1955: Στις 12 Ιουνίου απομακρύνονται από τη γραμμή Ακαδημίας – Καλλιθέας τα τραμ και αντικαθίστανται με τρόλεϊ. Από το 1954 η κυβέρνηση του Αλέξανδρου Παπάγου, με υπουργό Δημοσίων Εργων και Συγκοινωνιών τον Κωνσταντίνο Καραμανλή ξήλωσε τις σιδηροτροχιές καταργώντας το τραμ από την Αθήνα

Για την ιστορία επειδή ακούμε πολλά για το Τραμ: Η «Πάουερ Τράξιον Φάινανς Κόμπανι» (1925), αυτός ήταν το τίτλος του ληστρικού ομίλου που είχε και την εκμετάλλευση του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, διαδέχτηκε τη γαλλική εταιρία του Φραγκ. Φεράλδη (1857), καθώς και την αγγλική του Εδουάρδου Πίκεριγκ (1867).

1975: Στις 12 Ιουνίου επί κυβερνήσεως Κωνσταντίνου Καραμανλή η Ελλάδα υποβάλλει αίτηση προσχώρησης στην ΕΟΚ.

Τι σχέση μπορεί να έχει το ξήλωμα του Τραμ με την αίτηση εισόδου της χώρας στην ΕΟΚ;

Σαν σήμερα έγιναν και τα δύο σε διαφορετικούς χρόνους από τον ίδιο άνθρωπο, τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, τον πολιτικό που καθόρισε την πορεία της χώρας μέχρι το σημερινό σταυροδρόμι.

Στην Ελλάδα που τα σκάνδαλα δεν έπεσαν ξαφνικά στο κεφάλι μας άλλα ούτε και οι ξένοι που «κυριαρχούν» επί των Ελλήνων πολιτικών είναι, ήταν και θα είναι κάτι πρωτόγνωρο.

Η Ελλάδα, κάποιοι λένε, ότι έγινε αποικία των δανειστών για να έρθει η απάντηση, γιατί πότε δεν ήταν;

Άλλοι λένε μαζί τα φάγαμε… Όχι δεν τα φάγαμε μαζί! Λίγες οικογένειες πολιτικών και επιχειρηματιών τα φάγανε… παρέα με τους ξένους… προστάτες.      

Από τότε που ονειρευτήκαμε την Ελλάδα των πέντε θαλασσών και των δύο ηπείρων, με χορηγό τον μεγαλέμπορο όπλων Ζαχάρωφ.

Τότε που ο Γεώργιος Αβέρωφ σύμφωνα με τα «κουτσομπολιά» της εποχής μεσολάβησε για να χρηματοδοτηθεί το Κόμμα Φιλελευθέρων.

Ο Βενιζέλος αρνήθηκε τις κατηγορίες ότι λαδώθηκε από τον  Ζαχάρωφ για ν’ αγοράσει αμερικανικά θωρηκτά. Αλλά είχαμε και τα σκάνδαλα της Τηλεφωνικής Εταιρίας και τον υφυπουργό αεροπορίας Α. Ζάννα-παππού του σημερινού πρωθυπουργού- που κατηγορήθηκε ότι το γραφείο στη Θεσσαλονίκη προμήθευε με ακατάλληλο πετρέλαιο την αεροπορία.

Οι ξένοι επιστρέφουν ως επενδυτές ή έρχονται να αγοράσουν ξανά τα μονοπώλια που είχαν; Κοίτα να δεις που η ιστορία επαναλαμβάνεται… Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν… Ο «κοσμάκης» όπως λέει και ο Πρωθυπουργός, γνήσιος εκφραστής της άρχουσας αστικής τάξης που κυβερνά τη χώρα, πληρώνει τον λογαριασμό… «του μαζί τα φάγαμε». 

Μια ιστορία… σιδηρόδρομος καταγγελιών, σκανδάλων και τρένων που χάναμε ή μας πήγαιναν σε λάθος προορισμό…

Πως τα μπέρδεψα πάλι… Καραμανλής και Τραμ είναι το θέμα μας ή μήπως δεν είναι… Όλα συνδέονται αρμονικά με μια γραμμή, είτε είναι του Τραμ πριν τη χούντα , είτε του τρένου της Ευρώπης.

Ο Ελληνικός λαός περίμενε και ακόμα περιμένει στον σταθμό… για τις καλύτερες μέρες!   

Και το Τραμ;  

Ιστορία αμαρτία γιατί σε αυτήν τη χώρα τίποτα δεν γίνεται τυχαία… και χωρίς κέρδος. 

Το 1925 με μεσολάβηση  της αγγλικής πρεσβείας η «Power & Traction» υπογράφει  σκανδαλώδη σύμβαση επί δικτατορίας Πάγκαλου, με 60χρονη ισχύ κι επιβάλλεται ως τετελεσμένο στις επόμενες κυβερνήσεις. Για 35 χρόνια η «Power» πλουτίζει από την ηλεκτροδότηση Αθήνας-Πειραιά, εκμεταλλευόμενη παράλληλα ηλεκτρικά λεωφορεία, τραμ, τρόλεϊ, γκάζι.

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής συγκρούστηκε με την «Power» (1953-55) ως υπουργός Δημοσίων Έργων και ξήλωσε ο ίδιος τις γραμμές του τραμ…Βέβαια ωφελήθηκαν οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που έφεραν τα λεωφορεία… 

Η ζωή συνεχίστηκε με Μποδοσάκη … εμπόριο όπλων και την ΠΥΡΚΑΛ.

Στη συνέχεια το σκάνδαλο του υπουργού Συγκοινωνιών Χατζηπάνου αλλά και οι υποθέσεις Ανδρεάδη… η «ευκολία» στον επενδυτή  Νιάρχο με την οποία χαρίζονται τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Την εποχή της χούντας ο ελληνοαμερικανός Τομ Πάππας και  Αμερικανός Mc Donald. Ο τελευταίος  αναλαμβάνει την κατασκευή της Εγνατίας, αλλά το σκάει με 4,8 εκατομμύρια δολάρια κι άλλα 33,4 εκατομμύρια σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου. Ο Ανδρεάδης θα πάρει από τη χούντα χιλιάδες στρέμματα στα Μέγαρα για να φτιάξει διυλιστήριο.

Η χούντα θα εξυπηρετήσει και τον Λάτση το 1971, βοηθώντας σε απαλλοτριώσεις προς όφελος της Πετρόλα. Σήμερα χαρίζουμε σε Κινέζους, Άραβες και Τούρκους… 

Μετά το… Τραμ και με την πτώση της χούντας έπρεπε να πάρουμε το …τρένο της Ευρώπης.

Η αίτηση έγινε σαν σήμερα…όπως και το ξήλωμα του τραμ αλλά όχι της διαπλοκής, των σκανδάλων και των ξένων επικυρίαρχων… Οι δουλείες μεγάλωσαν…αναπτυξιακά μεσογειακά δάνεια…από τους εφοπλιστές και πετρελαιάδες περάσαμε στους εργολάβους και στους νταβατζήδες νέων τεχνολογιών και όλα αυτά για την Ευρώπη των λαών και τις αλληλεγγύης…

Μας έσκασαν και Κοσκωτοτραπεζίτες όπως το παλιό καλό καιρό… Siemens όπως  Power, θα πουλήσαμε και τα νερά όπως την εποχή της Ούλεν. Και φυσικά θα διευκολύνουμε επενδυτές όπως τους  Πάππας και Mc Donald…  

Η δουλεία άλλαξε χέρια πέρασε στους χαρτογιακάδες των Βρυξελλών.

Λαϊκιστή! Εσύ δεν ξέρεις το συμφέρον σου και της χώρας σου γιατί αγανακτείς και φωνάζεις; Δες τους γραφιάδες των σοβαρών εφημερίδων που γνωρίζουν τα συμφέροντα των αφεντικών τους…  

Η Μέρκελ αποφασίζει και διατάζει για το καλό όλων μας!

Αυτή γνωρίζει καλύτερα τα γερμανικά συμφέροντα…αφού άλλωστε όλοι Γερμανοί θα γίνουμε με το ζόρι…   

Ποια είναι τελικά η Ευρώπη, δεν είμαστε εμείς; Και αν είμαστε εμείς γιατί αποφασίζουν άλλοι; 

Σε ποια Ευρώπη μας έβαλε ο Καραμανλής και σε ποια καταλήξαμε, μήπως κάναμε λάθος στον σταθμό; 

Τελικά μήπως πότε δεν ξηλώθηκε το «Τραμ» το τελευταίο… Τα συμφέροντα μπαίνουν και βγαίνουν…και οι Έλληνες ξανά τραγουδούν :

Ντάγκα ντουν το καμπανάκι

ντάγκα ντουν…

Εμείς με τραμ πηγαίνουμε

και άλλοι με ταξάρες

για μας τα ντόρτια κι οι διπλές

και γι’ άλλους οι εξάρες… 

Η Ελλάδα από τις ράγες του Τραμ… στις ράγες της Ευρώπης δεν άλλαξε πορεία…