Veni Vidi Vici. Αυτό θα μπορούσε να περιγράψει με τον πιο λιτό τρόπο την πρεμιέρα της ταινίας Milky Way στο MEGA το βράδυ της Πέμπτης. Επρόκειτο, μέχρι την πρεμιέρα, για μια σειρά που προηγείτο η μυθολογία της, που προπορευόταν από πολλούς μήνες πριν το ξετύλιγμα του μίτου του ενθουσιασμού, ιδίως για τους ανθρώπους που ασχολούνται με το εγχώριο σινεμά και με αυτούς που γνωρίζουν καλά το ποιος είναι ο Βασίλης Κεκάτος.
Έχοντας επιβεβαιωθεί αυτός ο τρομερός ενθουσιασμός, έχοντας φτάσει στον υπερθετικό βαθμό, μπορούμε πια, με πληρότητα εσωτερική για αυτό που είδαμε, να υποστηρίξουμε ανοιχτά και χωρίς ίχνος αμφιβολίας πως το Milky Way είναι η καλύτερη σειρά της χρονιάς και έχει την προοπτική να γίνει η καλύτερη στην ιστορία της ιδιωτικής τηλεόρασης, πάντοτε με κριτήριο την εξωστρέφεια της, την διεθνή της διαδρομή, για την οποία είμαστε βέβαιοι πως θα συμβεί μέσω Netflix. Κι αυτό δε θα συμβεί τυχαία. Θα συμβεί γιατί για το Milky Way ισχύουν τα εξής 5 που θα διαβάσετε από δω και κάτω.
Γι΄αυτά μας αρέσει το Milky Way
1. Παίζει τεράστιο ρόλο η προπαραγωγή και η προετοιμασία σε μια σειρά. Το Milky Way έκανε όλα αυτά που πρέπει να κάνει μια σειρά στο 2023 που δεν απευθύνεται μόνο στην Ψωροκώσταινα. Έκανε όσα το Maestro και περισσότερα. Όσα δεν κάνει καμία άλλη παρωχημένη και «συντηρητική» σειρά. Βασικότερο όλων; 8 επεισόδια, γυρισμένα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα ώστε να υπάρχει δυνατότητα διόρθωσης λάθους και να έχουν όλα περισσότερο επεξεργασία.
2. Επεξεργασία δεν σημαίνει να καταργήσεις την αυθεντικότητα του πράγματος και την ουσία του. Και το Milky Way μπόρεσε να μην πέσει σε αυτή τη λακκούβα. Οι ερμηνείες έχουν κάτι το ωραία ανεπιτήδευτο, είναι λες και τις βλέπεις να εξελίσσονται μπροστά σου εκείνη τη στιγμή.
3. Έχει μια υπέροχη ελεγεία. Το παιχνίδι με τη λέξη Γαλαξίας, η σύνδεση με το μυθολογικό παρελθόν και η αναλογία του κόσμου στον οποίο ζούμε ως γαλαξία του καθενός μας, είναι μια αλληγορία σπουδαία. Κι η απορία που θέτει η πρωταγωνίστρια, η 17χρονη Μαρία, σου χαράσσει βαθιά τομή στην ψυχή.
«Εδώ ο μόνος Γαλαξίας που υπάρχει, είναι αυτή η πόλη. Καμια φορά αναρωτιέμαι ποιος ο λόγος να μαθαίνεις για τον μεγάλο Γαλαξία, τους άλλους κόσμους, όταν ο μόνος κόσμος που θα δεις πιθανότατα ποτέ είναι αυτός στον οποίον γεννήθηκες.
Σχεδόν κανένας δεν φεύγει από το μικρό, ιδιωτικό Γαλαξία μας. Κι όσοι καταφέρνουν να φύγουν, δεν επιστρέφουν ποτέ. Κανείς δεν ξέρει πού βρίσκονται. Τους φαντάζομαι σαν δορυφόρους που έχασαν την τροχιά τους. Εγκατέλειψαν το δικό μας Γαλαξία και ταξιδεύουν στην απέραντη νύχτα, ανεξάρτητοι και ελεύθεροι.
Μέχρι να τους συναντήσω κι εγώ, το να μαθαίνω για το μεγάλο Γαλαξία είναι μια παρηγοριά».
4. Γιατί δεν ξεχειλώνει τίποτα, δεν επιβάλλει τίποτα, είναι όλα οργανικά. Ειδικά ο γκέι χαρακτήρας και το στόρι της ζωής του, η πλαισίωση που έχει στο οικογενειακό του περιβάλλον, η σειρά δεν πάει να εστιάσει καθόλου στο «γκέι». Αποτυπώνει απλά ένα παιδί στα 17 του που περνάει όλες τις υπαρξιακές αγωνίες, που κάνει τα λάθη του (είναι βαποράκι ναρκωτικών) και που έχει ξενερώσει τη ζωή του από τη μετάβαση από την Αθήνα σε ένα χωριό, σε έναν μικρόκοσμο. Πήγε από έναν Γαλαξία σε έναν μικρό πλανήτη. Την ώρα που στον ΑΝΤ1 κόβουν γκέι σκηνές, εδώ έχουμε κάτι τόσο όμορφο καλλιτεχνικά. Δεν γίνεται δηλαδή για να γίνει, για να υποστηρίξει κάποια ατζέντα.
5. Έχει άφθαρτα πρόσωπα σε πρώτη εικόνα και μοντέρνο λόγο. Ακολουθεί μια τακτική πολλών σειρών του Netflix που μας σύστησαν γενιές ηθοποιών που 30 χρόνια πριν θα είχαν θαφτεί. Elite, Sex Education, One Piece και πολλές ακόμα δεν πήγαν σε πρόσωπα γνωστά. Πήγαν σε πρόσωπα που μπορούσαν να ταυτιστούν με το νέο κοινό. Το Milky Way γνωρίζει πώς να απευθυνθεί στο κοινό που έχει δει πολλές σειρές από το εξωτερικό και δεν επιθυμεί συνδιαλλαγή με τον συντηρητισμό του παλιακού, τηλεοπτικού τηλεθεατή που κάθεται να δει Μετά Τη Φωτιά, Μάγισσα, Ναυάγιο, Γη της Ελιάς, Σασμό και ό,τι άλλη αμετροέπεια του σερβίρεται.