1939, εντός της αίθουσας κινηματογράφου. “After all, tomorrow is another day” ή αλλιώς “Ό,τι κι αν έγινε, αύριο είναι μια άλλη μέρα”, ακούγεται διά στόματος Σκάρλετ Ο’Χάρα (Βίβιαν Λι) στην κινηματογραφική μεταφορά του αριστουργηματικού μυθιστορήματος της Μάργκαρετ Μίτσελ, “Όσα παίρνει ο άνεμος”, το οποίο τοποθετείται στα χρόνια του αμερικανικού εμφυλίου αποδίδοντας μοναδικά τη σκληρότερη ίσως πολιτική και ηθική σύγκρουση των Αμερικανών και την προσπάθεια των ανθρώπων να επιβιώσουν και να ζήσουν παρά τις όποιες αντιξοότητες. Η Σκάρλετ, περήφανη, δυναμική και ανεξάρτητη γυναίκα, που παλεύει με ό,τι έχει και δεν λυγίζει ούτε μπροστά στον έρωτά της για τον γοητευτικό Ρετ Μπάτλερ (Κλαρκ Γκέιμπλ), ορθώνει το ανάστημά της και δεν πτοείται, ούτε όταν στην τελευταία σκηνή της ταινίας τον βλέπει να απομακρύνεται από κοντά της και να απαρνιέται τον έρωτά της.
Μαζεύει όσες δυνάμεις της έχουν απομείνει και είναι έτοιμη να προχωρήσει μπροστά καθώς “Ό,τι κι αν έγινε, αύριο είναι μια άλλη μέρα”. Μάλιστα, η Βίβιαν Λι κέρδισε ένα Όσκαρ για τον τρόπο που ενσάρκωσε τη μεγαλειώδη προσωπικότητα της Σκάρλετ Ο’Χάρα, ενώ ο Κλαρ Γκέιμπλ είχε προταθεί για υποψήφιος στην κατηγορία του καλύτερου ηθοποιού.
2014. Ένα σπάνιο σενάριο με εντελώς διαφορετικό φινάλε έρχεται στο φως της δημοσιότητας, 75 χρόνια μετά την πρώτη προβολή της προαναφερθείσας ταινίας, ανατρέποντας θεμελιωδώς το προφίλ της σκληραγωγημένης και απτόητης γυναίκας που όλοι είχαμε αρχικά θαυμάσει, όταν με προσήλωση και ιδιαίτερη ζέση παρακολουθούσαμε την εξέλιξη του έρωτα, του πιο λαμπερού ίσως και δοξασμένου ζευγαριού από την εποχή του Ρωμαίου και της Ιουλιέττας, όπως έχει χαρακτηριστεί από κριτικούς και ειδήμονες.
Ένα σενάριο, όπου η Σκάρλετ Ο’Χάρα αποκαλύπτει μια άγνωστη και εύθραυστη πλευρά της θυμίζοντας έντονα γυναίκες που νιώθουν να χάνουν τη γη κάτω από τα πόδια τους, όταν τις εγκαταλείπει ο άνδρας της ζωής τους. Μάτια γεμάτα δάκρυα, ανακατεμένα μαλλιά, απόγνωση ζωγραφισμένη σε όλο τους το πρόσωπο και μια σπαραξικάρδια φωνή να παρακαλά τον “άκαρδο” άνδρα να μην εγκαταλείψει τη φωλιά που μέχρι πρότινος στέγαζε τον έρωτά τους.
Σύμφωνα λοιπόν, με το συγκεκριμένο σενάριο-που απαριθμεί 251 σελίδες και εικάζεται ότι ανήκε σε ένα μέλος της παραγωγής του 1939 και βρέθηκε κατόπιν από έναν συλλέκτη παλιών ταινιών, ο οποίος διατηρούσε βιβλιοπωλείο στο Χόλυγουντ–το τέλος της ταινίας είναι κατά πολύ διαφορετικό από αυτό που έχουμε στο μυαλό μας.
Αντί της γνωστής ατάκας “Ό,τι κι αν έγινε, αύριο είναι μια άλλη μέρα”, η Σκάρλετ φέρεται να φωνάζει απευθυνόμενη προς τον Ρετ λέγοντάς του: “Ρετ!…Ρετ!…Θα γυρίσεις πίσω. Θα γυρίσεις πίσω…Το ξέρω ότι θα γυρίσεις!”, κάνοντας μας να απορούμε για το αν όντως αυτά τα λόγια είχαν αρχικά επινοηθεί από τους σεναριογράφους της ταινίας για να προέλθουν από το στόμα της αγέρωχης και αλύγιστης Σκάρλετ.
Το εν λόγω σενάριο αναμένεται να λάβει μέρος σε δημοπρασία στο “Heritage Auctions”, στο Ντάλας του Τέξας, των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, ξεκινώντας από το ποσό των 500 δολαρίων, το οποίο όμως ενδέχεται να φτάσει μέχρι και τα 5.000 δολάρια, ενώ αυτή την περίοδο τρέχει παράλληλα και μια άτυπη διαδικτυακή δημοπρασία, η οποία θα λήξει στις 23 Αυγούστου.
Όποιο κι αν είναι το τέλος της θρυλικής αυτής ταινίας, εμείς δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τα συναισθήματα που μας γέννησε, όταν την πρωτοείδαμε στην οθόνη και όλα όσα μας μετέδωσε για τη συνειδητοποίηση του ότι ό,τι κι αν συμβαίνει στη ζωή, η δύναμη για να ανταπεξέλθουμε, βρίσκεται μέσα μας. Στον καθένα ξεχωριστά. Έστω κι αν σήμερα, φαίνεται να έχει έρθει ίσως το τέλος του κόσμου. Ό,τι έγινε, έγινε.
Γιατί “αύριο είναι μια άλλη μέρα”…