Οι τσάντες-μαϊμούδες, όπως γνωρίζουν όλοι οι αναγνώστες του Provocateur, αποτελούν μείζον ιδεολογικό και πολιτικό ζήτημα, το οποίον, αφού ανακινήθηκε πρώτα από τη βουλευτή της κυβερνητικής παράταξης Φωτεινή Πιπιλή, παίρνει πλέον διεθνείς διαστάσεις.

Μετά την Αθήνα, η διαμάχη άγγιξε και την Κωνσταντινούπολη. Εκεί, μεταξύ 3 και 8 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε το  Brand Week Istanbul, μια μεγάλη συνάντηση για την προώθηση του branding, των εμπορικών σημάτων που  εγγυώνται την ποιότητα των προϊόντων και διασφαλίζουν τα κέρδη των μητρικών εταιρειών. Η Μάρθα Στιούαρτ, γκουρού του σύγχρονου lifestyle της οποίας το όνομα φιγουράρει πάνω σε δεκάδες προϊόντα, από περιοδικά έως παπλώματα κι από τηλεοπτικές εκπομπές έως σερβίτσια, ήταν μια από τις βασικές ομιλήτριες της διοργάνωσης.

 

Και οι μεν ακροατές της πολυμήχανης Μάρθας –η οποία to 2004 έκανε μερικά μηνάκια φυλακή για τη χειραγώγηση των μετοχών τα εταιρείας της Omnimedia- έμειναν έκθαμβοι από τη σοφία των συμβουλών της, όμως ο δημοσιογράφος της Χουριέτ, Τζεγκίζ Σεμερσίογλου, είπε να σκάψει λίγο πιο βαθιά.

Ανακάλυψε λοιπόν ότι η ζάμπλουτη επιχειρηματίας επισκέφτηκε το Μεγάλο Παζάρι, την παραδοσιακή αγορά της πόλης απ’ όπου έφυγε με πέντε τσάντες-μαϊμού γνωστών σχεδιαστών. Το ερώτημα που έθεσε ο δημοσιογράφος ήταν, μάλλον, ρητορικό: «Θα της άρεσε της Μάρθα Στιούαρτ  να πλημμυρίσει η αγορά με προϊόντα απομιμήσεις των δικών της;».

Μια βόλτα από την ελληνική Βουλή θα καθησύχαζε τις ανησυχίες του κυρίου Σεμερσίογλου. Το άγρυπνο μάτι της κυρίας Πιπιλή θα αντιλαμβανόταν αμέσως τη λαθροχειρία και θα τη στηλίτευε με αποφασιστικότητα. Και πολύ φοβάμαι ότι ούτε η Έλενα Ακρίτα δεν θα ερχόταν σε βοήθεια της.