Το τεύχος Ιουλίου του NEWPOSTER κυκλοφόρησε!

Κατεβάστε το NEWPOSTER ΕΔΩ

Το Discoveroom είναι ένα νέο ευρωπαϊκό startup που εδρεύει στην Αθήνα. Απευθύνεται σε ιδιοκτήτες μικρών καταλυμάτων και φιλοδοξεί να γίνει ένας online travel agent μέσω του οποίου θα μπορεί κανείς να κάνει κράτηση σε μικρά καταλύματα σε όλο τον κόσμο.

Ο Νίκος Αναγνώστου, CEO & Founder, μιλάει στο Newposter για το Discoveroom, εξηγεί σε τι διαφέρει από τις γνωστές online υπηρεσίες αναζήτησης/κράτησης δωματίων, αναφέρεται στην εμπειρία που είχε και τον έκανε να σκεφτεί τη δημιουργία του, τις συναντήσεις με τους επενδυτές, καθώς και το όραμά του για αυτό.

 

Τι είναι το Discoveroom;

Το Discoveroom, στην παρούσα φάση του, είναι ένας δημιουργός εφαρμογών και λύσεων για  ιδιοκτήτες μικρών καταλυμάτων.

Φιλοδοξεί όμως να γίνει ένας OTA (Online Travel Agent) που θα προσφέρει τη δυνατότητα αναζήτησης και κράτησης δωματίων από μικρά καταλύματα σ’ όλο τον κόσμο. Πιστεύουμε ότι τα μικρά καταλύματα δεν έχουν βρει ακόμα το δρόμο για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που τους ανοίγει το internet, κι αυτό το κενό φιλοδοξούμε να καλύψουμε.

 

Πώς ήρθε η ιδέα για τη δημιουργία του;

Από μια προσωπική εμπειρία: προσπαθούσαμε με τη γυναίκα μου να κλείσουμε τις διακοπές μας σε κάποιο κυκλαδίτικο νησί και επειδή μας απογοήτευσαν οι επιλογές που βρίσκαμε στα γνωστά κανάλια, αρχίσαμε να  «σκάβουμε» σε βάθος τη διαθέσιμη πληροφορία που υπήρχε online.

Ανακαλύψαμε έτσι μια πλειάδα καταλυμάτων που δεν προβάλλονταν ή προβάλλονταν πολύ λίγο, που όμως αποτελούσαν το είδος των επιλογών που αναζητούσαμε. Αναρωτώμενος τότε γιατί συμβαίνει αυτό και πώς μπορεί ν’ αλλάξει οδηγήθηκα σε μια σειρά διαπιστώσεων που διαμόρφωσαν την ιδέα του Discoveroom. 

 

Σε τι διαφέρει από τις γνωστές online υπηρεσίες αναζήτησης-κράτησης δωματίων σε ξενοδοχεία, πανσιόν κ.λπ.;

Διαφέρει σε δύο τομείς: την ειδίκευση και τον τρόπο προσέγγισης. Η ειδίκευση αφορά την ενασχόλησή μας μόνο με τα μικρά καταλύματα.

Η δεύτερη και σημαντικότερη διαφορά είναι ότι εμείς, σε αντίθεση με τους Online Travel Agents, δεν ξεκινάμε από την προβολή των καταλυμάτων αλλά πάμε ανάποδα. Βοηθάμε τα καταλύματα να χτίσουν την απαραίτητη οργάνωση και υποδομές για να δραστηριοποιηθούν επιτυχημένα στο internet και να βρουν το δικό τους δρόμο.

Συγκεκριμένα τους δίνουμε μια δωρεάν εφαρμογή διαχείρισης κρατήσεων (το Discoveroom Reservations) που δουλεύει κι από κινητό κι από υπολογιστή, για να είναι σε θέση να δέχονται αιτήματα και να καταχωρούν κρατήσεις όπου κι αν βρίσκονται. Η εφαρμογή αυτή αντικαθιστά το παραδοσιακό τεφτέρι και τα λογιστικά φύλλα που οι περισσότεροι χρησιμοποιούν.

Στη συνέχεια σκοπεύουμε να τους προσφέρουμε προϊόντα που θα τους επιτρέπουν να δέχονται κρατήσεις από τις ιστοσελίδες τους και να διασυνδέσουν την εφαρμογή μας με τρίτα συστήματα (όπως booking.com, Airbnb‎ και άλλα).

Και, τέλος, όταν ο όγκος των καταλυμάτων που έχουμε συγκεντρώσει θεωρηθεί ικανοποιητικός, θα τους δώσουμε τη δυνατότητα μέσα από την εφαρμογή να δημοσιεύουν προσφορές και διαθεσιμότητες και να δέχονται κρατήσεις κι από τη δική μας ιστοσελίδα. 

 

Πότε αναμένεται να ξεκινήσει η κανονική λειτουργία του Discoveroom;

Κανονική λειτουργία έχουμε ήδη. Αυτό που δεν έχουμε ακόμα είναι πλήρη λειτουργία, τέτοια που να καλύπτει όλο το φάσμα των υπηρεσιών που θέλουμε να προσφέρουμε. Η εκτίμηση είναι ότι αυτό θα ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι, με αρχική εστίαση στην Ελλάδα κι ύστερα επέκταση στο διεθνές περιβάλλον.

 

Πόσα άτομα ασχολούνται με το Discoveroom και ποιος ο ρόλος του καθενός;

Εκτός από μένα που, όπως οι περισσότεροι startup founders, κάνω λίγο απ’ όλα με περισσότερο βάρος στο marketing, απασχολούνται σε σταθερή βάση δύο developers, μία designer και μια community manager, κι έχουμε και κάποιες έκτακτες συνεργασίες. Παίρνω την ευκαιρία για να πω ότι η ομάδα έχει φτάσει στα όριά της κι είμαστε ήδη σε αναζήτηση επιπλέον προσωπικού.

 

Τι δυσκολίες αντιμετωπίζετε με την υλοποίηση και την ανάπτυξη του Discoveroom;

Η βασική δυσκολία που αντιμετωπίζει ένα startup είναι ο χρόνος: πρέπει να καταφέρουμε και ν’ αναπτύξουμε τα προϊόντα μας και να προσελκύσουμε πελάτες και να πείσουμε παλαιούς και νέους επενδυτές σε συγκεκριμένο χρόνο. Ο συντονισμός αυτών των δραστηριοτήτων είναι μια πολύ λεπτή ισορροπία. Είναι σαν να βαδίζεις πάνω σ’ ένα τεντωμένο σκοινί. Και για να θυμηθώ κάτι που είχα διαβάσει: «Πώς βαδίζεις πάνω σ’ ένα τεντωμένο σκοινί; Όμορφα, προσεκτικά και σβέλτα».

Έχετε προσελκύσει ήδη χρηματοδότηση από το «Jeremy Openfund II». Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να συναντήσετε τους επενδυτές και να τους πείσετε να επενδύσουν στην εφαρμογή;

Ποτέ το να πείσεις έναν επενδυτή δεν είναι κάτι εύκολο. Γιατί δεν είναι μόνο η ιδέα που πας, αλλά και το πώς την παρουσιάζεις κι ακόμα, πόσο πείθεις ότι είσαι εσύ αυτός που μπορεί να τη φέρει σε πέρας.

Αυτό το τελευταίο είναι το σημαντικότερο σημείο για τη λήψη μιας επενδυτικής απόφασης, γιατί τελικά ένα startup είναι κάτι άγνωστο. Δεν υπάρχει καμιά σαφής μέθοδος πρόβλεψης αν θα πετύχει ή θ’ αποτύχει.

Κι έτσι οι επενδυτές συνήθως κρίνουν με κριτήρια σαν κι αυτό: πείθει η ομάδα που παρουσιάζεται μπροστά τους ότι μπορεί ν’ αντέξει και να βγει νικήτρια στο δύσκολο δρόμο της; Αν ναι, επενδύουν. Κάπως έτσι έγινε, φαντάζομαι, και με μας. Ειρήσθω εν παρόδω, στη διαδικασία επιβεβαιώσαμε κάτι που αποτελεί κοινή σοφία στο χώρα των startup: ότι το fundraising για μερικούς μήνες είναι σχεδόν full time job για τους founders. 

 

Τι feedback έχετε μέχρι στιγμής από τους ιδιοκτήτες μικρών ξενώνων / πανσιόν;

Υπάρχουν δύο είδη feedback. Το πρώτο είναι το προφορικό feedback, το τι μας λένε δηλαδή αυτοί που τους παρουσιάζουμε το Discoveroom, αυτοί που δοκιμάζουν την εφαρμογή μας κι αυτοί που ακούν ή διαβάζουν τα μελλοντικά σχέδιά μας. Μέχρι στιγμής, μπορώ να πω, έχουμε ακούσει πολύ ενθαρρυντικά λόγια. 

Όμως αυτού του είδους το feedback συντείνει κυρίως σ’ αυτό, την ψυχική μας ενθάρρυνση. Σημαντικότερο είναι ένα δεύτερο feedback το οποίο δεν είναι άμεσο, αλλά έμμεσο: το πώς χρησιμοποιούν αυτοί οι άνθρωποι τις εφαρμογές μας και πόσο. Γιατί το να πεις μια καλή κουβέντα είναι εύκολο κι ανέξοδο. Το να βάλεις μέσα στην καθημερινότητά σου ένα εργαλείο που σου παρέχει τρίτος, ν’ αφιερώσεις το χρόνο για να το συνηθίσεις και να το μάθεις και, τελικά, να στηρίξεις τη λειτουργία της επιχείρησής σου πάνω του, είναι πολύ πιο δύσκολο αλλά είναι και το πραγματικά σημαντικό.

Εδώ το feedback έρχεται μέσα από τα εργαλεία ανάλυσης που χρησιμοποιούμε και οι τάσεις είναι πολύ θετικές κι αυτές μας οδηγούν και στα επόμενά μας βήματα. Είναι νωρίς ακόμα για να έχουμε διαμορφώσει καθαρή και τελική εικόνα, καθότι για να βγάλεις συμπεράσματα για τη χρήση μιας εφαρμογής απαιτούνται αρκετοί μήνες.

 

Ποιο είναι το όραμά σου για το Discoveroom;

Εύκολο να το απαντήσω: Θέλω να γίνει η κύρια πλατφόρμα για τα μικρά καταλύματα παγκοσμίως. 

 

Πώς βλέπεις τους Έλληνες developers; Ποιες ελληνικές εφαρμογές έχεις ξεχωρίσει;

Βλέπω αρκετό κόσμο να ξεκινάει καινούργια πράγματα, βλέπω αρκετό κέφι και ταλέντο, δεν βλέπω ακόμα την ποσότητα και το είδος των εφαρμογών που θα κάνουν διεθνή καριέρα, αλλά νομίζω είμαστε σε καλό δρόμο, κάτι που αποδεικνύει και το γεγονός ότι από τις πολλές εφαρμογές που χρησιμοποιούμε στη Discoveroom για να κάνουμε τη δουλειά μας, δύο είναι ελληνικές: το Βugsense και το Workable. Είναι και οι δύο Β2Β εφαρμογές, κι έχω πει κι αλλού, πιστεύω ότι οι B2B προσπάθειες από ελληνικά χέρια έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας στο διεθνή χώρο. Κάτι ανάλογο φαίνεται να γίνεται  και με το Pollfish και το Radiojar.

Στο χώρο των B2C startups ξεχωρίζω δύο για διαφορετικούς λόγους: το Tape.ly που από τα μέχρι τώρα δείγματα αποδοχής από το ευρύ κοινό δείχνει να έχει πολλές προοπτικές σ’ ένα χώρο πολύ δύσκολο όπως αυτός της online μουσικής, και τους Locish γιατί έχουν κάνει μια παραδειγματική υλοποίηση στην πρόσφατη έκδοση της εφαρμογής τους.

Τέλος, να πω ότι όλα τα startup χρωστάμε πολλά στο Taxibeat που κυριολεκτικά μας άνοιξε το δρόμο.