Οι Βρετανοί τουρίστες είναι ένα κεφάλαιο μόνοι τους. Θέλετε να θυμηθούμε τα ρεπορτάζ που ήταν ειδικά αφιερωμένα σε εκείνους; Όχι μόνο στα 90s. Μέχρι και πριν λίγα χρόνια. Μάλλον δεν έχουν σταματήσει να αποτελούν υλικό. Απλώς πιθανότατα κανείς δεν «αγοράζει» τη φάση τους πλέον. Επίσημα, πάντως, το Άμστερνταμ αποφάσισε να μην αγοράζει πλέον, και ίσως έχει κάνει τη Ρόδο και την Κέρκυρα να ζηλεύουν. Λίγο μόνο. ίσως πολύ.
Πιο συγκεκριμένα, οι κάτοικοι του Άμστερνταμ αποφάσισαν πως δεν γουστάρουν άλλους ημίγυμνους, μεθυσμένους, έτοιμους για καβγά τυπάδες στην πόλη της και πήραν την κατάσταση στα χέρια τους. Προειδοποιούν λοιπόν τους Βρετανούς να μείνουν μακριά από την περιοχή τους.
Από αυτή την εβδομάδα κιόλας, κάθε φορά που ένας Βρετανός τουρίστας θα αναζητά όρους όπως «φθηνό ξενοδοχείο Άμστερνταμ», «πάρτι για singles Άμστερνταμ», «παμπ Άμστερνταμ», θα τους εμφανίζονται βίντεο με τις συνέπειες της αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Καθόλου τυχαίο παράδειγμα: «Έρχεσαι στο Άμστερνταμ για ένα βράδυ εξαλλοσύνης + γίνεσαι λιώμα = 140 ευρώ πρόστιμο + καταγραφή στο ποινικό σου μητρώο = λιγότερες προοπτικές επιτυχίας», γράφουν στη λεζάντα, ενώ τα βίντεο δείχνουν τουρίστες να συλλαμβάνονται, να οδηγούνται στο αστυνομικό τμήμα όπου τους παίρνουν τα δακτυλικά αποτυπώματα και τους κλείνουν σε κελιά.
Συγγνώμη, γελάμε, αλλά δεν έχουμε ιδιαίτερη ιδέα του πόσο έχουν αγανακτήσει οι κάτοικοι του Άμστερνταμ από τουρίστες. Ή ίσως και να έχουμε. Πολλοί φαίνεται να πηγαίνουν στην πόλη με μοναδικό στόχο να μεθύσουν και να κάνουν χρήση ουσιών. Ναι, ΟΚ, τι πιο σύνηθες, αλλά όλα δείχνουν πως αυτοί οι στόχοι έχουν αυξήσει σημαντικά τα ποσοστά εγκληματικότητας.
Σύμφωνα με τον Guardian, οι Βρετανοί άντρες ηλικίας 18-35 ετών (και οι Ολλανδοί ίδιας ηλικίας) δημιουργούν τα περισσότερα προβλήματα στη Red Light District. Οι ντόπιοι δεν περνάνε πολύ όμορφα.
«Οι επισκέπτες είναι ευπρόσδεκτοι, αλλά όχι αν έχουν σκοπό να φερθούν άσχημα και να προκαλέσουν ζημιές. Ως πόλη, λέμε το εξής: Θα προτιμούσαμε να μην είχαμε κάτι τέτοιο, οπότε μείνετε μακριά», τονίζει η αντιδήμαρχος οικονομικών της ολλανδικής πρωτεύουσας, σε συνέντευξη Τύπου.
Κι ενώ η καμπάνια κατονομάζει τους Βρετανούς, αποτελεί προειδοποίηση προς όλους. Μάλιστα, πρόκειται να κυκλοφορήσει συμπληρωματικός οδηγός συμπεριφοράς, ο οποίος θα υποδεικνύει στους τουρίστες τι είναι αποδεκτό στο Άμστερνταμ και τι όχι, ενώ την τουριστική περίοδο, οι οίκοι ανοχής και τα μπαρ της Red Light District θα κλείνουν νωρίτερα.