Το παραδέχτηκαν πρόσφατατα και οι ίδιοι οι ιθύνοντες της Apple: τα τάμπλετς με σήμα το μηλαράκι δεν έχουν πλέον την ίδια απήχηση όσο στο παρελθόν. Συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο του 2014 πουλήθηκαν 13.3 εκατομμύρια iPads παγκοσμίως, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 9% συγκριτικά με τις πωλήσεις για το ίδιο διάστημα το 2013.
«Οι πωλήσεις iPad ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας. Ωστόσο, δεν ξεπέρασαν τις δικιές σας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της εταιρείας, Tim Cook.
Είναι χαρακτηριστικό πως είναι το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο που παρατηρείται πτώση, γεγονός που εγείρει ένα βασικό ερωτήματα. Για ποιον λόγο δεν «τσουλάνε» οι ταμπλέτες της Apple;
Η πρώτη απάντηση έχει να κάνει με το προφανές. Που δεν είναι άλλο από τις υψηλότατες τιμές τους, οι οποίες κυμαίνονται –ανάλογα με το μοντέλο και τις δυνατότητες που προσφέρουν- από 235 έως 850 ευρώ. Κι όλα αυτά την ίδια στιγμή που ο καταναλωτής μπορεί να στραφεί σε περισσότερο φθηνές (και σε πολλές περιπτώσεις εξίσου αξιόπιστες) λύσεις όπως αυτές που προσφέρουν οι Amazon, Samsung, Asus, Lenovo και πολλές άλλες εταιρείες που δύσκολα συγκρατείς το όνομά τους.
«Και τα iPhones ακριβά είναι βρε αδερφέ, αλλά πουλάνε σαν τρελά», θα μου πεις και θα έχεις και δίκιο. Κι εδώ έρχεται να «κλειδώσει» η δεύτερη απάντηση γύρω από τους λόγους που τα iPad φαίνονται να μην ιντριγκάρουν πλέον τόσο πολύ: αλλιώς συμπεριφέρεται ο καταναλωτής όταν αγοράζει smartphone και αλλιώς όταν αγοράζει ταμπλέτα.
Το κινητό του, που το κουβαλάει παντού και πάντα μαζί, το θέλει ενημερωμένο και επικαιροποιημένο, ως εκ τούτου είναι διατεθειμένος να το αλλάξει συχνά και να πληρώσει και κάτι παραπάνω για να αγοράσει το νέο μοντέλο. Αντίθετα, οι ταμπλέτες χρησιμοποιούνται συνήθως για βασικές λειτουργίες μέσα στο σπίτι: να διαβάσεις τα νέα, να κάνεις καμιά αγορά, να σερφάρεις στο web, να δεις κανένα βίντεο. Ακόμη και ένα iPad τριετίας μια χαρά την κάνει τη δουλειά του για όλα τα παραπάνω. Ποιος ο λόγος να αγοράζεις καινούργιο κάθε λίγο και λιγάκι;
Μερικά ακόμη ενδιαφέροντα στοιχεία που προέκυψαν από την πρόσφατη ενημέρωση της Apple, είναι ότι στις αναπτυσσόμενες αγορές όπως αυτές της Κίνας και της Μέσης Ανατολής, παρατηρείται ραγδαία αύξηση στις πωλήσεις iPad.
Κι ότι τα iPhones συνεχίζουν το χαβά τους…
Το δεύτερο τρίμηνο του 2014 πουλήθηκαν παγκοσμίως 35.2 εκατομμύρια συσκευές, μια αύξηση της τάξης του 13% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα το 2013.
Αύξηση και μάλιστα 18% κατέγραψαν και οι πωλήσεις Macs. Αν αναλογιστούμε μάλιστα πως η μετοχή της εταιρείας καταγράφει τις τελευταίες ημέρες συνεχή άνοδο, τότε τα δάκρυα στα κεντρικά του τεχνολογικού κολοσσού για τις μειωμένες πωλήσεις των iPad μάλλον δεν θα κρατήσουν πάρα πολύ…