Τελικά τι χρειάζεται για να πετύχει μία επιχείρηση;

Μόνο η τεχνολογία δεν φτάνει για να πάει μπροστά μία επιχείρηση

Τελικά τι χρειάζεται για να πετύχει μία επιχείρηση;

Μόνο η τεχνολογία δεν φτάνει για να πάει μπροστά μία επιχείρηση


“Αν δεν είσαι στο internet δεν υπάρχεις!”,  θα σου πει ο ένας. “Δεν έχεις Facebook; Μα καλά που ζεις;”, θα σου πει ο άλλος. Και η λίστα συνεχίζεται με παρόμοιες εκφράσεις που πλέον έχουν αρχίσει και αγχώνουν τους επιχειρηματίες που δεν πιστεύουν ακόμα στην δύναμη της τεχνολογίας και στον τρόπο που μπορεί να τους βοηθήσει να μεγαλώσουν την επιχείρηση τους.

Με αφορμή τέτοιου είδους προβληματισμούς που μπορεί να έχει μία επιχείρηση παλιά ή νέα, είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω την ημερίδα της Cosmote με τίτλο #GrowYourBusiness - Meet the Experts που έγινε πριν μερικές μέρες. Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, οι ειδικοί ήταν εκεί για να εμπνεύσουν και να δείξουν στους συμμετέχοντες τρόπους και πετυχημένα σενάρια για το πώς η τεχνολογία μπορεί να τους βοηθήσει αποτελεσματικά να αναπτύξουν την επιχείρησή τους.

Ο Άκης Πετρετζίκης μίλησε για την εταιρία του. Καλά θα μου πεις, αυτός είναι τηλεοπτικός μάγειρας, τι εταιρία μπορεί να έχει η οποία έχει; Κι όμως, η εταιρία του Άκη, έχει πάνω από 200 εργαζόμενους, και έχει έντονη παρουσία τόσο στο Διαδίκτυο, στα social media, στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στις εκδόσεις αλλά και στον χώρο της εστίασης. Αυτό που τόνισε ο διάσημος σεφ είναι ότι το πιο σημαντικό σε μία εταιρία είναι να έχεις καλή ομάδα. Χαρακτηριστικά δήλωσε ότι “δεν γίνεται να προχωράς μόνος σου. Πάντα χρειάζεσαι μία ομάδα που να σε στηρίζει” και όπως φαίνεται δεν ήταν ο μόνος που είχε αυτή την άποψη.

Ο Θάνος Φαλάγγας, διευθυντής enterprise και business marketing του ομίλου ΟΤΕ, δήλωσε ότι “Η τεχνολογία είναι σύμμαχος μίας επιχείρησης όμως όσο και να εξελίσσεται, ο άνθρωπος είναι και θα είναι πάνω από όλα”. Η τεχνολογία είναι αλήθεια ότι μπορεί να βοηθήσει μία επιχείρηση να οργανωθεί καλύτερα, να γίνει πιο παραγωγική, μειώνοντας το κόστος λειτουργίας της ενώ μπορεί να βελτιώσει και την σχέση που έχει με τους πελάτες της. 

Σύμφωνα με τον Βασίλη Βασιλειάδη της Vivid Vibes όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν την δική τους μοναδική ιστορία την οποία θα πρέπει να πουν στον πελάτη τους έτσι ώστε να μπορέσει (ή να θέλει να καταφέρει) κι εκείνος να γίνει μέρος της. Για να μπορέσει να γίνει κάτι τέτοιο πραγματικότητα χρειάζεται περιεχόμενο. Πολύ περιεχόμενο. Χρηστικό περιεχόμενο. Περιεχόμενο που θα έχει αξία για τον χρήστη και δεν θα πουλάει προϊόντα. Ο Χρήστος Λάτος από τον όμιλο της Ogilvy μας ανέλυσε πώς η σωστή χρήση του περιεχομένου τόσο στα Social Media όσο και στα άλλα κανάλια επικοινωνίας μίας εταιρίας, μπορεί να επιτρέψει σε μία επιχείρηση όσο μικρή ή μεγάλη μπορεί να είναι, να κάνει θαυμάσιες ενέργειες.

Ωραία όλα αυτά, όμως πώς όμως μία επιχείρηση θα ξέρει τι να πρωτοκάνει; Εδώ η Άρτεμις Λαμπρινίδη, υπεύθυνη του τμήματος online marketing κ social media της Cosmote τόνισε ότι καλό θα είναι πριν κάνει οτιδήποτε μία επιχείρηση να κάτσει να σκεφτεί γιατί χρειάζεται τα social media. Μετά να καταλάβει το κοινό της, να αποφασίσει τι θέλει να του πει, να φτιάξει το περιεχόμενο που θέλει και φυσικά να είναι προετοιμασμένο για πολλές εκπλήξεις και αλλαγές στην πορεία.

Τέλος η Google με τον Ηλία Σούση υπεύθυνο για τις τοπικές αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Κύπρου και της Μάλτας, ανέφερε ότι όλα όσα γίνονται στο διαδίκτυο είναι μετρήσιμα και αυτό είναι που κάνει το performance marketing, να ξεχωρίζει από όλα όσα είχα συνηθίσει στο παρελθόν.

Όλοι οι συμμετέχοντες της δωρεάν ημερίδας #GrowYourBusiness της Cosmote, παρακολουθούσαν με πολύ ενδιαφέρον όλους τους ομιλητές, έλυσαν τις απορίες τους, εμπνεύστηκαν και κατάλαβαν ότι η τεχνολογία είναι ένας πολύ καλός και απαραίτητος σύμμαχος για την επιχείρησή τους όμως χωρίς τους ανθρώπους (τόσο πελάτες όσο και εργαζόμενους) δεν μπορεί να κάνει από μόνη της θαύματα.

Περιμένουμε να δούμε τον επόμενο σταθμό του #GrowYourBusiness για να γνωρίσουμε κι άλλους  experts και να ακούσουμε τις δικές τους ιστορίες.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα