Με το Twitter τα πράγματα είναι απλά: είτε το λατρεύεις, είτε το μισείς. Δεν υπάρχουν μέσες λύσεις. Κακώς η πλειοψηφία θεωρεί πως βρίσκεται στη σκιά του Facebook. Κι αυτό διότι ποτέ του δεν ήταν ένα κατ΄ εξοχήν μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά πολύ περισσότερο ένα δίκτυο άμεσης μικρο-πληροφόρησης. Ίσως και ένας ναός για τους απανταχού ατακαδόρους…

Απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί ένας καλός αγωγός αυτοπροβολής (όπως συμβαίνει με το παιδί του Zuckerberg). Το Twitter, έχει κατακτήσει με την αξία του άλλωστε την ταμπέλα του «σοβαρού» social network. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως το κύρος του ανέβηκε κατακόρυφα με το ξέσπασμα της Αραβικής Άνοιξης. Τότε, δηλαδή, που η χρήση του από εκατομμύρια άραβες υπήρξε καθοριστική στο συντονισμό και στην ενημέρωση των κατά τόπους εξεγέρσεων που συγκλόνισαν τον κόσμο και ανέτρεψαν καθεστώτα. Εξ ου και η ονοματοδοσία “Επαναστάσεις του Twitter”, οι οποίες σε αντίθεση με τις κατά καιρούς επαναστάσεις του Facebook, έφεραν απτά αποτελέσματα.

Η ιδέα για τη δημιουργία μιας διαδικτυακής πλατφόρμας, μέσα από την οποία οι χρήστες θα μπορούν να συντάσσουν μικρά και περιεκτικά μηνύματα (tweets) από 140, γεννήθηκε τον Μάρτιο του 2006 από τον Τζακ Ντόρσει και «ανέβηκε» στον αέρα στις 15 Ιουλίου της ίδιας χρονιάς.

Η απήχηση του στον κόσμο του διαδικτύου υπήρξε τεράστια και τα αριθμητικά του άλματα εξίσου εντυπωσιακά. 1 δισεκατομμύριο περίπου οι εγγεγραμμένοι χρήστες του εκ των οποίων οι ενεργοί χρήστες σε μηνιαία βάση φτάνουν τους  255 εκατ. Κάθε μέρα στέλνονται περίπου 500 εκατ. τιτιβίσματα (tweets), ενώ το 78% των ενεργών χρηστών τουϊτάρουν μέσω τηλεφώνου. Το 77% των λογαριασμών έχει δημιουργηθεί έξω από τις ΗΠΑ, την στιγμή που η υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 35 γλώσσες. Ο πλέον δημοφιλής λογαριασμός είναι αυτός της Κέιτι Πέρι με 54 περίπου εκατ. ακόλουθους, ενώ την τριάδα των τουϊτερικών VIP συμπληρώνουν οι Τζάστιν Μπίμπερ (52 περίπου εκατ.) και ο Μπαράκ Ομπάμα (44 περίπου εκατ.).

Αριθμών συνέχεια. Τοποθετείται στη θέση νούμερο 9 στην παγκόσμια κατάταξη δημοφιλίας ιστοσελίδων (Alexa Ranking). Οι πιο παλιοί λογαριασμοί είναι οι 14 που δημιουργήθηκαν στις 21 Μαρτίου 2006, οι οποίοι άνηκαν στους τότε υπαλλήλους της εταιρείας, ενώ στις 3 Φεβρουαρίου 2013-στη βραδιά του αμερικάνικου Super Bowl- σημειώθηκε το μεγαλύτερο ρεκόρ από tweets (24.1 εκατ.). Κι επειδή η μανία των selfies έχει απλώσει τα πλοκάμια της παντού, να σας ενημερώσουμε πως αυτή που τράβηξε η Έλεν Ντε Γκένερις τη βραδιά των φετινών βραβείων Όσκαρ κοινοποιήθηκε (aka retweet) περισσότερες από 3.4 εκατ. φορές.

Στα της τουϊτερικής ορολογίας τώρα, όταν ένας χρήστης ακολουθεί κάποιον άλλο λέμε ότι κάνει “follow”. Το σύνολο των tweets των άλλων χρηστών αποτελεί το λεγόμενο “timeline”. H προώθηση (το αντίστοιχο της κοινοποίησης στο Facebook) είναι το “retweet” και το δικό του like button ονομάζεται “favorite”. Έχεις τη δυνατότητα να στείλεις άμεσο προσωπικό μήνυμα μέσω “Direct Message” (DM) και χρησιμοποιείς τα πολυδιαφημισμένα “hashtags“, με το σύμβολο # δίπλα σε μια λέξη, με σκοπό να κατηγοριοποιήσεις τα μηνύματα για μια ευρύτερη θεματολογία. Αν, τέλος, θέλεις να κάνεις αναφορά σε ένα πρόσωπο χρησιμοποιείς το @ πριν από το όνομα χρήστη στο οποίο θες να αναφερθείς.

Με αυτά και με αυτά, «μεγάλο να γίνεις…»