Την προηγούμενη εβδομάδα στις Ηνωμένες Πολιτείες ολοκληρώθηκε το ετήσιο πρωτάθλημα American Football, όπου football οι Αμερικάνοι δεν εννοούν το ποδόσφαιρο αλλά αυτό που οι Ευρωπαίοι συνήθως λέμε rugby. Και στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού είναι πραγματικά μεγάλη υπόθεση, πιθανότατα πιο μεγάλη από το Μουντιάλ, που είναι ήδη μεγάλη υπόθεση.
Για το λόγο αυτό, όταν η ομάδα του Ντένβερ, Broncos ηττήθηκε, αν και φαβορί, από την ομάδα του Σιάτλ, Seahawks οι φίλαθλοι της πρώτης πικράθηκαν και οι φίλαθλοι της δεύτερης χάρηκαν. Ως εδώ δεν υπάρχει είδηση.
Η είδηση -και η αμηχανία- ξεκινάει την επόμενη ημέρα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η τρίτη μεγαλύτερη ιστοσελίδα πορνογραφικού περιεχομένου PornHub σχετικά με τη χρήση online porn υπηρεσιών το βράδυ του τελικού. Ουπς, εδώ θα νιώθαμε μια αμήχανα αν μέναμε στο Ντένβερ.
Στο ξεκίνημα του αγώνα, στο Ντένβερ που ήλπιζαν ότι θα κερδίσουν οι κάτοικοι έβλεπαν πορνό κατά 51% λιγότερο από τον εθνικό μέσο όρο των Ηνωμένων Πολιτειών ενώ στο τέλος του αγώνα είχαν γυρίσει στις διαδικτυακές υπηρεσίες σεξ ήδη κατά 10.8% πάνω από το μέσο όρο, εμφανίζοντας μια μεταβολή της τάξης του 70% στη συμπεριφορά τους. Αντίθετα, στο Σιάτλ μάλλον επέλεξαν να βγουν να το γιορτάσουν διότι έπεσαν κατά 17.1% κάτω από τον εθνικό μέσο όρο. Ή να κάνουν πραγματικό σεξ για τη νίκη της ομάδας τους.
Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι οι ηττημένοι έχουν ανάγκη το πορνό περισσότερο από ότι οι νικητές. Δηλαδή, οι ευάλωτοι ή δυστυχισμένοι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να καταφύγουν στην εικονική σεξουαλική ικανοποίηση. Η μεταβολή της συμπεριφοράς μιας ολόκληρης πολιτείας εξαιτίας μιας ατυχούς βραδιάς έρχεται να ενισχύσει το συμπέρασμα του ντοκιμαντέρ του Martin Daubney «Porn on the Brain» που καταλήγει μετά από εκτενείς συνεντεύξεις σε κλινική αποτοξίνωσης ότι το πορνό λειτουργεί όχι μόνο σαν υποκατάστατο αλλά και για να καλύψει το κενό της ανασφάλειας, της αποτυχίας, της ντροπής, κάτι που οι εθισμένοι χρήστες βιώνουν ακόμα και ως αυτοκτονικές τάσεις.
Η δεύτερη ενδιαφέρουσα παρατήρηση χάρη στα στοιχεία που παρουσίασε το PornHub προκύπτει από τις λεπτομέρειες με τις οποίες οι χρήστες ιστοσελίδων πορνογραφικού περιεχομένου παρακολουθούνται. Μόλις το 10% των χρηστών αυτών εν τέλει θα πληρώσουν χρήματα για να αποκτήσουν πρόσβαση σε περισσότερη ηδονή. Ωστόσο, τα porn sites για να εξαργυρώσουν πλέκουν γύρω από κάθε χρήστη έναν ιστό που καταγράφει σχολαστικά πληροφορίες για τις συνήθειες του σπρώχνοντας σε κάθε επόμενη επίσκεψη σε πιο σκληρό δωρεάν υλικό ώσπου στο τέλος να αγοράσει.
Συνοψίζοντας, για να γράψω αυτό το κείμενο διάβασα αρκετά άρθρα για την διαφημιστική βιομηχανία στις ιστοσελίδες πορνογραφικού περιεχομένου, μπήκα σε μερικές από αυτές και γκούκλαρα videos από τον τελικό του Super Bowl. Τώρα τα διαφημιστικά στο πλάι της οθόνης μου γράφουν «βρες μια αγριόγατα στην περιοχή σου και γνωριστείτε απόψε» παροτρύνοντας με να μπω στο Redtube. Τα κατάλαβαν όλα πολύ σωστά εκτός από το ότι είμαι γυναίκα.