτήρας. Ο πολέμιος του Batman είναι μακράν ο πιο υψηλού προφίλ κακοποιός στα κόμικς, που καλύπτει είτε την DC είτε τη Marvel. Όμως, δεδομένου ότι ο Φίλιπς έκανε ένα τόσο εξαιρετικά επικερδές πρώτο Τζόκερ για τη Warner Bros. – για να μην αναφέρουμε τρεις ταινίες «Hangover» – οι επικεφαλής της ομάδας κινηματογραφικών ταινιών Μάικλ Ντε Λούκα και Πάμελα Άμπντι δεν μπορούσαν να πουν όχι στον βραβευμένο σκηνοθέτη τους.
Η παραγωγή της ταινίας ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2022, δύο μήνες αφότου οι Γκαν και Σαφράν ανέλαβαν τις τύχες της DC, και πολλοί περίμεναν ότι το ντουέτο θα παρείχε σημειώσεις και σχόλια για το μιούζικαλ, ειδικά δεδομένης της δαπάνης.
Αλλά ο Φίλιπς θα επικοινωνούσε μόνο με τον Ντε Λούκα και την Άμπντι. Όταν ρωτήθηκε από έναν δημοσιογράφο του Collider εάν η διαδικασία παραγωγής άλλαξε όταν οι Γκαν και Σαφράν διαδέχθηκαν τον επικεφαλής της DC, Ουόλτερ Χαμάντα ή αν είχαν κάποια συμβολή, ο Φίλιπς απάντησε: «Με όλο τον σεβασμό προς αυτούς, αυτή είναι μια ταινία της Warner Bros».
Ακόμη και τα σχόλια της Warner Bros αγνοήθηκαν, μερικές φορές. Πηγές λένε ότι ο Ζάσλαβ συναντήθηκε με τον Φίλιπς λίγο μετά τη συγχώνευση των Warner Media και Discovery τον Απρίλιο του 2022 και ήταν ανοιχτός για γυρίσματα στο Λος Άντζελες εάν ο σκηνοθέτης έκανε τη συνέχεια σε χαμηλότερη τιμή. (Το στούντιο προτιμούσε το Λονδίνο, όπου θα κόστιζε περίπου 20% λιγότερο).
Αλλά ο Φίλιπς επέμεινε να γυριστεί το Τζόκερ στο Λος Άντζελες και ο προϋπολογισμός δεν άλλαξε. (Ένας εκπρόσωπος της Warner λέει ότι το στούντιο «υποστήριξε την απόφαση να γυριστεί η ταινία στο Λος Άντζελες» και η συνάντηση Ζάσλαβ – Φίλιπς ήταν απλώς μια συνάντηση όπου συζήτησαν τι άλλο θα ήθελε να κάνει ο σκηνοθέτης).
Ακολούθησαν άλλες «μάχες» μεταξύ Φίλιπς και Warner. Ο Φίλιπς αρνήθηκε να κάνει τεστ το Τζόκερ 2. Έτσι, η πρεμιέρα του στη Βενετία σηματοδότησε την πρώτη φορά που το είδε κοινό. Οι κριτικοί το απέρριψαν και η ταινία συγκέντρωσε ένα καταστροφικό σκορ 33% στο Rotten Tomatoes πολύ πριν κερδίσει ένα θλιβερό «D» στο Cinema Score. Για να αντιληφθεί κανείς την πτώση, το πολύ περιφρονημένο Madame Web έλαβε ένα “C+” νωρίτερα φέτος.
(Ένας εκπρόσωπος της Warner είπε πως «Δεδομένου ότι η ταινία περιέχει spoiler, το στούντιο δεν ήθελε να αποκαλύψει άσκοπα σημεία πλοκής πολύ νωρίς για να δοκιμάσει πώς λειτουργεί η ταινία στο κοινό, αλλά ήθελε να επιτρέψει στους θεατές να ανακαλύψουν την ταινία στον δικό τους χρόνο).
Η δημιουργία του σίκουελ μιας ταινίας δισεκατομμυρίων δολαρίων, είτε πρόκειται για το Aquaman ή για το Τζόκερ, θεωρείται ένα έξυπνο στοίχημα. Αλλά με τον υπερμεγέθη προϋπολογισμό της, που περιλάμβανε 20 εκατομμύρια δολάρια προκαταβολικά για τον Phoenix, 20 εκατομμύρια δολάρια για τον Φίλιπς και 12 εκατομμύρια δολάρια για την Gaga, η ταινία χρειαζόταν να βγάλει τουλάχιστον 450 εκατομμύρια δολάρια στα ταμεία των κινηματογράφων – ένα πλέον απίθανο σενάριο.
Η Warner Bros είναι ήδη μείον μετά από μια σειρά πρόσφατων αποτυχιών, συμπεριλαμβανομένων των Furiosa: A Mad Max Saga, Aquaman and the Lost Kingdom και The Color Purple. Η τιμή της μετοχής της μητρικής εταιρείας παραμένει στα «τάρταρα», κοντά στο ιστορικό χαμηλό στα 7,67 δολάρια ανά μετοχή.
Το Τζόκερ: Τρέλα για Δύο, μπορεί να υπέφερε επίσης από το γεγονός ότι δεν υπήρχε η άποψη του Μπράντλεϊ Κούπερ. Ο Κούπερ, ο οποίος ήταν παραγωγός στο Τζόκερ του 2019 και είναι γνωστός για τα ένστικτά του, δεν συμμετείχε στο sequel μετά τη διάλυση της συνεργασίας του με τον Phillips το 2021.
«Κανείς δεν μπορούσε να μιλήσει στον Τοντ», λέει μια πηγή που εμπλέκεται άμεσα με την ταινία. «Και το υπάρχει ένα πράγμα σε ό, τι αφορά το είδος κάθε ταινίας: Αν δεν ακούσεις και δεν δώσεις προσοχή στις προσδοκίες των θαυμαστών, θα αποτύχεις».
Με πληροφορίες από το Variety.