Ως πριγκίπισσα Νταϊάνα στο “Spencer“, αναλαμβάνει τον μεγαλύτερο ρόλο της καριέρας της σύμφωνα με όλα τα περιοδικά του πλανήτη. Σε όλες τις δημόσιες εμφανίσεις της φαίνεται να διοχετεύει μια συγκεκριμένη εκδοχή της αμερικανικής θηλυκότητας: ντύνεται λες και είναι ροκάμπιλι και διαβάζει beat ποιητές ενώ έχει κολλητούς skaters. Και κερδίζει πάντα τους ρόλους των απροσάρμοστων γυναικών. Τώρα υποδύεται μια λίγο πιο γκλαμουράτη απροσάρμοστη, την πιο διάσημη πριγκίπισσα του εικοστού αιώνα.

https://twitter.com/hashtag/Spencer?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Η καλύτερη ταινία της χρονιάς;

Το “Spencer” λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια των Χριστουγεννιάτικων διακοπών της Βασιλικής Οικογένειας στο Sandringham House το 1991, σε ένα κρίσιμο σημείο του γάμου της Νταϊάνα με τον πρίγκιπα της Ουαλίας. Περιτριγυρισμένη από χριστουγεννιάτικα ζελέ και λαμπερές πουτίγκες, η πριγκίπισσα αποκόπτεται από τον κόσμο και καταπιέζεται από τις βασιλικές παραδόσεις.

Το “Spencer” γράφει ο New Yorker  έχει λιγότερα κοινά με το “The Crown”, τη σειρά του Netflix για τη Βασιλική Οικογένεια, από ό, τι με το “Rosemary’s Baby” ή το “Gaslight”, ταινίες στις οποίες η ψυχική κατάρρευση του γυναικείου πρωταγωνιστή είναι η λογική απάντηση στη συνωμοσία και η τρέλα μοιάζει με αντίσταση.

Η πρώιμη διασημότητα

Γιατί η Στιούαρτ που έγινε διάσημη, πραγματικά διάσημη, σε ηλικία 18 ετών παίζοντας σε μια saga με βρικόλακες και λυκανθρώπους θεωρείται σπουδαία, δεν μπορώ να το απαντήσω. Οι εκφράσεις της είναι πανομοιότυπες σε όσες ταινίες παίζει. Είναι τόσο υπερκτιμημένη όσο ο Τιμοτέ Σαλαμέ; Θα κάνει μια επιτηδευμένη προφορά και θα μιμηθεί  τους γνωστούς τρόπους της Νταϊάνα; Θα παίξει διαφορετικά αυτή τη φορά; Είναι «μία από τις πιο συναρπαστικές ηθοποιούς που εργάζονται σήμερα», έγραψαν οι κριτικοί, με «ικανότητα να γοητεύει την κάμερα ακόμα και σε στιγμές ακινησίας». Κι όμως, έχει δείξει ότι είναι σπουδαία ηθοποιός. 

Το 2016 η Στιούαρτ πρωταγωνίστησε στο “Personal Shopper“, ένα art film για μια Αμερικανίδα στο Παρίσι που προσπαθούσε να συνδεθεί με το πνεύμα του νεκρού αδελφού της. Στην απεικόνιση του Στιούαρτ για την απομόνωση της θλίψης, ο Λαρέν είδε τις ιδιότητες που ήθελε στην Νταϊάνα του.  Ενσαρκώνει μια γυναίκα στοιχειωμένη από το βάρος της επιθυμίας της και περιφρόνησης για την προσοχή που προσελκύει.

https://t.co/lZ8tchmOs9

Τα μίντια βέβαια στο πρόσωπό της βρήκαν το ιδανικό πόστερ γκερλ μιας εποχής που αναζητά κουίρ είδωλα. Για να ταυτιστούν και οι αναγνώστες. Η Στιούαρτ έχει συνδεθεί δημόσια με γυναίκες για το μεγαλύτερο μέρος της ενήλικης ζωής της, ωστόσο αποφεύγει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αν και περιστασιακά κάνει cameos στο Instagram της αρραβωνιαστικιάς της.

https://t.co/3fkmGCpBR7

Οι σκηνοθέτες που λατρεύουν την αποστασιοποίησή της

Οι σκηνοθέτες την λατρεύουν. Ο Ντέιβιντ Φίντσερ την επέλεξε για να υποδυθεί την κόρη της Τζόντι Φόστερ στο θρίλερ του “Panic Room”. Τι θυμάται η ίδια από εκείνη την εποχή; Ο φόβος μήπως απογοητεύει τους ανθρώπους,ήταν συχνά τόσο έντονος που πήγαινε στο πλατό νιώθοντας ναυτία, με ιδρωμένες παλάμες. Δεν σπούδασε ποτέ υποκριτική. Αλλά οι κριτικοί την θεωρούν σπουδαία ηθοποιό.

https://t.co/YhZzbyVaWU

Η σκηνοθέτης της ταινίας Λυκόφως, Κάθριν Χάρντγουικ, έφτιαξε όλη την ταινία πάνω της.  Το  franchise κέρδισε περισσότερα από τρία δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Για τα επόμενα αρκετά χρόνια, η Κρίστεν Στιούαρτ έκανε κυρίως ανεξάρτητες ταινίες – τρεις ή τέσσερις κάθε χρόνο. Ήταν “υπερήφανα απερίσκεπτη” στην επιλογή ρόλων. Δεν πήγε πολύ καλά αυτό. Παραδέχτηκε πρόσφατα σε συνέντευξή της ότι πιθανότατα έχει κάνει πέντε πολύ καλές ταινίες σε μια καριέρα με περίπου πενήντα μέχρι στιγμής. Το  “Still Alice” είναι μια από αυτές τις πέντε.

Φορά αποκλειστικά Chanel. Μια προσωπική επιλογή του Καρλ. Μια σχέση που έχει ξεφύγει από το διαφημιστικό πλαίσιο. Την αναγνωρίζει ο σχεδιαστής ως χολιγουντιανή σταρ. Την Κρίστεν Στιούαρτ που κυκλοφορεί μονίμως με τα μαλλιά της όχι καλοχτενισμένα και το πρόσωπό της χωρίς μακιγιάζ.

Το σιγουράκι των όσκαρ;

Το μεγαλύτερο μέρος του “Spencer” γυρίστηκε σε κάστρα στη Γερμανία, στις αρχές του 2021, κατά τη διάρκεια του ζοφερού χειμώνα της πανδημίας. Η λατρεύει τα πορτρέτα μιας ιστορικής προσωπικότητας. Την τελευταία δεκαετία, έχει απονείμει όσκαρ στην Μέριλ Στριπ για το ρόλο της Μάργκαρετ Θάτσερ, στην Ολίβια Κόλμαν για το ρόλο της Βασίλισσας Άννας και στη Ρενέ Ζελβέγκερ για την ερμηνεία της ως Τζούντι Γκάρλαντ.

https://twitter.com/hashtag/Spencer?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Θα καταφέρει να το σηκώσει το χρυσό αγαλμάτακι;