Παρά τις αυξήσεις που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα καύσιμα, το φυσικό αέριο παραμένει το πιο φθηνό καύσιμο. Με βάσει τις τρέχουσες τιμές, η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 60% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το LPG.  Σε όρους απόδοσης, ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.

Βασικό πλεονέκτημα του φυσικού αερίου κίνησης (CNG) παραμένει το γεγονός ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να νοθευθεί καθώς το γέμισμα γίνεται απευθείας από τους υπόγειους αγωγούς της ΔΕΠΑ.

Στην Ελλάδα, το δρόμο της αεριοκίνησης τον άνοιξε η ΔΕΠΑ με τα πρατήρια Fisikon.

Μια πρόσφατη δοκιμή, αποδεικνύει την «πρωτιά» του φυσικού αερίου κίνησης στην οικονομία. Πρόκειται για το θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» όπου δοκιμάστηκαν στη πράξη οι δυνατότητες αυτοκινήτων διπλού καυσίμου (βενζίνη-φυσικό αέριο) που διαθέτει η ελληνική αγορά. Τα οχήματα διένυσαν την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη αποκλειστικά με τη χρήση φυσικού αερίου χάρη στο διευρυμένο δίκτυο ανεφοδιασμού (με νεότερα σημεία εκείνα της Λάρισας και του Βόλου). Από τη δοκιμή προέκυψε ότι σε όλα τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν, η αυτονομία με τα ρεζερβουάρ φυσικού αερίου γεμάτα ήταν γύρω στα 300 χλμ (επομένως για την απόσταση μέχρι τη Θεσσαλονίκης αρκεί ένα ενδιάμεσο γέμισμα). Το κόστος του καυσίμου ήταν περίπου 4ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα και για το σύνολο της διαδρομής δεν ξεπέρασε τα 25 ευρώ, στοιχείο που καθιστά το φυσικό αέριο το πιο οικονομικό καύσιμο από όλα τα υπόλοιπα.

H χρήση του φυσικού αέριου είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς πάνω από 20.000.000 οχήματα CNG κινούνται σε όλο τον κόσμο, ενώ τα πρατήρια φυσικού αερίου έχουν ξεπεράσει τα 25.300 σε διεθνές επίπεδο.

Στην Ελλάδα, το δρόμο της αεριοκίνησης τον άνοιξε η ΔΕΠΑ με τα πρατήρια Fisikon, τα οποία ιδρύονται στις μεγάλες πόλεις για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση των ιδιωτών και επαγγελματιών οδηγών.

Τα πρατήρια Fisikon (εμπορική ονομασία με την οποία η ΔΕΠΑ προωθεί το φυσικό αέριο κίνησης) βρίσκονται σε κομβικά σημεία στη κεντρική και βόρεια Ελλάδα. Συγκεκριμένα πρατήρια λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης με κινητήρα φυσικού αερίου ή διπλού καυσίμου λειτουργούν στην Αττική, στην Κηφισιά (Λεωφόρος Κηφισίας 264), στην Νέα Φιλαδέλφεια (8ο χλμ Εθνικής Αθηνών Θεσσαλονίκης – ρεύμα προς Λαμία), στην Ανθούσα (1ο χλμ Λεωφόρου Ανθούσας) και στα Άνω Λιόσια (Καραϊσκάκη και Νικηταρά). Ακόμη, στη Θεσσαλονίκη, στην Πυλαία (Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής 128) και στην Νέα Μαγνησία (Κων/νου Καραμανλή 136, Ιωνία), στη Λάρισα (Οδός Βόλου 65), στο Βόλο (Οδός Λαρίσης 202) και τη Λαμία (6ο χλμ Π.Ε.Ο. Λαμίας-Στυλίδας).

Το ευρωπαϊκό παράδειγμα

Στην Ευρώπη τα πρατήρια CNG έχουν ξεπεράσει τα 4.500 για να καλύψουν την ζήτηση των 2.000.000 οχημάτων φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων.  Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό οργανισμό NGVA:

  • Η Ιταλία διαθέτει τουλάχιστον 1046 σταθμούς ανεφοδιασμού για να καλύψει τη μεγάλη ζήτηση.
  • Η Γαλλία επεκτείνει τις υποδομές της καθώς με βάσει τις στατιστικές και τις τάσεις που παρατηρείται στην εσωτερική αγορά, μέχρι το 2020 θα πρέπει να έχει ιδρύσει άλλα 250 πρατήρια CNG και LNG για να καλύψει τη ζήτηση. 
  • Η Τσεχία, κατά τον τελευταίο χρόνο, σημείωσε άνοδο 10% στη χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης ενώ η αεριοκίνηση υποστηρίζεται από κυβερνητικές πρακτικές όπως είναι η χρηματοδότηση για αγορά λεωφορείων CNG. Το 2015 προστέθηκαν άλλα 2.750 νέα επιβατηγά αυτοκίνητα τα οποία κυκλοφορούν σε όλη τη χώρα.
  • Η Ισπανία στρέφεται στα οχήματα φυσικού αερίου και η κυβέρνηση χρηματοδοτεί την αγορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων. Το κράτος διαθέτει 16,6 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα MOVEA το οποίο προωθεί τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων με επιδοτήσεις που μπορεί να φθάσουν και τα 20.000 ευρώ (για φορτηγά και λεωφορεία).