Στις επαρχίες της μεγάλης μητρόπολης της παγκοσμιοποιημένης οικουμένης, να και εμείς, εδώ, αντιγραφούμε, ξεπατικώνουμε ή αγοράζουμε και ως φτωχοί συγγενείς μιμούμαστε τους πλούσιους και κοσμοπολίτες. Μιλώ για τα τηλεοπτικά μας έργα και ημέρες! Τα παγκόσμια φαινόμενα των ριάλιτι και των τάλεντ σόου, που στην μεγίστη στο θέαμα αμερικανική, στην όλο επισκέψεις σε γεροντολόγους τής Γηραιάς Αλβιόνος και στην σεξιστικά εμμονική, χλιδάτη ιταλική τηλεόραση, συνεχίζουν να κρατούν καλά και για δεκαετίες τα ίδια, διότι και λεφτά έχουν και κοινό που δεν ασχολείται με την καθημερινή επιβίωση αλλά έχει περιθώρια να αφεθεί!
Τα δε ξένα κανάλια, τα μεγαθήρια στον δυτικό κόσμο, είναι μεγάλες επιχειρήσεις, που έχουν εκατομμύρια θεατές και προϊόντα που πουλιούνται ανά τον πλανήτη και ανά λεπτό για δεκαετίες. Αυτά λοιπόν τα κανάλια διοικούνται από ανθρώπους με σπουδές μακρόχρονες, εμπειρία, χρόνια αφοσίωσης στους οργανισμούς τους, οι οποίοι ως φτασμένοι πια και έχοντας να διοικήσουν και να εξασφαλίσουν το εργασιακό παρόν και μέλλον χιλιάδων ανθρώπων, ίσα με μια μικρή πόλη, είναι απόλυτα δοσμένοι στην απαιτητική και δύσκολη δουλειά τους: Τη διοίκηση! Κάποιοι απ’ αυτούς μάλιστα, αν είναι και πολύ μάγκες, κάποτε φτιάχνουν δικά τους κανάλια! Εμείς πάλι εδώ, στις εσχατιές της σύγχρονης Pax Romana, στα όπλα τουλάχιστον, τα διοικητικά στελέχη του σημαντικότερου καναλιού τα βρίσκουμε και κριτές σε θεαματάκια!
Όλα ξεκίνησαν στα σπάργανα της ιδιωτικής τηλεόρασης, τότε που ήταν στη μεγάλη της έπαρση και που δεν είχαν κλινικά εξεταστεί τα συμπτώματα που στο μέλλον θα αποδείκνυαν την παθογένεια της. Τότε, σε κάποιο νεανικό ταλεντ σόου, εμφανίστηκε η ωραιότατη και νεότατη Έλενα Κατραβά, απ’ την παραγωγή του Mega Chanel, που τότε ήταν πράγματι mega! Ήταν αθώες οι εποχές! Αθώα και η ίδια η Κατραβά. Έβγαλε μια σεζόν και μετά δεν ξαναεμφανίστηκε ούτε σε φωτογραφία στην μικρή οθόνη.
Μετά ο ΑΝΤ1, σε ένα άλλο απ’ τα πολλά τάλεντ σόου του που μου διαφεύγει αυτή την στιγμή, αλλά που και εκείνο θα αναδείκνυε τον νέο Καζαντζίδη και τη καινούργια Μαρινέλλα του έθνους, έριξε στην μάχη τον Γιώργο Λεβέντη, ο όποιος και πριν αλλά και μετά τη στάση του στον ΑΝΤ1 δούλευε ο άνθρωπος σε δισκογραφικές – κολοσσούς! Γι’ αυτό και θεωρήθηκε λογική η παρουσία του σε μια επιτροπή για ένα σόου με μεγάλες φιλοδοξίες και τρανές πλέον διαψεύσεις…
… Στις πρόσφατες σεζόν όμως, ένα μεγάλο διευθυντικό στέλεχος του ΑΝΤ1, ο κ. Γιάννης Λάτσιος, και η διευθύντρια επικοινωνίας του ίδιου σταθμού, κ. Κατερίνα Γκαγκάκη, σπάνε ρεκόρ μακροημέρευσης –ειδικά η δεύτερη έχει αλλάξει και τρία σόου!- ως κριτές σε αντικείμενα που προφανώς δεν σπούδασαν και μελέτησαν, στα οποία δεν ειδικεύονται και ουδέποτε διέπρεψαν. Το διευθυντικό στέλεχος κ. Λάτσιος, για πέμπτη χρονιά, κάνει τρέιλερ, φωτογραφίζεται, όπως και όλοι οι τηλεστάρ και μετά παίρνει θέση στο τραπέζι των κριτών του βαλς, της ρούμπας, του τσα τσα τσα, του ταγκό, του μάμπο και όποιου άλλου χορού, τέλος πάντων, μη κυκλικού και λαϊκού ελληνικού! Επειδή είναι διευθυντικό στέλεχος, σου λένε, είναι σε θέση να κρίνει την εικόνα στον χορό! Φυσικά το ίδιο θα ισχύει και στα αθλητικά, άρα, άμα δεν έχουν αθλητικό συντάκτη, μπορεί να γίνει σπίκερ σε κάποιο ποδοσφαιρικό αγώνα, σχολιαστής στους Ολυμπιακούς Αγώνες και διαιτητής –γιατί όχι;- στο μπάσκετ! Εικόνα δεν είναι όλα;
Όσο για την κ. Γκαγκάκη, η οποία είναι και πολύ εντυπωσιακή γυναίκα και έχει και το δικό της γούστο στην μόδα, κάνοντας αρκετά προκλητικές εμφανίσεις ως κριτής σε τάλεντ σόου μεταμφιεσμένων και μιμήσεων -γιατί όχι; Έχει ντυθεί και αυτή στις Αποκριές, άρα έχει γνώσεις για το πώς επικοινωνούν οι καρναβαλιστές- και κρατά την επικοινωνία του σταθμού αλλά και μπορεί να αντέξει τις κριτικές, σαν τη συγκεκριμένη, χωρίς να μεροληπτεί για Μέσα, κριτικούς και συντάκτες! Και φυσικά να τα εξώφυλλα, να οι συνεντεύξεις και οι φωτογραφίσεις και τα τρέιλερ! Και μαζί με την επικοινωνία για τους επαγγελματίες παρουσιαστές, δημοσιογράφους, ηθοποιούς, επεκτείνεται η προβολή και στον ίδιο τον εαυτό της! Είναι σα να λέμε πως ο διευθυντής του HBO λέει: Ας αφήσω την οργάνωση και τις πωλήσεις και τα νέα πρόσωπα και το συντονισμό σε 5 ηπείρους του “Game of Thrones” γιατί έχω να κάνω κριτική στο μάμπο της αντίστοιχης Ηλιακή. Και η διευθύντρια επικοινωνίας αφήνει το παγκόσμιο πρόμο της σειράς του σταθμού που την πληρώνει, για να κάνει φίτινγκ σε τουαλέτες και να πάρει μέρος στην επιτροπή που θα κρίνει αν ο Δόξας μιμήθηκε καλά την Τσαμπά…
Πως; Παραλογίζομαι; Ε! πείτε μου τώρα πως το παράλογο το βρίσκετε στα δικά μου παραδείγματα και όχι στις επιλογές των στελεχών! Ή παπάς, παπάς ή ζευγάς, ζευγάς, λέγανε οι παλιοί! Αλλά θα μου πεις, τότε δεν είχαν οι πτωχοί τάλεντ σόου!