Maestro: H Μαρία Καβογιάννη είναι το μελανιασμένο πρόσωπο της «αγίας ελληνικής οικογένειας»

"Θα τη σκοτώσω αν έχεις γίνει αδελφή".

Maestro: H Μαρία Καβογιάννη είναι το μελανιασμένο πρόσωπο της «αγίας ελληνικής οικογένειας»

"Θα τη σκοτώσω αν έχεις γίνει αδελφή".


Υπάρχει δίπλα μας. Χρόνια. Και το ξέρουμε. Γυναίκες που τρώνε ξύλο από αλκοολικούς άνδρες. Από βίαιους άνδρες. Από εγκληματίες άνδρες που σκοτώνουν και βιάζουν και κακοποιούν γυναίκες. "Θα τη σκοτώσω αν έχεις γίνει αδελφή" λέει στο γιο του ο Γιάννης Τσορτέκης. Και άπειροι νέοι γκέι άνδρες ένιωσαν ταύτιση στο δεύτερο επεισόδιο του Maestro. Χθες στα σαλόνια μας μπήκε η βία. Η ενδοοικογενειακή βία. Και μας τρόμαξε, μας συγκλόνισε, μας άγχωσε, μας σόκαρε, μας αφύπνισε. Μπορεί να είστε οι τηλεθεατές που δεν σας αρέσει η μυθοπλασία του Παπακαλιάτη. Να αισθάνεστε υποχρεωμένοι (ειδικά οι δημοσιολογούντες) να μας νουθετήσετε επειδή μας αρέσει το Maestro και να σπαταλήσετε το δικό σας χρόνο για να μας πείσετε ότι πρόκειται για μια σειρά επιδερμική, επιφανειακή, που αντιγράφει το Ozark, το How to Get Away with Murder κτλ κτλ λες και δεν έχουμε την ικανότητα για αυθεντική και όχι ετεροκαθοριζόμενη σκέψη. Αλλά, δεν θα διαφωνήσετε ότι η σκηνή του ξυλοδαρμού με την αλυσίδα ήταν ανόθευτος ρεαλισμός. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει για την ατάκα "έπεσα και χτύπησα".

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης είναι μετρ της αισθητικής. Η μουσική που επιλέγει είναι πάντα κομμάτι της κάθε σκηνής. Τα αγαπημένα του πλάνα είναι εκείνα που σκηνοθετεί, όχι εκείνα που παίζει. Είναι μοντέρνος σκηνοθέτης. Τον κατηγορούν ότι κάνει σαπουνόπερες και μάλλον δεν βλέπουν το πολύ επιτυχημένο σίριαλ Σασμό. Η φωτογραφία στα σίριαλ του είναι κινηματογραφική. Στο δεύτερο επεισόδιο τρεις ηθοποιοί δίδαξαν στους νεότερους τους τι μπορεί να κάνει η εμπειρία. Η Χάρις Αλεξίου (που όντως στο ξεκίνημά της ήθελε να γίνει ηθοποιός), η Μαρία Καβογιάννη και ο Γιάννης Τσορτέκης. Ο τελευταίος είναι γνωστός στους λάτρεις του Οικονομίδη. Μπορεί να τον είδατε στη Σκοτεινή Θάλασσα του Mega και στο Καρτ Ποστάλ της ΕΡΤ. Ερμηνευτικά είναι μια κατηγορία από μόνος του. Αντιμετωπίζει με σεβασμό κι αξιοπρέπεια την δουλειά του. Δεν το βρίσκεις συχνά αυτό.

Η υποκριτική ευφυία της Καβογιάννη είναι απ' αλλού φερμένη. Δεν υπάρχει νόημα να την συγκρίνεις με το παίξιμο διαφόρων ηθοποιών/influencer σε απογευματινά σίριαλ. Η Μαρία Καβογιάννη στην σκηνή του ξυλοδαρμού ήταν κάτι παραπάνω από συγκλονιστική. Ο Παπακαλιάτης έγραψε τη σκηνή, ο Παπακαλιάτης την σκηνοθέτησε, ο Παπακαλιάτης την επέλεξε για το ρόλο αυτό. Ξέρει τις ερμηνευτικές ικανότητές της από τότε που παίζανε μαζί στο Ντόλτσε Βίτα. Όσοι την είχαμε δει στον Κόκκινο Κύκλο είχαμε πάθει σοκ με το ταλέντο της στους δραματικούς ρόλους. Είναι υποδειγματική ηθοποιός.  Στο δεύτερο επεισόδιο έπαιξε χωρις καν να έχει ατάκες στις πιο δύσκολες σκηνές. Και θυμόμαστε το βλέμμα της ακόμη και σήμερα.

Αν ακούσατε την Χάρις Αλεξίου να απαγγέλει τους στίχους της Προσευχής και δεν νιώσατε δέος, ψαχτείτε για το καλό όλων μας.  Είμαστε στο 2022 και κάποιοι στο Twitter βρίζουν τον Παπακαλιάτη επειδή έχει ένα γκέι ζευγάρι στο σίριαλ του. Προφανώς τους απαντά μέσω του σεναρίου του ο Χριστόφορος λέγοντας τους ότι δεν είναι τόσο ευτυχισμένοι επειδή είναι στρέιτ. Μοιράζει καθρεφτάκια ο Χριστόφορος στην ελληνική κοινωνία κι αυτό δεν αρέσει.

Το σίριαλ Maestro γίνεται trending topic την ώρα που προβάλλεται, γίνεται θέμα στα sites την επόμενη μέρα, είναι η συζήτηση στο γραφείο μέχρι το επόμενο επεισόδιο και είναι το πρώτο ελληνικό σίριαλ που ανυπομονείς να ακούσεις το podcast για να μπεις πιο ουσιαστικά στο παπακαλιατικό σύμπαν. Μια σειρά δεν μονοπωλεί τη δημόσια συζήτηση χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος. Πέρα από τα προφανή, το Maestro κάνει τηλεθέαση επειδή μιλάει για το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας μας. Την απορυθμισμένη και ενίοτε κατεστραμμένη ελληνική οικογένεια. Και την άρνησή μας να το παραδεχτούμε. 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα