Η εκκίνηση του ράλι Dakar μπορεί για εμάς να είναι ωριαία προγράμματα με όμορφες εικόνες και εντυπωσιακά περάσματα μοτοσυκλετών αυτοκινήτων και φορτηγών όμως για πολλούς από τους συμμετέχοντες είναι η ίδια τους η ζωή. Είναι αποφάσεις ή και στόχοι που συνοψίζουν τον τρόπο που έζησαν ή ζουν. Δείτε για παράδειγμα τον Albert Llovera Massana.

Η πρώτη μου επαφή με τον οδηγό αγώνων, που έτυχε απλά να είναι τετραπληγικός, έγινε στο Service Park του ράλι Ακρόπολις στο Λουτράκι. Εκεί κατάλαβα πως, ο οδηγός από την Ανδόρα, εκτός από τις δυσκολίες του αγώνα έπρεπε να αντιμετωπίσει και ένα μεγαλύτερο πρόβλημα: Την καθολική αναπηρία από τη μέση ως τα κάτω άκρα.

Βλέποντας τα αυτοκίνητα στο Service Park το βλέμμα όλων σταματούσε σε ένα Fiat Punto της κατηγορίας S2000. Οι πιο προσεκτικοί παρατηρούσαν πως στον ελάχιστο χώρο πίσω από το roll cage υπήρχε μία αναπηρική πολυθρόνα. Εντύπωση πρώτη: Έγινε λάθος. Αποκλείεται να βρίσκεται οδηγός με κινητικά προβλήματα σε αγωνιστικό αυτοκίνητο. Εντύπωση δεύτερη: Μάλλον είναι ο συνοδηγός καθώς είναι πιο εύκολο.

Αντικρίζοντας όμως τον Albert Llovera κατάλαβα αμέσως πως αυτός ήταν ο οδηγός καθώς το βλέμμα αλλά και οι φράσεις του έκρυβαν θέληση και μία ξεχωριστή εσωτερική δύναμη.  

Όσοι ασχολείστε με τα χειμερινά σπορ ίσως το όνομα του Albert Llovera να σας είναι γνωστό. Ένας από τους καλύτερους skier και ο νεώτερος αθλητής, που έλαβε μέρος στους 14ους Χειμερινούς ολυμπιακούς αγώνες στο Σαράγιεβο. Η πείρα αλλά και οι ικανότητες δεν εμπόδισαν την ατυχία να χτυπήσει τον Albert. Ένα χρόνο μετά επέστρεψε στην ίδια πόλη για το πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα όπου έλαβε μέρος. Εκεί είχε ένα ατύχημα, που τον οδήγησε σε πτώση, στο σπάσιμο 3 σπονδύλων και την τετραπληγία.

Από τη στιγμή εκείνη και μετά η ζωή του άλλαξε καθώς καθηλώθηκε σε μία αναπηρική πολυθρόνα.

Fast forward στο 2014 και στο ράλι Dakar το όνομα του Albert Llovera βρίσκεται στις συμμετοχές του rally raid με ένα Buggy της ομάδας Qatar και με συνοδηγό τον Γάλλο Armand Debron.

Μιλήσαμε μέσω mail λίγο πριν ο 47χρονος πάρει εκκίνηση για ένα όνειρο ζωής όπως το ονομάζει ο ίδιος…

 «Η αρχή αμέσως μετά τον τραυματισμό ήταν πολύ δύσκολη. Είχα όμως κοντά μου ανθρώπους, που με βοήθησαν να ξεπεράσω τα προβλήματα». Αποφασίζει πως πρέπει να δοκιμάσει άλλα σπορ, που να του δίνουν εντονότερες συγκινήσεις.

«Η ταχύτητα ήταν πάντα στο μυαλό μου και ασκούσε ιδιαίτερη γοητεία στις σκέψεις μου. Είχα πάρει μία μικρή γεύση από το ski αλλά δεν φανταζόμουν πως η αίσθηση του αυτοκινήτου ήταν καλύτερη. Στην αρχή διασκέδαζα απλά όμως δεν αξίζει να κάνεις κάτι χωρίς να έχεις στόχους. Ίσως να ήταν το ατύχημα, ίσως η κατάστασή μου, όμως ήθελα να αγγίξω την κορυφή να ανέβω στο podium».

«Η γυμναστική με βοήθησε να έχω πολύ καλή φυσική κατάσταση. Η αίσθηση της ταχύτητας από το ski με βοήθησε να προσαρμοστώ γρήγορα στα αγωνιστικά οχήματα. Κέρδισα το Peugeot Cup στο ράλι Ανδόρας και αποφασίζω να οδηγήσω και στο πρωτάθλημα ταχύτητας. Κατακτώ την πρώτη θέση και αποφασίζω να βγω από τα σύνορα της χώρας μου. Η πιο προσιτή επιλογή ήταν στην Καταλονία όπου και εκεί κατακτώ τον τίτλο στο πρωτάθλημα ταχύτητας (στην κατηγορία πρωτοεμφανιζόμενων οδηγών) και τερματίζω τρεις φορές δεύτερος στη γενική βαθμολογία».

«Η επόμενη πρόκληση έρχεται από τα ράλι. Ήθελα ένα δυνατότερο αυτοκίνητο και παράγγειλα μία Citroen Xsara Kit Car. Μαθαίνοντας την προσπάθειά μου στην Citroen μου ετοιμάζουν την τρίτη Xsara Kit Car στον κόσμο μετά τα αυτοκίνητα των Bugalski και Puras. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν ο έλεγχος του αυτοκινήτου καθώς χρησιμοποιώ μόνο τα χέρια μου για να οδηγήσω. Μετά από πολύ προπόνηση το πρόβλημα λύθηκε και ήρθαν κάποιες επιτυχίες. Όμως πιστεύω πως η ανώτερη πρόκληση είναι οι αγώνες αντοχής τα Rally Raids. Φυσικά οι δυσκολίες είναι περισσότερες αφού το αυτοκίνητο είναι αυτόματο και οι αγώνες, είναι πιο απαιτητικοί. Όσο για το συναγωνισμό ούτε λόγος αφού συμμετέχουν οι καλύτεροι οδηγοί».

Για τη συμμετοχή του στον ράλι Dakar ο οδηγός από την Ανδόρα δηλώνει: «Προετοίμαζα τη συμμετοχή στο Dakar εδώ και τρία χρόνια. Βασικός άνθρωπος στη προσπάθειά μου είναι ο Nasser Al-Attiyah τον οποίο γνώρισα στους Ολυμπιακούς αγώνες του Λονδίνου, όπου συμφωνήσαμε να με βοηθήσει. Και ο Albert Llovera προσθέτει: « Με σύστησε στην ομάδα του και έτσι και οι δύο θα οδηγούμε ένα Optimus MD Buggy με κινητήρα Chevrolet V8. Είναι ένα τεράστιο (σε διαστάσεις) όχημα με πολύ μικρή καμπίνα επιβατών. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο μου πρόβλημα αφού πρέπει να καταφέρνω να μπαίνω και να βγαίνω από αυτό σε σύντομο χρόνο.»

Όσο για το πόσο δύσκολο μπορεί να είναι το ράλι Dakar απαντά: «Νομίζω πως η ζωή είναι μεγαλύτερη περιπέτεια από το Dakar».