Λοιπόν κομπλέ σε έχουμε για το ΣΚ ή για όποτε τέλος πάντων σε βολέψει. Οι νέες ταινίες της εβδομάδας είναι «εδώ», σου δίνουμε ένα γενικό περίγραμμα για «τι είναι και πώς είναι» και εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επιλέξεις τι θα χωρέσεις στο πρόγραμμά σου.

Δεν θα λέγαμε πάντως πως το «φρέσκο πράγμα» είναι πολύ γκράντε. ΟΚ, ίσως να ΄ναι πως την περασμένη εβδομάδα είχαμε Furiosa και Λάνθιμο, καλομάθαμε. Τώρα από νέες ταινίες στα σινεμά, έχουμε ως «κράχτες» Γουίλ Σμιθ, μια «πειραγμένη» βιογραφία του Σαλβαντόρ Νταλί, ένα θριλεράκι της… φαμίλιας Σιάμαλαν και 2 επανεκδόσεις, ενός αριστουργήματος των 90s και μιας εκ των πιο πετυχημένων ever κωμωδιών του γαλλικού σινεμά.

Και, πού ‘σαι αναγνώστη, όχι σινεμά και… σπιτάκι μετά, εντάξει; Θα πας μετά και για ένα ποτό, να συζητήσεις την ταινία που είδες, να επικοινωνήσεις και λίγο με κάναν άνθρωπο, όχι μόνο και όλο οθόνη. Ξανά κομπλέ σε έχουμε, πάτα ΕΔΩ να βρεις τις προτάσεις μας για το μετά – σινεμά ποτάκι σου

νέες ταινίες εβδομάδας Ghost Dog

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Bad Boys: Ride or Die

Τρόπον τινά ιστορική η περίσταση. Ο Γουίλ Σμιθ στην πρώτη του ταινία μετά τα Όσκαρ του 2022, όταν έζησε ταυτόχρονα την καλύτερη και τη χειρότερη στιγμή της καριέρας του – α’ ανδρικού με χαστούκι στον Κρις Ροκ, δεν θα ξεχαστεί ποτέ.

Εδώ επιστρέφει σε γνώριμα λημέρια, μονοπάτια. Ένα franchise που το ξέρει καλά και το οποίο έχει πάρει δεύτερη ζωή στα χέρια των Βέλγων Αντίλ και Μπιλάλ. Τέσσερα χρόνια μετά την «αναβίωση», έχουμε ακόμα ένα part (4ο συνολικά) στις περιπέτειες των κακών παιδιών του Μαϊάμι.

Αξίζει τον κόπο να δει κανείς το δίδυμο Μάικ (Γουίλ Σμιθ) και Μάρκους (Μάρτιν Λόρενς); Θα λέγαμε ναι. Αλλά μόνο με τους εξής όρους: Ζητάς αγνή, «απενοχοποιημένη» διασκέδαση, κάτι που παντρεύει δράση και πλάκα, κάτι που δεν παίρνει τον εαυτό του σοβαρά σεναριακά και τέλος, κάτι νοσταλγικό με άρωμα μπλοκμπάστερ των 90s. Κάνε «τικ» σε αυτά και κλείσε αμέσως εισιτήριο.

Νταααααλί!

Μια βιογραφική ταινία για τον κορυφαίο σουρεαλιστή ζωγράφο δεν θα μπορούσε παρά να είναι… σουρεαλιστική. Είναι ένα φιλμ που παίζει με τους κανόνες και τις νόρμες, με το χρόνο, που 5 ηθοποιοί υποδέχονται τον Σαλβαντόρ Νταλί.

Πρέπει να αφήσεις τον εαυτό σου να παραδοθεί στη λογική (έστω κι αν είναι του παραλόγου) του έργου του Κουεντίν Ντιπιέ, να έχεις ανοιχτό πνεύμα και ορίζοντες. Τότε θα αγκαλιάσεις την παραξενιά, την αναρχία, ενώ όλα αυτά να ξέρεις, δεν κρατούν παρά μόλις 77 λεπτά – παραπάνω το «κάψιμο» θα ‘ταν… επικίνδυνο!

Οι παρατηρητές

Το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει και η Ισάνα, κόρη του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν ακολουθεί τα χνάρια του πατέρα της – αυτή η οικογένεια το ‘χει βάλει σκοπό της ζωής της να τρομάζει τον κόσμο!

Τι… παρατηρήσεις έχουμε για τους Παρατηρητές; Εν αρχή πως πρόκειται για ένα θρίλερ που φαίνεται να υπηρετεί το σκοπό του. Φυσικά μέσα από.… μεταφυσικά φαινόμενα.

Μια κοπέλα παγιδεύεται σε ιρλανδικό δάσος μαζί με άλλους τρεις ανθρώπους, όπου κάθε βράδυ παρακολουθούνται από κάτι άγνωστες οντότητες, μας λέει το story, γενικά δεν έχουν βγει πολλά προς τα έξω, επιβλήθηκε μια μυστικοπάθεια από τους συντελεστές.

Όσοι ξέρουν κάτι παραπάνω λένε πως δεν είναι κάτι το πρωτότυπο ούτε προφανώς game changing. Αλλά κρατάει το ενδιαφέρον, το θεατή προσηλωμένο. Κι αυτό αποτελεί, ασφαλώς, νίκη.

Ghost Dog: Ο τρόπος των Σαμουράι

Με Φόρεστ Γουιτάκερ στον πρωταγωνιστικό ρόλο και Τζιμ Τζάρμους στη σκηνοθεσία, έχουμε να κάνουμε με ένα καλτ διαμάντι των 90s. Που έρχεται ξανά επί της οθόνης και πολύ χαιρόμαστε γι’ αυτό.

Ένας πληρωμένος εκτελεστής που λατρεύει τον ιαπωνικό πολιτισμό και ζει με τους κανόνες των Σαμουράι. Χιπ χοπ κουλτούρα και κάτι από το Leon. Πώς (είναι δυνατόν να) ενώνονται όλα αυτά; Ε, είναι. Epic.

Θεέ μου τι σου κάναμε;

Οι κριτικοί το έθαψαν. Πολλοί το κατηγόρησαν πως αναπαράγει ρατσιστικά κλισέ με χονδροειδή τρόπο; Και; Το κοινό το λάτρεψε. Κάνοντας το «Θεέ μου τι σου κάναμε;» μια από τις πλέον πετυχημένες κωμωδίες στην ιστορία του γαλλικού σινεμά.

Δεν χρειάζονται βαθυστόχαστες αναλύσεις. Είναι μια ταινία φτιαγμένη για να γελάσει ο κόσμος. Το πετυχαίνει. Και αυτό είναι αρκετά πολύτιμο για να το υποτιμάμε ή να το υποβαθμίζουμε.