Χρόνια πριν ο Ζάρκο Πετάν* το διαπίστωνε στους «αφορισμούς του», χωρίς καν να έχει «πάρει τζούρα» απο τα όσα συμβαίνουν με την συγκατάθεση των υποκειμένων, στην ελληνική τηλεόραση τα τελευταία χρόνια.

Τα περισσότερα (βυζιά) που εκτίθενται σε δημόσια θέα ή στο «κρεοπωλείο» (έτσι χαρακτήρισε την τηλεόραση η Ελλη Στάη) είναι τόσο φυσικά όσο το χρώμα μαλλιού του Γιώργου Καρατζαφέρη. Φυσικά, παραφυσικά, πλαστικά ή οικολογικα, πρωταγωνιστούν στα κοντινά τηλεοπτικά πλάνα σε βαθμό που να αναδεικνύουν μια γυναικεία διάθεση που αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στο μπορντέλο και στο συζυγικό κρεβάτι (με την συμβολική ή την πραγματική έννοια του όρου, διαλέγετε και παίρνετε).

Συνειδητά ή ασυνείδητα, οι τηλεοπτικές εικονικές γυναικείες φιγούρες, λανσάροντας ντεκολτέ που τελειώνουν λίγο πιο πάνω απο τον αφαλό, με τις θηλές εξεγερμένες (ακόμη κι αν μιλούν στο ελληνικό κοινοβούλιο) τρομοκρατούν τον…άντρα που πανικόβλητος πια αναζητά τη χαμένη του στύση… Δεν υπάρχει τίποτα πιο επιθετικό απο το γυναικείο στήθος που «μπουκώνει» το πλάνο και επιταχύνει την διαδικασία ξαλαφρώματος των όσων αντρών δεν διαθέτουν υπολογιστή για να ολοκληρώνουν on line…

Αλήθεια, πώς νοιώθουν οι γυναίκες που λανσάρονται σαν «πραμάτια στην βιτρίνα του κρεοπωλείου»; Το έχει απαντήσει ο Αλμπέρ Καμύ στο «Εξεγερμένος Άνθρωπος». «Την ημέρα που το έγκλημα, έγραφε, ενδύεται τα κουρέλια της αθωότητας, χάρη σε μια αλλόκοτη αναστροφή χαρακτηριστική των καιρών μας, αυτός που καλείται νʼ απολογηθεί είναι η αθωότητα».

Ο προηγούμενος αιώνας ανακάλυψε δύο ανθρωπότυπους που κινητοποιούν τον κόσμο: Τον επαγγελματία επαναστάτη και τον επαγγελματία ψυχαγωγό. Ο πρώτος ανθρωπότυπος μοιάζει πια να παύει να συγκινεί τον κόσμο αφότου οι υποσχέσεις για δικαιοσύνη κατέληξαν σε εφιάλτη, ο δεύτερος τύπος ανθρώπου μοιάζει να είναι προορισμένος για μια απεριόριστη βασιλεία. Για τους περισσότερους ανθρώπους η αποβλάκωση της ψυχαγωγίας εξουδετερώνει κάθε διάθεση για ατομική εξέλιξη. Οι πρέσβειρες της ψυχαγωγίας που καλούνται να καθοδηγήσουν το πλήθος, είναι αδίστακτες, καθώς προβάλουν το «φονικό τους όπλο», υποκρινόμενες τις παρθένες έτσι ώστε να καθησυχάσει η νοικοκυρά που τσιγαρίζει κρεμμυδάκια για να φτιάξει ορφανό πιλάφι, ότι μπορεί και εκείνη ανεξαρτήτως σωματότυπου να κυκλοφορήσει σαν τις κυρίες που ποζάρουν στις βιτρίνες των μαγαζιών του Άμστερνταμ…

Και για να μην νομίζετε ότι «φωτογραφίζω» τα κορτσούδια (πασών των ηλικιών) της τηλεόρασης, παντρεμένα, λογοδοσμένα, ανύπαντρα, χωρισμένα, δείτε τη φωτογραφία της συζύγου του προέδρου της Κύπρου, πώς συνόδευσε τον σύζυγο στην σύναντηση με τον κύριο και την κυρία Ομπάμα.
 


 

Φόρεσε το σουτιέν της, μια παντελόνα και έριξε μια τρύπια μπλούζα απο πάνω για να κάνει κόντρα στα εγχώρια τηλεοπτικά κορίτσια που κάνουν τα πάντα όλα, με την επίφαση της απόλυτης και αμόλυντης αθωότητας και ειλικρίνειας πάνω απʼ όλα που διαθέτουν.

* Ο Ζάρκο Πετάν γεννήθηκε το 1926 στη Σλοβενία. Είναι σκηνοθέτης του θεάτρου και του κινηματογράφου και, παράλληλα, ένας από τους πιο δημοφιλείς σατιρικούς συγγραφείς της πατρίδας του. Έχει ασχοληθεί με όλα τα είδη του γραπτού λόγου και κυρίως με τη συγγραφή αφορισμών. Ως τώρα έχει δημοσιεύσει πάνω από 60 βιβλία και έχει μεταφραστεί σε 25 γλώσσες.