Αν οι γυναίκες ήμασταν ασφαλείς δεν θα είχαμε ανάγκη σπρέι πιπεριού και μπρελόκ αυτοάμυνας

Από ό,τι φαίνεται, είναι πιο απαραίτητα από όσο πιστεύαμε.

Αν οι γυναίκες ήμασταν ασφαλείς δεν θα είχαμε ανάγκη σπρέι πιπεριού και μπρελόκ αυτοάμυνας

Από ό,τι φαίνεται, είναι πιο απαραίτητα από όσο πιστεύαμε.


2021, αρκετές γυναικοκτονίες και παραβιάσεις γυναικείων δικαιωμάτων, μερικές ακόμα αποδείξεις για το πόσο πονάει η έμφυλη βία, και μερικοί ακόμα δεν έχουν πειστεί πως το να είσαι γυναίκα δεν είναι ασφαλές. Αν τα περιστατικά βιασμών, γυναικοκτονιών, αν η Φολέγανδρος, η Μακρυνίτσα, η Δάφνη, η υπόθεση Τοπαλούδη, δεν είναι αρκετές για να πείσουν για αυτή την πραγματικότητα, αν το ελληνικό me too και όλες οι αποκαλύψεις που έφερε στο φως δεν στάθηκαν επαρκείς, τότε ίσως η ύπαρξη μερικών επιχειρήσεων που κυριολεκτικά εμπορεύονται τη γυναικεία ασφάλεια, ίσως κάνει τη δουλειά. 

Ένα βίντεο στο TikTok που έγινε viral, δείχνει μια σειρά από "αθώα" προϊόντα, που με καμουφλάζ τη συσκευασία κραγιόν ή τη χρηστικότητα ενός μπρελόκ, ουσιαστικά αποτελούν μαχαίρια, σουγιάδες, τέιζερ, σπρέι πιπεριού. Μερικά δηλαδή αντικείμενα, που μπορούν να κάνουν ένα κορίτσι που επιστρέφει το βράδυ μόνο στο σπίτι, να νιώσει ασφαλές. Με λίγα λόγια, η γυναικεία αυτοάμυνα αποτελεί κεντρικό μέρος του brand book ολόκληρων επιχειρήσεων. 

@staysafeladiess

Self Defense Tools every Girl needs‼️ Link in bio #selfdefensekeychain #selfdefense #safety #foryou

♬ Up - Cardi B

"Το να αγχωνόμαστε για το ενδεχόμενο να μας επιτεθούν είνια μέρος της της ζωής σχεδόν κάθε γυναίκας", αναφέρει ένα κείμενο στο Glamour, όπου οι ιδρύτριες καταστημάτων με "αξεσουάρ" που προκαλούν μια κάποια ασφάλεια σε κάθε θηλυκότητα, μιλούν για τη δουλειά τους. Μεταξύ Φεβρουαρίου 2020 και Μαρτίου 2021, οι αναζητήσεις της φράσεις "μπρελόκ αυτοάμυνας" εκτοξεύθηκαν. Το She's Birdie, ένα μπρελόκ με αλάρμ που κυκλοφορεί σε χρώματα και αισθητική που οριακά θυμίζει καλλυντικό της Glossier, είδε τις πωλήσεις του να εκτοξεύονται περισσότερο από θα μπορούσε η δημιουργός του να ονειρευτεί στα πρώτα της επιχειρηματικά βήματα. 

Σαν γυναίκα, αυτό το επίπονο σφίξιμο των κλειδιών στην παλάμη, επιστρέφοντας στο σπίτι μου το βράδυ, μου είναι κάτι παραπάνω από οικείο. Δεν είμαι μόνη. Ίσως αυτή να είναι και η έμπνευση πίσω από τη δημιουργία μπρελόκ, σε σχήμα γάτας, που είναι σχεδιασμένα με τρόπο που να μπορεί να τραυματίσει κάθε επίδοξο βιαστή. Εκτός από μπρελόκ, στην αμερικανική -και όχι μόνο- αγορά πωλούνται μαχαίρια σε σχήμα κραγιόν ή στυλό ή έξτρα κλειδιού. Brands όπως "she defense" και "val glam" προσφέρουν κυριολεκτικά ένα αίσθημα ασφάλειας και μορφή αξεσουάρ

Προφανώς, η ιδέα της αυτοάμυνας δεν είναι φρέσκια. Πόσα ρεπορτάζ έχουμε διαβάσει για γυναίκες που κατάφεραν να απωθήσουν τον επίδοξο βιαστή τους γιατί είχαν ένα άσσο στο μανίκι τους; Από ό,τι φαίνεται, η αναγκαιότητα επίκτητης ασφάλειας αντί να εκλείπει, αντί να μειώνονται τα περιστατικά που την κάνουν απαραίτητη, αυξάνεται. Αυξάνεται σε τέτοιο βαθμό, η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη, που πλέον μπορεί απλώς να την αγοράσει, χωρίς να περνάει χρόνο σε μαθήματα πολεμικών τεχνών. Η ασφάλειά μας έρχεται σε μορφή μπρελόκ, αυτιών γάτας, κραγιόν και ψεύτικων κλειδιών και εμείς ακόμα διεκδικούμε τα αυτονόητα. Το να μαθαίνουμε πολεμικές τέχνες μόνο για γυμναστική και να αγοράζουμε μπρελόκ χωρίς γωνίες.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα