Υποθέτουμε πως όταν ένας διαφημιστής ετοιμάζει την επόμενη καμπάνια του, το καλύτερο σενάριο που φτιάχνει στο μυαλό του είναι πως όλη η χώρα θα ασχοληθεί με την διαφήμισή του. Ε, λοιπόν δεν μπορεί κανένας να αρνηθεί πως οι άνθρωποι που ανέλαβαν να δημιουργήσουν τη διαφήμιση των Jumbο, όπως και η ίδια η εταιρία, πέτυχαν τον σκοπό τους και με το παραπάνω: Λίγες ώρες μετά το ανέβασμα του βίντεο στο διαδίκτυο, είχε κάνει γύρω στο ένα εκατομμύριο χτυπήματα!

Το τι ακολούθησε, είναι γνωστό. Η Γενική Γραμματεία Ισότητας προσέφυγε κατά της διαφήμισης επικαλούμενη σεξισμό, η προσφυγή έγινε δεκτή, η εταιρία αναγκάστηκε να σβήσει τη φράση “χτύπα σαν άντρας” και τελικά επέλεξε να κατεβάσει οριστικά το σποτ. Υπήρξαν ποικίλες αντιδράσεις.

Τα δικά μας συναισθήματα είναι ανάμεικτα…

Μας άρεσε που φάνηκε ότι κάτι λειτουργεί σε αυτή τη χώρα. Δεν μπορούμε να πούμε με μεγάλη σιγουριά αν έκανε καλά ή όχι που επενέβη το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, αλλά διάολε, πόσο γρήγορα έγιναν όλα; Πού να το πεις και να σε πιστέψουν ότι υπάρχει οργανισμός που αποφασίζει τόσο γρήγορα σε αυτή χώρα; Τι καλά που θα ήταν να λειτουργούσε έτσι και η δικαιοσύνη, …

Τα είπαμε και παραπάνω. Αυτή είναι ίσως η πιο επιτυχημένη ever διαφήμιση της Ελλάδας. Εκατομμύρια views στο ίντερνετ, όλη η χώρα να συζητά για αυτήν και την πρωταγωνίστρια να παρελαύνει σε όλα τα κανάλια. Όλοι έκαναν την δουλειά τους τέλεια και όλοι βγήκαν κερδισμένοι. Η Άντζελα Δημητρίου πήρε μπόλικα φραγκάκια και επανεμφανίστηκε στο προσκήνιο, η διαφημιστική έκανε ένα δυνατό case study για το πώς φτιάχνεις κάτι πραγματικά επιτυχημένο και η εταιρία κατάφερε να ακουστεί το όνομά της παντού. Fair Enough, που λεν και στο χωριό μας.  

Από την στιγμή που το σποτάκι βγήκε στον αέρα, όλα τα τρολ του διαδικτύου αλλά και της τηλεόρασης έπιασαν αμέσως δουλειά. Δεκάδες βίντεο παρωδίες ανέβηκαν τις μέρες που ακολούθησαν ενώ και το παρεάκι του Ράδιο Αρβύλα αλλά και η Ελληνοφρένεια δεν θα μπορούσαν να αφήσουν τη φάση ασχολίαστη. Κάποια από αυτά μας χάρισαν άφθονο γέλιο…

Και φτάσαμε στο 2016 για να μάθουμε ότι υπάρχει Γενική Γραμματεία Ισότητας. Δυσκολευόμαστε πολύ να θυμηθούμε την τελευταία φορά που ο συγκεκριμένος φορέας απασχόλησε την επικαιρότητα. Και αν θέλουμε να συγκρίνουμε τα μήλα με τα μήλα: Εύκολα μπορούμε να ανασύρουμε μνήμες από 3-4 τουλάχιστον διαφημίσεις του παρελθόντος που εμπεριείχαν πολύ περισσότερα σεξιστικά στοιχεία και παρ’ όλα αυτά δεν κουνήθηκε φύλλο. Κάλιο αργά παρά ποτέ…

Λυπόμαστε ειλικρινά για όλα τα πραγματικά θύματα του σεξισμού αυτής εδώ της χώρας που υποφέρουν σε καθημερινή βάση. Και ναι, υπάρχουν πολλά. Αν ζεις σε κάποιο μεγάλο αστικό κέντρο και η άποψη αυτή σου φαίνεται υπερβολική, κάνε μια βόλτα σε κάποιο επαρχιακό χωριό και θα καταλάβεις τι λέμε. Η Γενική Γραμματεία Ισότητας θα ήταν προτιμότερο να δουλέψει για την εξάλειψη τέτοιων φαινομένων, παρά να ασχολείται με το διαφημιστικό μίας εταιρίας που ήθελε απλά να κάνει τον ντόρο της για να πετύχει τον σκοπό της. 

Η υποκρισία έχει γίνει δεύτερη φύση σε αυτή τη χώρα. Συμφωνούμε ότι ο σεξισμός είναι υπαρκτό και μάλιστα πολύ σοβαρό κοινωνικό φαινόμενο. Αλλά μην γίνουμε η χώρα του “Ναι, είσαι μισογύνης” φτιάχνοντας πατριαρχικές θεωρίες συνομωσίας για το πώς το ανδρικό φύλο θα κατακτήσει τον κόσμο και θα κάνει τις γυναίκες δούλες. Η διαφήμιση του Jumbo ακρόβατει ανάμεσα στον σεξισμό και στη γελοιότητα. Μέχρι εκεί. Να ξαναβάλουμε τα λάβαρα της επανάστασης στη θέση τους και να κρατήσουμε λίγο το μέτρο.