Πίσω στο χρόνο η αρχή της ιστορίας  της Bayerische Motoren Werke AG στο χώρο των μοτοσικλετών γίνεται το Νοέμβριο του 1923 με την παρουσίαση στην έκθεση στο Παρίσι, του μοντέλου R32. Αυτό το δίκικλο καθιέρωσε τις τάσεις στο σχήμα των μοτοσικλετών της εποχής της. Ήταν σχεδιασμένη από τον αρχιμηχανικό εξέλιξης Max Fritz.

Κάτω από το σήμα με το λευκό και γαλάζιο έλικα κρυβόταν ένας αερόψυκτος δικύλινδρος Boxer κινητήρας 500 κ.εκ. (8,5 ΗΡ) που έμελλε να γίνει το «σήμα κατατεθέν» για μία ολόκληρη γενιά μοντέλων και να φτάσει ως τις μέρες μας.

Το 1935 παρουσιάστηκε το μοντέλο R12 που ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα εκείνη την εποχή που διέθετε υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι για τη στήριξη του μπροστινού τροχού. Άλλη μία πρωτιά για την BMW αφορά τη διάθεση του μοντέλου R100 RS στις αρχές της δεκαετίας του ’70 που ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής με ολόσωμο φέρινγκ.

Η BMW είχε τεχνολογικές ανησυχίες σε όλα αυτά τα χρόνια που μεσολάβησαν από τις πρώτες μοτοσικλέτες της μέχρι σήμερα. Ήταν η εταιρεία που εξέλιξε και τοποθέτησε πρώτη απ’ όλους τους κατασκευαστές στις μοτοσικλέτες της σύστημα ABS, καταλύτη στην εξάτμιση ενώ επεκτάθηκε και στα πρωτότυπα συστήματα ανάρτησης (Telelever – Paralever).

Από την ιστορία της BMW δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι αγώνες. Το 1937, ο Ernst Henne πραγματοποίησε παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στους δύο τροχούς με 279,5 χλμ/ώρα ενώ το 1939 ο Schorsch Maier με μία BMW Compressor νίκησε στο θρυλικό αγώνα Isle of Man Tourist Trophy.

Από το 1954 έως το 1974 οι Wilhelm Noll και Fritz Cron έφεραν στην βαυαρική εταιρεία τους τίτλους από είκοσι συνεχόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα σάιντ – καρ.

Στη δεκαετία του ’80 ο Hubert Opiol και ο Gaston Rahier νίκησαν στο πιο σκληρό αγώνα του κόσμου, το ράλι Paris-Dakar , τέσσερις φορές.

Δεκατρία χρόνια μετά την τελευταία της νίκη σ’ αυτό τον αγώνα η BMW επέστρεψε το 1998 και κέρδισε με μία F650.