Για δεκαετίες, οι περίπλοκα σκηνοθετημένες φωτογραφίες της έχουν επικεντρωθεί στη θέση των γυναικών και των κοριτσιών στην κοινωνία, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Χρησιμοποιώντας ηθοποιούς σε προσεκτικά μελετημένα περιβάλλοντα, οι φωτογραφίες της Hannah Starkey ανασυνθέτουν σκηνές από την καθημερινή ζωή.
Οι εικόνες της Starkey απεικονίζουν γυναίκες που ασχολούνται με ρουτίνες, κάθονται σε καφετέριες ή κάνουν τα ψώνια. Η Starkey απαθανατίζει αυτές τις γενικές στιγμές της καθημερινής ζωής με μια αίσθηση σχεσιακής απόστασης. Οι εικόνες της λειτουργούν ως ενοχλητικές “παύσεις”, δημιουργώντας αντανακλαστικές περιπτώσεις εσωτερικής περισυλλογής, απομόνωσης και αντικρουόμενων συναισθημάτων.
Μέσα από τη σκηνοθεσία των σκηνών της, οι εικόνες της Starkey προκαλούν υπαινικτικές αφηγήσεις μέσω της οικειοποίησης πολιτιστικών προτύπων: ζητήματα τάξης, φυλής, φύλου και ταυτότητας υπονοούνται μέσω της φυσικής εμφάνισης των μοντέλων ή των τοποθεσιών της. Το έργο της απεικονίζει το χάσμα μεταξύ της προσωπικής ευθραυστότητας και της κοινωνικής κατασκευής και συγχωνεύει τις εμπειρίες των ξένων με τις δικές μας. Αυτά είναι έργα που επαινούν αθόρυβα τις γυναίκες και τον τρόπο με τον οποίο ζουν στο δημόσιο χώρο.
Αυτό που κάνει τη δουλειά της Starkey ιδιαίτερα συναρπαστική είναι ότι δεν καταγράφει απλώς τη ζωή, αλλά συνειδητά δημιουργεί σενάρια για να σκεφτεί ο θεατής. “Οι φωτογραφίες μου είναι σκόπιμα ασαφείς, διφορούμενες, για να ενθαρρύνουν τον θεατή να προβάλει τη δική του αφήγηση. Καθοδηγούνται πάντα από την αφήγηση και κωδικοποιούνται με συναισθηματικά έξυπνα στοιχεία. Το EQ είναι πολύ σημαντικό για μένα να το αντικρίσω σε μια εικόνα. Θέλω να δημιουργήσω παράνομο αίσθημα ενσυναίσθησης, σύνδεσης και να έχω απήχηση στον θεατή μέσω της γλώσσας της μορφής τέχνης” λέει στις συνεντεύξεις της.
“Είμαι μια γυναίκα. Έχω μεγαλώσει δύο κόρες και είμαι γυναίκα φωτογράφος. Για μένα είναι σημαντικό να καταγράψω πώς βλέπω τις γυναίκες, γιατί βλέπω από τη γυναικεία οπτική γωνία σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από το ανδρικό βλέμμα. Βλέπω πόσο καταστροφικό είναι αυτό το βλέμμα. Αν μπορώ να προσθέσω μια αντίθετη φωτογραφία σε αυτές που είναι ήδη εκεί έξω, τότε αυτό είναι σημαντικό“, εξηγεί η Hannah.