CLO.SET | Τα ΝΙΑΤΑ είναι απαραίτητα για το νησί, τις παραλίες και τις συναυλίες

Ένα brand που έχει πολύ χιούμορ θέλει να μετατρέψει τα tshirt σε status.

CLO.SET | Τα ΝΙΑΤΑ είναι απαραίτητα για το νησί, τις παραλίες και τις συναυλίες

Ένα brand που έχει πολύ χιούμορ θέλει να μετατρέψει τα tshirt σε status.


Τι σχέση έχει το κέντημα με τη μόδα; Τεράστια. Τι σχέση έχει το κέντημα με τους μιλένιαλ;  Η Ραλού πήγε στο Λονδίνο, είδε πολλά, έμαθε περισσότερα, σπούδασε αρχιτεκτονική, γύρισε στην Αθήνα και αποφάσισε να λανσάρει ένα brand ιδανικό για κάθε μιλένιαλ εκεί έξω. Ανεπιτήδευτα cool δηλαδή, όχι άλλο ένα κλισέ, παιχνιδιάρικο και με το σωστό κλείσιμο ματιού. Και βρήκε το πιο ταιριαστό όνομα. Την βρήκαμε και είχαμε πολλά να την ρωτήσουμε για τα NIATA. 

Γιατί έδωσες στο brand σου το όνομα ΝΙΑΤΑ;

Από την στιγμή που έπιασα στα χέρια μου την πρώτη μηχανή κεντήματος, συναισθήματα όπως περιέργεια, εξερεύνηση, μάθηση, παιχνίδι, ανοησία, έκπληξη, χαρά, ενθουσιασμός, αποτυχία και επιτυχία, άμεση ικανοποίηση αλλά και απογοήτευση με κατέκλυσαν έντονα σε εκείνο το αρχικό στάδιο μάθησης και πειραματισμού. Με μεγάλο ενθουσιασμό ένιωσα ξανά έφηβη και θυμάμαι να κεντάω πετυχημένα από τις πρώτες φορές, δίχως ουσιαστική σκέψη, τη λέξη ΝΙΑΤΑ.

Από πότε το κέντημα που ξέρουμε από γιαγιάδες μας πέρασε στην ψηφιακή εποχή;

Ουσιαστικά το κέντημα με χρήση μηχανής ξεκίνησε στα μέσα του 19ου αιώνα με την εφεύρεση της μηχανής κεντήματος στο χέρι. Ωστόσο, τη δεκαετία του 1950 οι μηχανές κεντήματος άρχισαν να χρησιμοποιούνται ευρέως και χρειάστηκαν άλλα 30 χρόνια για να εφευρεθούν οι μηχανές που ελέγχονται από υπολογιστή. Έτσι φτάσαμε στη δεκαετία του 1980 όπου αναπτύχθηκαν οι πρώτες σύγχρονες ψηφιακές μηχανές κεντήματος και τα αντίστοιχα προγράμματα. Από τη δεκαετία του 1990, το ψηφιακό κέντημα είχε γίνει πλέον ευρέως γνωστό τόσο για εμπορική όσο και για προσωπική χρήση. Όπως κάθε άλλη μορφή τεχνολογίας έτσι και η τέχνη του κεντήματος πέρασε στη ψηφιακή εποχή.

Είναι τα ρούχα σου «παιδί» της καραντίνας;

Ναι μεν το brand ΝΙΑΤΑ μπορεί όντως να γεννήθηκε εν μέσω καραντίνας, αλλά η επιθυμία και ο πειραματισμός είχε ήδη ξεκινήσει από το 2017 όταν και αγόρασα την πρώτη μου (οικιακή) μηχανή ψηφιακού κεντήματος και άρχισα από το μηδέν να εξερευνώ και να μαθαίνω πράγματα σχετικά με αυτό το νέο μέσο.

Πόσο χιούμορ έχουν τα μπλουζάκια σου;

Προσωπικά πάντα γελάω με κάθε καινούργια δημιουργία μου! Αλλά σε γενικές γραμμές θα έλεγα ότι χαρακτηρίζονται πιο πολύ από παιχνιδιάρικη διάθεση, καλοπροαίρετο σαρκασμό και θετικότητα, παρά χιούμορ.

Μπορώ να σου φέρω τα παλιά μου φούτερ και tshirt και να τους δώσεις νέα ζωή;  

Ναι, γιατί όχι - θα βάλω τα δυνατά μου!

Τι κάνεις στο Instagram με τα φαρμακεία και τις αφίσες; 

Τα Hyper_Pharma (@hyper_pharma) και palimpsest_now (@palimpsest_now) είναι δύο άλλα ξεχωριστά προσωπικά ερευνητικά έργα τα οποία τρέχουν παράλληλα.  Το Hyper_Pharma εστιάζει στα αμέτρητα σχέδια και μοτίβα που παρουσιάζουν οι επιγραφές LED των ελληνικών φαρμακείων, τις οποίες συναντάς σε καθημερινή βάση να αναβοσβήνουν ζωηρά και ακατάπαυστα.  Το palimpsest_now εστιάζει στις δημόσιες αφίσες οι οποίες κολλημένες η μία πάνω στην άλλη, τυχαία σκισμένες, συχνά αφημένες στη τύχη, καταλήγουν να εξελίσσονται από τα χέρια των ξένων και τα στοιχεία της φύσης σε ακούσια ´έργα τέχνης᾽.Σε γενικές γραμμές μου αρέσει να παρατηρώ και να καταγράφω πράγματα και καταστάσεις, συχνά χωρίς κἀποιο ιδιαίτερο σκοπό.

Τι σχέση έχει το λονδρέζικο Liberty με τα ρούχα που φτιάχνεις;

 Εκεί, στο λονδρέζικο Liberty μια Κυριακή, ήταν ουσιαστικά η πρώτη φορά που παρατήρησα και θαύμασα από κοντά μια σειρά από ρούχα τα οποία είχαν επάνω τους κεντημένα κάτι φανταστικά σχέδια. Δεν ήταν μόνο τα σχέδια που με γοήτευσαν αλλά ταυτόχρονα, ίσως και περισσότερο, η μέθοδος (κέντημα) που είχε χρησιμοποιηθεί για την αποτύπωση αυτών πάνω στα ρούχα! Ένα σχέδιο το οποίο είναι κεντημένο πάνω σε ένα ρούχο έχει μια διαφορετική ποιότητα και υφή από αν ήταν π.χ. τυπωμένο με μεταξοτυπία. Δείχνει πιο ζωντανό, πιο έντονο και ζωηρό, σε προσκαλεί να το ακουμπήσεις, να παρατηρήσεις τα μοτίβα και τις κατευθύνσεις των νημάτων. Και σίγουρα είναι πιο ανθεκτικό!

Έχεις δει κάποιον άγνωστο/άγνωστη στο δρόμο να φοράει κάτι δικό σου και ένιωσες περηφάνεια χωρίς προκατάληψη;  

Βασικά πρόσφατα έτυχε να πετύχω ένα (άγνωστο) ξανθό αγόρι έξω από το Ρομάντσο ο οποίος φόραγε Feels Like Versace και στεκόταν ακριβώς δίπλα μου! Ήθελα να του μιλήσω αλλά δεν ήξερα τι ακριβώς να πω [χαχα]. Ήταν μια ιδιαίτερη στιγμή και χάρηκα πολύ! Επίσης συχνά θα πετύχω φίλους/ γνωστούς μου να φοράνε ΝΙΑΤΑ και η αλήθεια είναι ότι κάθε φορά με εκπλήσσει, με συγκινεί και με ενθαρρύνει να συνεχίζω!

Τι έκανες στο Λονδίνο και πώς και βρέθηκες ξανά στην Ελλάδα;

Μετακόμισα στο Ηνωμένο Βασίλειο για σπουδές, αρχικά στη Γλασκώβη και μετά στο Λονδίνο. Μετά την ολοκλήρωση των αρχιτεκτονικών σπουδών μου στο Royal College of Art, εργάστηκα στο τομέα της αρχιτεκτονικής σήμανσης εσωτερικών και εξωτερικών χώρων. Μετά από πολλά χρόνια στο εξωτερικό είχα κάτι σαν κάλεσμα ας πούμε και μια βαθιά επιθυμία για ηλιοθεραπεία. ¨Έτσι λίγο πρίν το ξέσπασμα της επιδημίας έκανα στροφή 180 μοίρες και επέστρεψα χωρίς πολλές σκέψεις! 

Ποιους θα ήθελες ιδανικά για την καμπάνια του brand σου;

 Τους φίλους μου!

Info: Μπορείτε να βρείτε τη Ραλού και τα ΝΙΑΤΑ στο pop up sale event το Σάββατο 04/06 στο καφέ Williwaw στη Κυψέλη. Να περιμένετε καλοκαιρινό πάρτι για τα δύο χρόνια του brand της.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα