Η πρώτη παράσταση στο Πειραιώς 260 σηματοδοτεί την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου. Και η λήξη της συνήθως γίνεται με μια παράσταση τον Σεπτέμβριο στο Ηρώδειο. Το Φεστιβάλ Αθηνών μαζεύει τις γνώριμες θεατρικές φάτσες, τους τουρίστες που δεν ήρθαν στην Αθήνα μόνο για την Ακρόπολη και τα street food του κέντρου και τους Αθηναίους που αναζητούν μια εμπειρία στον Ταύρο. Φέτος θα κάνουμε και τις εκδρομές μας στην Ελευσίνα που ως 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης έχει ένα καταπληκτικό πρόγραμμα. Σίγουρα θα έχετε βγάλει εισιτήρια για Επίδαυρο ή θα δείτε κάποια παράσταση στα δημοτικά φεστιβάλ της πόλης και στα εναλλακτικά φεστιβάλ που ευτυχώς πληθαίνουν . Εμείς συγκεντρώσαμε τις έξι (θεωρούμε τρομερά ενδιαφέρουσες) παραστάσεις που αξίζουν τα χρήματά σας, το χρόνο σας και την παρουσία σας. Και την παράσταση – έπος του Φεστιβάλ Αθηνών της προηγούμενης χρονιάς.
“ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ!”
Μια παράσταση των Γιάννη Καλαβριανού ( «Πρώτη φορά συναντούσα άνθρωπο που μιλούσε σαν τρένο»), Μαριάννας Κάλμπαρη («Ο πατέρας μου ήταν ένας πολύ θυμωμένος άνθρωπος») , Βασίλη Μαυρογεωργίου («O άνθρωπος της διπλανής πόρτας») . Οι τρεις συγγραφείς-σκηνοθέτες εξερευνούν, καθένας μέσα από την προσωπική του ματιά και μέσα από τη δική του πρωτότυπη ιστορία, τα όρια της φανερής αλλά και κρυμμένης βίας που διέπει τις ανθρώπινες σχέσεις σήμερα. Της βίας που ελλοχεύει παντού και απειλεί ανά πάσα στιγμή να ξεπηδήσει και να μας κατασπαράξει.
Τα τρία μονόπρακτα που δημιουργήθηκαν ειδικά για την παράσταση, μολονότι παρουσιάζουν τρεις διαφορετικές και ανεξάρτητες μεταξύ τους ιστορίες, συνδέονται με την από κοινού επιλογή των δημιουργών τους να κινηθούν σε ψυχικά τοπία όπου η βία ξεπερνά όρια αμφιλεγόμενα και αποκτά εκφάνσεις σκοτεινές, περίπλοκες, άρρηκτα συνδεδεμένες με την εποχή μας. Σε καταστάσεις που δύνανται να προκαλέσουν αμηχανία οδηγώντας σε εκφράσεις του τύπου: «Ελάτε τώρα… υπερβολές!».
Info: Φρυνίχου 14, Πλάκα ως την Κυριακή (4 Ιουνίου) 9μμ. Εισιτήρια εδώ.
Quelle Catastrophe!
Μια ερευνητική ανάγνωση πάνω στο έργο του Samuel Beckett, μια αυτοσχεδιαστική performance-σύμπραξη του ηθοποιού Αντρέα Μαντά και του μουσικού Τηλέμαχου Μούσα, με παράλληλη αφήγηση επί σκηνής, από τον συγγραφέα-μεταφραστή, Γιώργο-Ίκαρο Μπαμπασάκη. Το “Quelle Catastrophe!” περιγράφει αυτή την αέναη επιστροφή στον αληθινό εαυτό, μπλεγμένη μέσα στη συλλογική ματαιότητα. Για αυτό κι οι ήρωές του είναι φαντάσματα, ταπεινά, με τις μνήμες τους να αναδύονται στο φως και κατόπιν να εξαφανίζονται. ‘Ολοι τους απαγγέλουν κείμενα εμπνευσμένα από το έργο του Samuel Beckett, σε DIY video που γυρίστηκαν την περίοδο της καραντίνας.
Info: θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ, Δευτέρα 5/6 & Τρίτη 6/6, 21.00. Εισιτήρια εδώ.
Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι
Από τις πιο πετυχημένες παραστάσεις του καλλιτεχνικού προγράμματος 2022, Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι, παρουσιάζεται ξανά στην Πειραιώς 260. Ένας εφιάλτης με σπλάτερ και κωμικά στοιχεία, μια παρανοϊκή και ωμά διασκεδαστική παραβολή της παράλογης πραγματικότητάς μας. Ο Γιώργος Κουτλής βγάζει (μαζί με άλλους νέους σκηνοθέτες) το ελληνικό θέατρο από τη βαρεμάρα του.
Αν το έργο είναι παραβολή, ο συγγραφέας το αφήνει ανοιχτό στην ερμηνεία του θεατή. Η στάση του έργου είναι τόσο θολή όσο ο φωτισμός. Μια κανιβαλιστική δυστοπία. Είναι ένας άνδρας που δεν πρόκειται να ξυπνήσει από έναν εφιάλτη; Δεν θα ξημερώσει στην ζωή του μέχρι την στιγμή της πρώτης ανθρώπινης επαφής. Ο Γιώργος Κουτλής, υπεύθυνος της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου και αεικίνητος σκηνοθέτης, επανέρχεται με το σύγχρονο έργο του ανατρεπτικού δραματουργού της Schaubühne Μάριους φον Μάγενμπουργκ.
Info: Πειραιώς 260 (Η), 07/06 έως 10/06/2023 στις 21:00, ειστήρια εδώ.
ΤΙΤΑΝΕΣ
Σε ένα σύμπαν παλιότερο από τον κόσμο και σε έναν απροσδιόριστο χώρο και χρόνο, δύο μοναχικά πλάσματα βρίσκονται σε ένα αέναο παιχνίδι εναλλαγής
και όσμωσης φωτός και σκοταδιού, κίνησης και ακινησίας, γελοίου και σοβαρού, σκληρότητας και τρυφερότητας. Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης (σκηνοθέτης, ερμηνευτής) καταπιάνεται στην πρακτική του με τις έννοιες της μεταμόρφωσης και της γελοιότητας. Ο δημιουργός των πολυταξιδεμένων έργων Ρέλικ, Τιτάνες και Ελενίτ, που χαρακτηρίστηκε από την Liberation ως «το κακό κι ευφάνταστο παιδί της ελληνικής χορογραφίας», έρχεται για πρώτη φορά στον Πειραιά με ένα έργο που έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές και έχει κλέψει τις εντυπώσεις παγκοσμίως.Οι Τιτάνες θα παίζονται για τέσσερις συνολικά παραστάσεις, στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά από την Πέμπτη 8 Ιουνίου έως και την Κυριακή 11 Ιουνίου.
Info: Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, 8-11 Ιουνίου, εισιτήρια εδώ.
Der Wij / Βίι
Με την πολυαναμενόμενη παράσταση Der Wij / Βίι του βραβευμένου Ρώσου σκηνοθέτη Κιρίλ Σερεμπρένικοφ, ανοίγει στις 7 και 8 Ιουνίου το φετινό πρόγραμμα της Πειραιώς 260. Το Βίι, μια παράσταση με τη συμμετοχή Ρώσων, Ουκρανών και Γερμανών ηθοποιών που μιλούν ο καθένας στη γλώσσα του, συμπυκνώνει την εναντίωση και τον αποτροπιασμό του Κιρίλ Σερεμπρένικοφ για τον πόλεμο.
Ο Σερεμπρένικοφ γνωστός για την ακτιβιστική του δράση και για τη στήριξή του στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, έχει εκφράσει δημοσίως την αντίθεσή του για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Για χρόνια βρέθηκε σε κατ’ οίκον περιορισμό στη Ρωσία, ενώ εξαιτίας της κριτικής του στάσης απέναντι στην κυβέρνηση του είχε απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα. Σήμερα βρίσκεται εγκατεστημένος στο Βερολίνο, απ’ όπου δηλώνει ελεύθερος να δημιουργεί χωρίς περιορισμούς. Στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ο Σερεμπρένικοφ θα παρουσιάσει το έργο του Der Wij / Βίι, βασισμένο σε μια νουβέλα του Νικολάι Γκόγκολ, πατέρα του ρωσικού ρεαλισμού
Info: ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 – ΧΩΡΟΣ Δ, 7 & 8 Ioυνίου. Εισιτήρια: aefestival.gr, viva.gr
Καζανόβα / Δον Ζουάν – Ερωτική περιπλάνηση
Παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός δεν χάνεται, ειδικά όταν ανεβάζει ένα έργο για τον έρωτα, τον χρόνο την εξορία και την περιπλάνηση. Κι όχι, δεν είναι γνώμη μου. Είναι fact. Δέκα χρόνια μετά την «Ιλιάδα», από τις κορυφαίες θεατρικές στιγμές του Φεστιβάλ, ο Στάθης Λιβαθινός θα αναμετρηθεί με δυο κλασικά λογοτεχνικά έργα, που περιστρέφονται γύρω από τη μυθική μορφή του Δον Ζουάν και την ιστορική προσωπικότητα του Καζανόβα. Πρόκειται για τον «Δον Ζουάν» του Λόρδου Μπάιρον και το «Τέλος του Καζανόβα» της Μαρίνα Τσβετάγεβα. Αν ξέρουμε κάτι για τον Λιβαθινό, είναι ότι έχει κάνει τόσες πρόβες που δεν θα βρεις ψεγάδι στη σκηνή. Και δεν θα βαρεθείς με κλασικούρες. Πάτα play στο trailer και θα καταλάβεις τι εννοούμε.
Ο Στάθης Λιβαθινός επιλέγει να εμφανίσει τους δύο ήρωες όχι ως ακαταμάχητους και μοιραίους καρδιοκατακτητές, αλλά ως δύο μορφές στον κύκλο της ζωής, που ενσαρκώνουν την αρχή και το τέλος του έρωτα. Ο Στάθης Λιβαθινός επιλέγει να εμφανίσει τους δύο ήρωες όχι ως ακαταμάχητους και μοιραίους καρδιοκατακτητές, αλλά ως δύο μορφές στον κύκλο της ζωής, που ενσαρκώνουν την αρχή και το τέλος του έρωτα.
Info: ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 – ΧΩΡΟΣ Δ, 14/06 έως 16/06/2023 στις 21:00, 17/06 έως 18/06/2023 στις 20:00. Αγορά εισιτηρίων: aefestival.gr, viva.gr & public.gr κι εδώ.
Jungle Book reimagined
Ο Akram Khan [Άκραμ Καν], ένας από τους πιο επιδραστικούς χορογράφους του καιρού μας, παρουσιάζει τη δική του εκδοχή του «Βιβλίου της ζούγκλας» του Rudyard Kipling [Ράντγιαρντ Κίπλινγκ] στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Τετάρτη 14 και Πέμπτη 15 Ιουνίου στις 9:00 μ.μ. Σε ρόλο χορογράφου και σκηνοθέτη, δημιουργεί ένα ονειρικό σκηνικό περιβάλλον, με τους χορευτές να κινούνται μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, προσφέροντας σε όλους θεατές, ανεξαρτήτως ηλικίας, μια προσωπική ανάγνωση σπάνιας ομορφιάς της κοσμαγάπητης ιστορίας του Kipling.
Info: Τετάρτη 14, Πέμπτη 15 Ιουνίου | 21:00 | Αίθουσα Α. Τριάντη, εισιτήρια εδώ.