Η επιθυμία για μηχανοκίνητα μέσα μεταφοράς σε χιόνι και πάγο έχει γίνει η αιτία για μερικές απίστευτες κατασκευές οχημάτων στον πάγο. Είτε πρόκειται για την κατάκτηση των πόλων ή απλά για την κομψή μετακίνηση στο χιονισμένο Aspen της Βόρειας Αμερικής στη δεκαετία του 1970.

Σας παρουσιάζουμε τα πιο cool(α) snowmobiles όλων των εποχών.

1939 Antarctic Snow Cruiser: Το πολύ που έκανε… λίγα

Το Snow Cruiser ήταν τόσο αποτυχημένο, που το εγκατέλειψαν στην Ανταρκτική. Με περισσότερα από 15 μέτρα μήκος και περίπου 4,5 μέτρα ύψος, το Antarctic Snow Cruiser ήταν τεράστιο, αλλά η απόδοση του δεν ταίριαζε με το μέγεθός του. Μάλιστα είχε τεχνικά προβλήματα, ακόμη και στο παρθενικό του ταξίδι του από το Σικάγο στη Βοστόνη το 1940. Μόλις έφτασε στην Ανταρκτική, τα πράγματα έγιναν πολύ χειρότερα για το μεγαθήριο των 37 τόνων. Το κορυφαίο του πρόβλημα ήταν πως δεν είχε αρκετή πρόσφυση για να αντιμετωπίσει το χιόνι και τον πάγο και εγκαταλείφθηκε στην Ανταρκτική.

 

1937 Bombardier Β7 , Β12 και C18 Snowmobile: Πριν από το Airbus ήρθε το… Snowbus

Ο εφευρέτης και σχεδιαστής Joseph – Armand Bombardier, ιδρυτής της καναδικής αεροδιαστημικής και μεταφορικής εταιρείας που φέρει το όνομά του, δημιούργησε το πρώτο snowmobile το 1937. Το Β7, όπως ονομαζόταν, το ακολούθησε το B12 (12 θέσεων) και το 18 θέσεων C18, το οποίο πέτυχε και τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα.

 

Sno Coupe (1970-1973): Γλιστρώντας σαν gentleman

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η εταιρία Innovar Corporation από την πόλη Dunnell ανακάλυψε τις δυνατότητες των snowmobiles για μια κομψή, μετακίνηση στον πάγο. Με καθίσματα, δίπλα-δίπλα, με προστασία κατά της ανατροπής , άφθονο χώρο για τις αποσκευές και πολλά άλλα. Μια πολύ καλή ιδέα, η οποία παράχθηκε σε 200 μόνο αντίτυπα.

 

1955 Tucker Sno – Cat Type 743: Με… λασκαρισμένη βίδα

Η Αποστολή της Κοινοπολιτείας για την διάσχιση της Ανταρκτικής (CTAE) το χρησιμοποίησε λίγο. Σύμφωνα με φήμες, ο κινητήρας δεν δούλεψε ποτέ σωστά, μετά από κατασκευαστικό λάθος.

 

1970 Rupp Super Sno-Sport: Με 240 χιλιόμετρα πάνω σε χιόνι και πάγο

Γνωρίζατε ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’60, οι αγώνες Dragster σε παγωμένες λίμνες ήταν μόδα; Φυσικά δεν υπήρχαν κανόνες και έτσι ο Mickey Rupp, ιδρυτής της ομώνυμης βιομηχανίας, έφτιαξε ένα dragster με ερπύστριες και πέδιλα. Εξοπλισμένο με ένα κινητήρα Ford V8 των 500 ίππων, το Rupp Super Sno -Sport του 1970 έφθασε την ταχύτητα των 240 χιλιομέτρων σε χιόνι και πάγο.

 

1958 Cuthbertson Land Rover: Μία άλλη άποψη

Το 1958, ο Σκοτσέζος James A. Cuthbertson παρουσίασε αυτό το ερπυστριοφόρο Land Rover. Το όχημα είχε μεγάλο πλεονέκτημα στην κίνηση σε λάσπη, αλλά το ύψος του επηρέαζε την ευστάθειά του. Τελικά, μόνο 15 κατασκευάστηκαν.

 

1966 VW T1 «Snowmachine»: Το après-ski λεωφορείο

Βαρεθήκατε τα συνηθισμένα après-ski party; Η τεχνολογία κάτω από αυτό το VW T1του1966 δεν περιορίζεται στις ερπύστριες για την κίνηση του. Έχει επίσης ένα σύστημα ήχου 1.600 Watt. Έτσι μπορείτε να κάνετε ένα après -ski party στην πλαγιά και όχι στο σαλέ.

 

Tundra Buggy: Το Safari της πολικής αρκούδας

Το δέκα τόνων Tundra Buggy, το οποίο παράγεται στο Churchill, μία μικρή κοινότητα στην Καναδική επαρχεία της Manitoba, μπορεί να φιλοξενήσει μια ολόκληρη σχολική τάξη με ασφάλεια μέσα στο χιόνι. Γιατί; Για να εξερευνήσει τη ζωή των απειλούμενων με εξαφάνιση πολικών αρκούδων από κοντά.

 

Subaru Impreza WRX STi TRAX

Το Subaru Impreza WRX STi TRAX βασίζεται στο Impreza WRX STI του 2009. Το όχημα δημιουργήθηκε από την Vermont Sports για λογαριασμό (αυτός τον πλήρωσε) του Ken Block.

Η κίνηση προέρχεται από ένα τετρακύλινδρο κινητήρα, υπερτροφοδοτούμενο με χωρητικότητα 2500 κ.εκ. με turbo και ισχύ 400 ίππων. Η μετάδοση της δύναμης γίνεται μέσω κιβωτίου 5 ταχυτήτων με προγραμματιζόμενη τετρακίνηση DCCD ( Driver Controlled Κέντρο διαφορικού).

Το μυστικό του είναι οι ερπύστριες οι οποίες εφαρμόζουν πάνω στις πλήμνες των τροχών με ελάχιστες μετατροπές.