Στην εποχή μας, αυτό που θέλουμε, είναι να ξέρουμε πως κάθε μας επιλογή στην οποία θα διαθέσουμε τον χρόνο και τον εαυτό μας, θα είναι από σχετικά ως πάρα πολύ ανταποδοτική. Δεν θέλουμε να προσφέρουμε 1-2-3 ώρες της ζωής μας σε κάτι που μετά θα το μετανιώνουμε. Ως προς το θέατρο, αυτό είναι κάτι ακόμα πιο αναγκαίο, να μπορέσουμε στην παράσταση που βλέπουμε, να εντοπίσουμε, έστω, εκείνο το σημείο στο οποίο χωράει ο εαυτός μας. Με την παράσταση Love and Money η ανταπόδοση είναι ισάξια του χρόνου που θα της προσφέρεις.
Το Love and Money παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν στην Στοά Πεσματζόγλου και έχει διάρκεια ακριβώς μιας ώρας. Αυτό σημαίνει πως πριν προλάβεις να την απολαύσεις όσο θες, έχει ολοκληρωθεί και σε αφήνει λίγο να αναρωτιέσαι γιατί τελείωσε. Αυτό είναι το αρνητικό της δηλαδή, μιλώντας καθαρά με το συναίσθημα που ενεργοποιεί στη διάρκεια αυτή. Θα μπορούσε να είναι μια παράσταση που τελειώνει στα 60 λεπτά και νιώθεις ανακούφιση. Δεν είναι όμως.
Σε 60 λεπτά μαθαίνεις γεωμετρία, μαθαίνεις τι θα πει απέριττη παράσταση. Το βλέπεις από το σκηνικό που έχει δύο τετράγωνα βάθρα και στην διάρκεια της παράστασης εμφανίζονται μόνο μικροαντικείμενα, όπως κουτάκια με χάπια και τσάντες από μαγαζιά. Τίποτα περισσότερο. Και με αυτή τη λιτότητα, 5 ηθοποιοί να εναλλάσσονται σε διαφορετικούς συνδυασμούς και να ωθούν την πλοκή.
Τα βήματα τους πάνω στη σκηνή μετρημένα, ο χώρος τους οριοθετημένος. Σε κάποιες περιπτώσεις, γνωρίζουν και τα όρια των λόγων τους. Πότε είναι η στιγμή για να πουν μια φράση, πότε για να την ολοκληρώσουν. Η αποθέωση της επανάληψης, της τριβής του θιάσου. Αν υπάρχει ένα σενάριο που δεν πάει στην υπερβολή και το παρατραβηγμένο, είναι αρκετό να επαναλάβεις και θα βγει κάτι ωραίο.
Η πεντάδα των ηθοποιών έχει να υποδυθεί νορμάλ χαρακτήρες, ανθρώπους κοντά στα μέτρα του…ανθρώπινου, αλλά εδώ η ειδική συνθήκη είναι πως πρέπει να το κάνουν πάνω από έναν θάνατο που ξεκίνησε ως αυτοκτονία, αλλά ίσως και να είναι αυτο…φονία.
Το Love and Money επιχειρεί να διαπραγματευτεί την ανθρώπινη θέση μπροστά στην ανάγκη για το χρήμα ή μπροστά στο χρήμα, είτε μιλάμε για πακτωλό είτε για το μίνιμουμ του ζην. Ένας πλουμιστός τάφος που προκαλεί. Ένας δάσκαλος που θέλει να μεταπηδήσει στις πωλήσεις για περισσότερα λεφτά γιατί η σύντροφός του έχει πολλά χρέη. Δύο γονείς που αρνούνται να βοηθήσουν στα χρέη γιατί η κόρη πρέπει να μάθει μόνη της. Μια πρώην σύντροφος που είναι διευθύντρια σε εταιρεία πωλήσεων και είναι κοινωνικά σε ανώτερη θέση από τους συμφοιτητές της που την θεωρούσαν χαζή.
Πίσω απ’ όλους τους, ένα φάντασμα που τους κοιτάζει να μιλάνε για το εν ζωή σώμα του. Ένα φάντασμα που η ζωή του το είχε προετοιμάσει για το μετά. Ένα ζωντανό φάντασμα.
Η Κατερίνα Μαούτσου σε κατακτά με την ερμηνεία της σε δύο ρόλους που συνδυάζουν το γλυκό και το αυστηρό, το προσποιητά αφελές με το εκδικητικό, το απαιτητικό με το φοβισμένο. Ο Άρης Μπαλής ένας μετρονόμος επί σκηνής. Από την ηρεμία στην υψηλή ένταση και πάλι πίσω στην ηρεμία. Από κοντά κι οι άλλοι τρεις ηθοποιοί, ανάμεσά τους η σκηνοθέτιδα Σοφία Μαραθάκη.
Love and Money: Λίγα λόγια για το έργο
Ο Ντέιβιντ, ένας πρώην καθηγητής αγγλικής φιλολογίας που έγινε πωλητής για να βγάζει περισσότερα χρήματα. Η Τζες που παθαίνει νευρικό κλονισμό εξαιτίας του εθισμού της στην υπερκατανάλωση. Ένας γάμος που καταρρέει υπό το βάρος των χρεών και μια σχέση που οδηγείται στον αφανισμό με τραγικές συνέπειες. Δυο γονείς, που ο θρήνος για την κόρη τους και η συνειδητοποίηση τους για την εμπορευματοποίηση του θανάτου, τους οδηγεί στον βανδαλισμό.
Μια επιτυχημένη μάνατζερ που έχει αντικαταστήσει την πίστη της στον Θεό με την παραδοχή της αξίας του θαυμαστού κόσμου του χρήματος. Τέλος, η Σαντρίν, στέλεχος σε πολυεθνική, που στην αρχή μιας ερωτικής ιστορίας ανακαλύπτει ένα φριχτό μυστικό.
Τα γεγονότα δεν εξελίσσονται γραμμικά αλλά ακολουθούν μια φαινομενικά «τυχαία» σειρά. Η χρονική όμως αυτή ανακολουθία, εύστοχα δοσμένη από τον συγγραφέα, φωτίζει με εξαιρετικό τρόπο τους χαρακτήρες και τις επιλογές των ηρώων και αναδεικνύει τον θεματικό πυρήνα.
Ένα έργο για τις ανθρώπινες σχέσεις που διαλύονται από το χρήμα, τον καταναλωτισμό, τα χρέη. Όλα τα δραματικά πρόσωπα αλληλοσπαράσσονται μέχρι τελικής πτώσεως, κολυμπώντας μέσα σε σακούλες με επώνυμα ρούχα, πακέτα έτοιμων φαγητών, πολυτελή αυτοκίνητα, αλκοόλ, ηρεμιστικά και πιστωτικές κάρτες.
Το κείμενο αναφέρεται στη σύγχρονη ζωή, στον κοινωνικό κανιβαλισμό, στην εξαφάνιση του υποκειμένου μέσα στα στερεότυπα της τηλεόρασης και του διαδικτύου. Χρέη, ψώνια, αυτοχειρία, διαδικτυακό φλερτ, επαγγελματικός αριβισμός, είναι κάποια από τα στοιχεία που συνθέτουν τον κόσμο της τραγικής αυτής φάρσας.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Συγγραφέας: Dennis Kelly
Μετάφραση: Αλέξης Καλοφωλιάς
Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη
Συνεργασία στη δραματουργία: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Σχεδιασμός κοστουμιών: Όλγα Ευαγγελίδου
Επιμέλεια κίνησης: Βρισηίδα Σολωμού
Πρωτότυπη Μουσική : Βασίλης Τζαβάρας
Βοηθός σκηνοθέτιδας: Κατερίνα Γεωργουδάκη
Εκτέλεση παραγωγής: POLYPLANITY Productions/ Βίκυ Στρατάκη
Βοηθός εκτέλεσης παραγωγής: Νίκος Χαραλαμπίδης
Κατασκευή σκηνικού: Νίκος Δεντάκης
Συμπαραγωγή: Ομάδα Θεάτρου ΑΤΟΝΑλ και Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
Παίζουν: Κατερίνα Μαούτσου, Άρης Μπαλής, Νάνσυ Μπούκλη, Γιώργος Σύρμας, Σοφία Μαραθάκη
Info: Παραστάσεις: 4/12 – 16/1
Δευτέρα – Τρίτη 21.00
Περισσότερα εδώ.