Πριν μια μέρα συνάδελφος στο Provocateur φωνάζει στην αίθουσα σύνταξης: «Παιδιά έχει ανέβει στο διαδίκτυο βίντεο με την Ναταλία να τρώει ξύλο από τον Πέτρο Ίμβριο». Παγώσαμε. Όταν γράφω «παγώσαμε», κυριολεκτώ. Θυμάμαι αργήσαμε να φτάσουμε στον υπολογιστή της Φανής, η οποία παρακολουθούσε αυτό που μας ανακοίνωνε…

Δευτερόλεπτα αργότερα, βρεθήκαμε πάνω από τον υπολογιστή να παρακολουθούμε τη Ναταλία -η οποία επιχειρούσε να μπει στο αυτοκίνητό της- και τον Πέτρο Ίμβριο βιαίως να την βγάζει έξω από το κάθισμα του οδηγού, εκείνη να τον σπρώχνει, εκείνος να υποχωρεί για λίγο, ενώ  ένας μοτοσικλετιστής που περνούσε εκείνη την ώρα και έβλεπε το περιστατικό, αντί να σταματήσει για να προστατεύσει μια γυναίκα που την κακοποιούσαν μέσα στο δρόμο, γκάζωσε και έφυγε! (Δεν μας ξάφνιασε ιδιαίτερα, καθώς τις εποχές που ζούμε, το να βρεθεί άνθρωπος να συντρέξει, είναι είδηση). Το βίντεο που βλέπουμε έχει τραβηχτεί από περαστικούς. Ακούγεται, μάλιστα, μια φωνή κοπέλας να λέει: «Δεν το πιστεύω… Η Γερμανού είναι αυτή! Α πα πα, τη χτυπάει!» . Ο Πέτρος Ίμβριος, καθώς η πρώην σύζυγός του έχει βάλει μπροστά το αυτοκίνητο και φεύγει, την κυνηγάει κλωτσώντας και την πόρτα της με μανία ενώ πριν τις κλωτσιές έχει προηγηθεί μια μπουνιά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου…

 

https://www.youtube.com/watch?v=CDDjdDUDGhU

Το συγκεκριμένο βίντεο είχε ανέβει στο nassos blog. Μετά το πρώτο σοκ, θέλαμε να τηλεφωνήσουμε στην Ναταλία να δούμε αν είναι καλά. Σε δέκα δευτερόλεπτα ακούστηκαν περισσότερα από δέκα σενάρια για το τι μπορούσε να έχει συμβεί ανάμεσα σ’ ένα ζευγάρι που λίγες μέρες πριν η ίδια η Ναταλία είχε δηλώσει ότι αν ποτέ ξαναπαντρευόταν τον Πέτρο Ίμβριο θα παντρευόταν. Ξαναγυρίζουμε το βίντεο από την αρχή και ξαναβλέποντάς το, η Αλεξάνδρα Τσόλκα μας λέει ότι υπάρχει μουσική υπόκρουση στο θέμα και το τραγούδι που ακούγεται είναι του Πέτρου Ίμβριου! Εκεί αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε ότι δεν πρόκειται για βίαιη επίθεση του Ίμβριου στην Γερμανού αλλά για σενάριο που θα προωθήσει την νέα δισκογραφική δουλειά του καλλιτέχνη.

Αν και τους συμπαθώ πάρα πολύ και τους δύο, πιστεύω ότι αυτό ήταν η πιο κακόγουστη και προκλητικά αρνητική επιλογή για προώθηση καλλιτεχνικής δουλειάς. Από πότε η κακοποίηση μιας γυναίκας ή ο ξυλοδαρμός της από τον πρώην σύντροφό της, γίνεται προϊόν εκμετάλλευσης για λόγους εμπορικούς;

Και σε αυτό το σημείο μην αρχίσει το «παραμύθι» ότι η βία είναι ένα θέμα που «πουλάει» στην μεγάλη εικόνα και όχι μόνο. Σκηνές βίας, ξυλοδαρμούς και σκηνές βιασμών, αποκεφαλισμούς, εκτελέσεις, αυτοκτονίες, έχουμε παρακολουθήσει και στο θέατρο και στον κινηματογράφο ως σκηνές απαραίτητες για να δομηθεί το σενάριο, ασχέτως αν στην τελική τα όσα αποτρόπαια συμβαίνουν στην ζωή ξεπερνάνε την τέχνη. Αν όμως η Madona χτυπούσε το παδί της και το οπτικό υλικό είχε σκάσει σαν πυροτέχνημα για λόγους εμπορικούς, νομίζω ότι θα την «ξέσκιζε» ο διεθνής τύπος καθώς μια τέτοια επιλογή θα σήμαινε ότι θα έπρεπε να είναι σε απόγνωση για να δημιουργήσει, με σκοπό την προβολή και μόνο ή την προώθηση μίας καμπάνιας ακόμη και εναντίον της βίας, μπερδεύοντας το κοινό για το αν είναι εκείνη ο βιαστής του παιδιού της.

Περίμενα μερικές μέρες να περάσουν, γιατί στην αρχή με το που αντιληφθήκαμε ότι τα κίνητρα είχαν εμπορικό και μόνο σκοπό, επικράτησε ο θυμός. Ο οποίος σε καμιά περίπτωση δεν είναι καλός σύμβουλος για να γράφεις κείμενο.

Συμπερασματικά; Ό,τι πιο κακόγουστο ως προωθητική κίνηση. Το έργο το έχω ξαναδεί δει και θλίβομαι πάρα πολύ όταν χαρισματικοί άνθρωποι καταφεύγουν σε τέτοια μέσα για να γραπώνονται στην επικαιρότητα…