Μέχρι το 1969, περισσότεροι από μισό εκατομμύριο Αμερικανοί στρατεύτηκαν στις Ένοπλες Δυνάμεις και στάλθηκαν να πολεμήσουν στο Βιετνάμ. Δύο εβδομάδες πριν από την αποστολή, ο στρατιώτης πεζικού Τσαρλς Τράουμπ αρρώστησε και στη συνέχεια πήρε απαλλαγή – ένα τυχαίο γεγονός που άλλαξε τη ζωή του για πάντα.
Με μια νέα ζωή, ο Τσαρλς Τράουμπ αποφάσισε να συνεχίσει το πάθος του για τη φωτογραφία στο Chicago Institute of Design. «Η φωτογραφία ήταν ακόμα «στο υπόγειο», όπως λένε, στα μουσεία, και ήταν αξιοσημείωτο να βρίσκεσαι σε ένα μέρος όπου την έπαιρναν πολύ σοβαρά ως μορφή τέχνης», λέει ο Τράουμπ στο Another Magazine.
Αν και ο κόσμος της φωτογραφίας ήταν αρκετά μικρός, κάπως άτυπος και εξαιρετικά ασύμφορος, οι επαγγελματίες του έφεραν μια βαθιά αίσθηση αφοσίωσης, καινοτομίας και φροντίδας στη φόρμα. «Έμαθα τη σοβαρότητα και τις δυνατότητες που σου δίνει η φωτογραφία ως μάρτυρας στον κόσμο: [είναι] ένας τρόπος να καταλάβεις πώς να δεις και να φτιάξεις κάτι από το χάος που είναι παντού γύρω μας», λέει ο Τράουμπ. «Αυτό με συγκίνησε πολύ».
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970, ο Τράουμπ άρχισε να δημιουργεί τρεις σειρές ασπρόμαυρων βινιετών, Street , Parties και Beach – την τελευταία από τις οποίες μεταμόρφωσε στην πρώτη του μονογραφία το 1977. Μέχρι εκείνη την εποχή, ο Τράουμπ ζούσε στη Νέα Υόρκη και εργαζόταν ως curator της Light Gallery, ενός από τους μοναδικούς εκθεσιακούς χώρους αφιερωμένους στη φωτογραφία.
Αφού ολοκλήρωσε το Beach , αφοσιώθηκε στην έγχρωμη φωτογραφία, δημιουργώντας το Lunchtime , μια σειρά από ζωντανά πορτρέτα δρόμου Νεοϋορκέζων το μεσημέρι.
«Η παραλία είναι το μέρος όπου αφήνεται όλη η αυτοσυνείδηση της καθημερινής ζωής. Υπάρχει μια φυσική εμφάνιση χωρίς αναστολή και μια οικειότητα που οι άνθρωποι δεν θα επέτρεπαν σε κανέναν άλλο δημόσιο χώρο. Είτε πρόκειται για Ρίο, Τζαμάικα, Σικάγο, Λος Άντζελες ή Νέα Υόρκη, οι δημόσιες παραλίες είναι εξαιρετικά δημοκρατικές. Δεν ξέρεις ποιος είναι ποιος. Είναι μια μεγάλη απόδραση και όλοι είναι παιχνιδιάρικοι» λέει με αφορμή το ο νέο του φωτογραφικό άλμπουμ Remembrances of Summers’ Past.
Το νέο του βιβλίο, Remembrances of Summers’ Past (Interlocutor Press), είναι μια ένδοξη γιορτή της ελευθερίας που μπορεί να νιώσεις μόνο όταν βρίσκεσαι ημίγυμνος στην παραλία. Η φωτογραφία «φυλακίζει» μια στιγμή της οποίας η ώρα δεν θα έρθει ποτέ ξανά.