Στο σπιτικό της Ελένης είχα να πάω πολύ καιρό. Η τελευταία φορά πρέπει να ήταν πριν από 15 χρόνια …μπορεί και περισσότερα. Τότε ήταν στον ΑΝΤ1. Σήμερα το μεσημέρι, πέρασα δύο ώρες μαζί της.
Δεν είχα ποτέ ούτε παλιά, ούτε χτες την αίσθηση ότι έμπαινα σε τηλεοπτικό πλατό. Αυτό αφενός επειδή οι τεχνικοί στις κάμερες ήταν παλιοί φίλοι και συνεργάτες από την εποχή του ΣΚΑÏ το 1993 -ο Γιώργος Ασημινάκης, ο floor manager της Ελένης, υπήρξε ένας από τους πιο στενούς συνεργάτες μου για πολλά χρόνια και, ενώ εγώ άλλαζα ρόλους και θέσεις στα κανάλια όπως το χρώμα στα μαλλιά μου, ο Γιώργος παρέμεινε και διακρίθηκε στην ίδια θέση- και αφετέρου γιατί η οικοδέσποινα σε κάνει να νιώθεις ότι δεν μπαίνεις σε τηλεοπτικό πλατό αλλά σε σπιτικό!
Στο πρώτο break της εκπομπής αγκαλιαστήκαμε και φιληθήκαμε με όλους τους συνεργάτες της Ελένης κι εγώ, απευθυνόμενη στον Ασημινάκη, ρώτησα: «Που θα με πας;»(εννοώντας σε ποια θέση στο πλατό θα καθόμουν). Εκείνος απάντησε «για σούσι», η Ελένη γέλασε -τι άλλο θα μπορούσε να κάνει η γυναίκα;- και λίγα λεπτά αργότερα βρέθηκα απέναντί της, στον μεγάλο καναπέ του πλατό, οι δυο μας!
Καταρχήν η Ελένη, το είχα νιώσει και την πρώτη φορά που πήγα στην εκπομπή της, είναι καταπληκτική οικοδέσποινα. Ούτε τότε, ούτε τώρα περνάει στον φιλοξενούμενο την παραμικρή αγωνία για οτιδήποτε μπορεί να συμβαίνει σε μια «ζωντανή» εκπομπή. Δεν είχε άλλωστε καμία διάθεση ν’ αποσπάσει πληροφορίες για την ζωή μου που θα μπορούσε να με φέρει σε… αμηχανία! Γι’ αυτό και πριν μου κάνει την ερώτηση για το περίφημο θέμα με τα «επίθετά» μου, με ρώτησε όταν δεν έγραφαν οι κάμερες αν θα με ενοχλούσε η ερώτηση ή όχι. Σπάνιο πράγμα το τακτ στην τηλεόραση, εποχές που είμαστε. Θα μπορούσε, με δεδομένη την ιστορία της στον χώρο και με δεδομένο ότι το θέμα με τα ονόματά μου έχει «παίξει» από τον δεύτερο χρόνο που εκτέθηκα στην τηλεόραση, να μην μου ζητήσει καμία άδεια και να ρωτήσει απ’ ευθείας. Δεν το έκανε…
Αυτό εγώ το θεωρώ τηλεοπτική αγωγή και η Ελένη την έχει. Πιστέψτε με, 28 χρόνια στην δουλειά αυτή, βλέπω ότι ζουν ανάμεσά μας παρουσιαστές που αν και «γράφουν» επιτυχίες, έχουν μπερδέψει το «αυθόρμητο» με το αγοραίο και το χυδαίο. Η Μενεγάκη, αν και αποτελεί πια «θεσμό» για την ελληνική ιδιωτική τηλεόραση, αν και την έχουν κριτικάρει και συνεχίζουν να την κριτικάρουν ανελέητα για πολλά που αφορούν τις γνώσεις της, την καταγωγή της και τα προσωπικά της, δεν «υποστήριξε» την τηλεοπτική της επιτυχία με επιθετική τηλεοπτική συμπεριφορά· κάθε άλλο.
Πώς είναι η Μενεγάκη από κοντά; Το πιστεύετε, δεν το πιστεύετε, πάρα πολύ απλή (έως «χύμα», θα έγραφα). Το ότι αποτελεί ένα από τα ωραιότερα γυναικεία πρόσωπα στην τηλεόραση έχει να κάνει με αυτό που «πιάνει» ο φακός, είναι η λάμψη που ελάχιστα πρόσωπα τη διαθέτουν πια.
Καθώς με άφηνε να μιλάω για την ζωή μου, για το παιδί μου, για την σχέση μου με τους άντρες, για την δουλειά μου, για τις εμπειρίες μου, έβλεπα ότι αυτή η γυναίκα–κορίτσι, η τόσο όμορφη, αφοσιώνεται σε όσα ακούει και δεν υποκρίνεται την αφοσιωμένη. Αυτό που βλέπετε δηλαδή, αυτό είναι. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο και γι’ αυτό η θηριώδης απήχηση στο κοινό.
Μιλήσαμε -για όσους είδατε την εκπομπή- για το παιδί μου, τα παιδιά της και για την εγκυμοσύνη της, καθώς μήνες πριν, όταν είχα επισκεφθεί το νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν, ασθενείς, συγγενείς ασθενών και νοσηλευτές, πεπεισμένοι ότι εμείς που γράφουμε για τα πρόσωπα της τηλεόρασης γνωρίζουμε ακόμη και τα πιο προσωπικά τους θέματα, με ρωτούσαν για το αν είναι αλήθεια ότι η Μενεγάκη είναι έγκυος. Ειλικρινά ιδέα δεν είχα. Τους επιβεβαίωσα όμως την εγκυμοσύνη. Γιατί; Γιατί έβλεπα ότι την θεωρούν ένα πρόσωπο της ζωής τους. Κατάλαβα ότι η Ελένη για το μεγάλο κοινό δεν είναι η «Μενεγάκη». Είναι το «Ελενάκι» τους. Έτσι μου την αποκαλούσαν…
Επειδή λοιπόν μπορεί να θέλετε να ρωτήσετε γιατί, ενώ συμβαίνουν τόσα γύρω μας, τους αφορά η ζωή της Ελένης, θα σας εξηγήσω. Είναι το κορίτσι που την ζωή του, τις εμπειρίες του και την καριέρα του θα θέλανε να βιώσουνε πάρα πολλές γυναίκες. Η μορφή της είναι ακριβώς αυτή η μορφή που είχαν οι παιδικές κούκλες που αγαπήσαμε, εκείνες οι γαλανομάτες κούκλες με τις ξανθές μπούκλες που οι μανάδες μας δεν μας άφηναν να τις «βγάλουμε στο δρόμο» γιατί ήταν «οι καλές»…
Η καριέρα της, ο γάμος της, τα παιδιά της, ο χωρισμός της, οι ρήξεις της, η καινούργια ζωή που δημιούργησε, αποτελούν κομμάτια ζωής, που θα θέλανε πάρα πολύ να ζήσουνε πολλοί και δεν έζησαν. Βρίσκουν σ’ εκείνη λοιπόν , την «ζωή που δεν έζησαν» και που μπορούν να την ζήσουν, παρακολουθώντας τις στιγμές της Ελένης. Ο τρόπος που το επικοινωνεί είναι πάντα «Ελενίστικος». Επειδή έχει χιλιογραφτεί «αν και πόσο πουλάει η Ελένη την ζωή της» θα σας γράψω κάτι που σκεφτόμουνα φεύγοντας από το κανάλι. Αν μιλούσε δημόσια για την εγκυμοσύνη της, θα γράφαμε ότι «το πουλάει». Τώρα που δεν έχει κάνει καμία δήλωση, πάλι γράφεται ότι «το πουλάει». Αυτό που είναι αξιοθαύμαστο πάντως είναι ότι ο κόσμος που την συναντάει στο δρόμο, δεν την φέρνει ποτέ σε δύσκολη θέση, λες και ακολουθεί την επιθυμία της.
Αυτό που θέλω να γράψω τελειώνοντας είναι ότι η Ελένη είναι εξαιρετικά ευτυχισμένη γυναίκα στην προσωπική της ζωή. Είναι με τον άντρα που επέλεξε να έχει δίπλα της, έκανε τις ρήξεις της αναλαμβάνοντας το κόστος τόσο σε προσωπικό όσο και σ’ επαγγελματικό επίπεδο, μεγαλώνει τα παιδιά της και απολαμβάνει την ζωή περιμένοντας τα καλύτερα.
Προσωπική μου γνώμη; Θα περάσουν πολλά χρόνια για να προκύψει μια «Νέα Ελένη». Αν με ρωτήσετε αν νιώθει ελεύθερη; Μμμ… Η δική μου εκτίμηση είναι ότι μια γυναίκα που ποτέ τα τελευταία 18 χρόνια δεν επιχείρησε ν’ αλλάξει χρώμα μαλλιών, είναι τόσο επαγγελματίας που ξέρει ότι η «ταυτότητα της επιτυχίας» δεν πρέπει ν’ αλλάζει ποτέ. Πόσες από μας θ’ αντέχαμε κάθε μέρα, από το 1995 έως το 2014, να κρατάμε τις ίδιες υπέροχες χρυσές μπούκλες στα μαλλιά μας με το ίδιο κέφι αλλά και να βλέπουμε κάθε βηματισμό της ζωής μας, ακόμη και αν δεν είναι πάντα χαριτωμένος, «κρεμασμένο στα περίπτερα»;
ΥΓ: Θα ευχαριστήσω πάρα πολύ όλους τους συντελεστές της εκπομπής, την ευγενέστατη Βένια Καραγιάννη και την Κάλια Καστάνη για ένα υπέροχο βίντεο που έφτιαξε, με φάσεις της επαγγελματικής μου ζωής που είχα ξεχάσει. Α: Και για φινάλε, όταν είδε και όταν είδα στο βίντεο, τα πλάνα του ΑΝΤ1 με το χρυσό λογότυπο, η συγκίνηση και των δυο μας ήταν ταυτόχρονη… Της είπα «αυτό το σήμα μου άρεσε» και μου απάντησε «οι εποχές αλλάζουνε Νανά»…