Ήταν Νοέμβριος του 2013 όταν ολοκληρώθηκαν τα προκριματικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2014 και ξεκαθάρισαν οι ομάδες που θα βρεθούν στα γήπεδα της Βραζιλίας αυτό το καλοκαίρι. Ήταν Νοέμβριος όταν οι ομοσπονδιακοί τεχνικοί άρχισαν να κάνουν τα αρχικά πλάνα τους και παράλληλα τον… σταυρό τους, προκειμένου να μην τραυματιστεί κάποιο από τα μεγάλα τους αστέρια έως τα ματς του Ιουνίου.
Ήταν Νοέμβριος όταν τα στρατηγεία των μεγάλων εταιριών κατάστρωναν τα σχέδιά τους, ώστε να κατακτήσουν το τρόπαιο στο παιχνίδι της διαφήμισης. Γιατί εκτός από τις αναμετρήσεις μέσα στο γήπεδο, η αλήθεια είναι πως στη μικρή οθόνη γίνονται οι μεγαλύτερες μάχες. Και σίγουρα οι πιο ακριβές.
Σύμφωνα με μερικούς πρόχειρους υπολογισμούς (καθώς αυτά τα νούμερα τα μαθαίνεις καλύτερα μετά το τέλος της διοργάνωσης) στο Μουντιάλ της Βραζιλίας αναμένεται να πέσουν στο διαφημιστικό τραπέζι περίπου 440 εκατομμύρια ευρώ. Και αυτό δεν είναι το συνολικό νούμερο, καθώς τα παραπάνω λεφτά θα προέλθουν μόνο από τους 8 μεγάλους χορηγούς-εταιρίας του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Αν προσθέσουμε τα τηλεοπτικά σποτ, όπου τα 30 δευτερόλεπτα κοστίζουν 185.000 ευρώ (τουλάχιστον αυτές ήταν οι τιμές του 2010), τις συμφωνίες που έχει η FIFA, αλλά και τις έξτρα διαφημίσεις που έχει κλείσει, τότε οι ειδικοι πιστεύουν ότι το ποσό ίσως να αγγίξει το 1,5 δισ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμα: Η «γενιά του Ιούνη» που απειλεί την ελίτ του παγκοσμίου ποδοσφαίρου!
Βέβαια αυτή είναι η πλευρά που δεν απασχολεί και ιδιαίτερα τους περισσότερους. Και μάλλον θα ήταν καλύτερα να μην μαθαίναμε και τα ποσά, γιατί μας πιάνει ίλιγγος.
Όταν είσαι στη φάση «πίτσα, μπύρα, ποδόσφαιρο» αυτό που σου μένει είναι το τελικό αποτέλεσμα. Και οι διαφημίσεις που γράφουν ιστορία, όπου πρωταγωνιστούν τα μεγαλύτερα αστέρια της «στρογγυλής θεάς». Όπως οι παρακάτω που είδαμε στο Esquire.
2006
2002
1998
2006
1982
2010
2002
1994
2014