Δε θα ασχολιόμουν ξανά με το θέμα γιατί το πολύ το κυρ ελέησον το βαριέται κι ο παπάς κι εγώ βαριέμαι τους παπάδες άσε που όποτε βλέπω κάποιον στο δρόμο, ψάχνω άνθρωπο να του πω «πάρε τον παπά» να μου φύγει η γκαντεμιά. Ναι, η Αμφίπολη είναι ένα πολύ σημαντικό εύρημα. Έτσι φαντάζομαι δηλαδή γιατί ούτε αρχαιολογικές γνώσεις έχω και σε χώματα έχω κυλιστεί μόνο καμιά δεκαριά φορές κυρίως για ερωτικούς λόγους.
Ο τρόπος όμως με τον οποίο τα media η κυβέρνηση και δεν ξέρω ‘γω ποιος άλλος χειρίζονται το θέμα ξεπερνάει σε γελοιότητα την εμμονή του «Ant1» με το «Καφέ της Χαράς». Τι συμβολίζουν οι σφίγγες; Πως κατσικώθηκαν οι Καρυάτιδες; Πόσοι έχουν μπει, βγει σε έναν τάφο που τελικά από ότι αποδεικνύεται όλοι γνώριζαν ότι υπάρχει εδώ και δεκαετίες αλλά βαριόντουσαν να του ανάψουν κεράκι;
Τι κρύβεται πίσω από το δεύτερο δωμάτιο που είναι πίσω από το τρίτο δωμάτιο και μήπως υπάρχει και τέταρτο δωμάτιο πίσω από το τρίτο, έτσι ως γαμηστρώνα για τους πεθαμένους; Ποιον ή ποιους θάψανε; Τον Καισαρίωνα; Την Ολυμπιάδα; Τη Ρωξάνη; Το Βουκεφάλα; Κάποιον περιβόητο άρχοντα στρατηγό; Τον Μέγα Αλέξανδρο; Τον γκόμενο του τον Ηφαιστίωνα;
Το ξεπερνάμε κι αυτό αφού σημασία έχει το πόσο σπουδαίο είναι το εύρημα είπαμε πάνω από όλα. Προσοχή, μιλάμε για ένα εύρημα που ακόμα στην ουσία του, στην ολότητά του, δεν έχει αποκαλυφθεί. Αλλά στην Ελλάδα των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν. Πόσο μάλλον τώρα που πεινάμε και δεν έχουμε να μαγειρεύσουμε οπότε πρέπει να εφεύρουμε κάτι.
Κι έτσι ξαφνικά, ένα αρχαιολογικό εύρημα γίνεται «και μάνα κι αδελφή κι αγάπη εσύ, τι άλλο να ζητήσω από τη ζωή.» Η Παναγιωταρέα χρίζεται εκπρόσωπος τύπου του τάφου και κάνει χαριτωμενιές με το να αναρτά στον τοίχο της στο facebook φωτό που δεν έχουν δημοσιευτεί πουθενά αλλού. Πως λέμε πήγα στην Αντίπαρο έπινα ούζα στην παραλία και τράβαγα και φωτογραφίες να με δείτε να ζηλέψετε; Το ίδιο.
Η κυβέρνηση παθαίνει κοκομπλόκο χαράς γιατί σου λέει τα έχουμε κάνει όλα σκατά, ας πάμε στη δοκιμασμένη συνταγή τόνωσης του ηθικού. Το αρχαίο ελληνικό μεγαλείο και «όταν εμείς φτιάχναμε αριστουργήματα, οι υπόλοιποι τρώγατε βελανίδια».Και να οι δηλώσεις που ούτε στα βιβλία του Λιακόπουλου δε θα τις έβρισκες. Τύπου ότι το εύρημα της Αμφίπολης είναι ένα αισιόδοξο μήνυμα για την έξοδο μας από την κρίση. Ναι, γιατί αφ’ ενός τον τάφο τελικά τον έφτιαξαν τα Νεφελίμ και οι «ζούν ανάμεσα μας». Και αφ’ ετέρου αφού η κρίση είναι κάτι που σύμφωνα με τους κυβερνώντες τη μια μέρα μπαίνουμε, την άλλη βγαίνουμε για να ξαναμπούμε την μεθεπόμενη, έτοιμος ο παραλληλισμός με τον τάφο.
Και εκεί που ήταν στραβό το κλήμα το ‘φαγε κι ο γάιδαρος. Πριν λύσουμε το μυστήριο του ποιος τέλος πάντων τα τίναξε σε αυτόν τον τάφο, πριν καν αρχίσουν να ξεφυτρώνουν σουβλατζίδικα, καφέ μπαρ και club «προσεχώς Βουλγάρες» στην περιοχή για να εξυπηρετήσουν τον αυξημένο τουρισμό. Άρχισαν να μαλλιοτραβιούνται οι αρχαιολόγες μεταξύ τους. Βγαίνει η μία και λέει ότι τελικά ο τάφος ανήκει στη ρωμαϊκή εποχή οπότε ξεχάστε τα μακεδονικά μεγαλεία, πιο πιθανό είναι να θάψανε τον Καίσαρα εκεί μέσα κι όχι τον Καισαρίωνα. Βγαίνει η άλλη και της απαντάει περίπου όπως είχε απαντήσει ο Χατζηστεφάνου στη Μπόκοτα στο «Fame Story»: «Άει μωρή βλάχα βλαχάρα που η μόνη σου επαγγελματική υπόσταση είναι το να γράφεις άρθρα στα ‘Νέα του Ψαροντούφεκου’».
Κι από πίσω κανονικά το χορικό, που το έχουμε και παράδοση από την αρχαία τραγωδία. Βλέπουν οι υπόλοιποι το χαμό, σου λέει ευκαιρία να δείξουμε κι εμείς τη μούρη μας σε κανένα κανάλι, υπερασπιζόμενοι τη μία ή την άλλη θεωρία. Οι πιο μερακλήδες δημιουργούν και τρίτες, τέταρτες δικές τους, για να δείξουν ότι έχουν έμπνευση. Με αποτέλεσμα ειδικά αν δουλεύεις σε site που οι ειδήσεις έχουν συνεχή ροή, να μην προλαβαίνεις να γράψεις και να ξεγράψεις.
Στις μισές ελληνικές ιστοσελίδες που μπαίνω, πέντε από τις δέκα αναρτήσεις της πρώτης σελίδας, είναι για την Αμφίπολη. Λεπτό προς λεπτό με εξελίξεις που τελικά δεν είναι εξελίξεις. Σαν ριάλιτι, το Big Brother δηλαδή που η μόνη εξέλιξη που περίμενες είναι τι μαλακία θα πει ο Πρόδρομος κι ο Τσάκας κι αν θα κλάψει μια που είχανε εκεί και μετά της έβγαλε και δίσκο ο Μικρούτσικος (άπατος πήγε).
Δεν είμαι ειδήμων και αφήνω τους ειδικούς να μιλήσουν. Το πρόβλημα είναι πως ακόμα και οι ίδιοι οι ειδικοί όπως τα λένε είναι σαν τα μέντιουμ του «τηλεφώνα μου τώρα». Οι πολιτικοί που μπαίνουν στη μέση μοιάζουν σαν ανεβάζουν παράσταση στο Δελφινάριο. Και οι δημοσιογράφοι που αναπαράγουν όλο αυτό το μπάχαλο με πατριωτικό οίστρο και κορώνες είναι σαν τον Κώστα Πρέκα που ενώ τον έχει καλέσει για συμπρωταγωνιστή ο Σεφερλής, εκείνος νομίζει ότι βρίσκεται ακόμα στην ακμή του και παίζει σε πολεμικό δράμα, σαν τολμηρό ελληνόπουλο.
Χωρίς να είμαι σίγουρος, έχω την υποψία ότι σπάνια ένα τόσο σημαντικό εύρημα αντιμετωπίστηκε με τόση επικοινωνιακή γελοιότητα και προχειρότητα. Σαν τον χωριάτη του 60 που ερχόταν για πρώτη φορά στην πρωτεύουσα, και την περιέγραφε στους συγχωριανούς του. Με το ρεζουμέ της υπόθεσης να έχει ήδη αρχίσει να κουράζει, τουλάχιστον μέχρι σκάσει κανένα φονικό, σκάνδαλο ή βασιλικός γάμος, να έχουν τα κανάλια να ασχολιούνται και να κάνουν υποθέσεις. Εφ’ όσον ότι γράφεται σαν είδηση για την Αμφίπολη μέχρι στιγμής, ουσιαστικά υποθέσεις είναι.